Mattias - Ny å kanske lycklig ägare till VFR!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Mattias
Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 10, 2018 15:02

Mattias - Ny å kanske lycklig ägare till VFR!

#1 Inlägg av Mattias »

Hej,

Ny på forumet och nybliven VFR ägare, en 1992 som rullat 5700 mil och samma ägare senaste 15år och jag blev 4 ägaren. så långt gott allt gott.

Jag har putsat och feja hela helgen och det var mer skräp under ytan än vad man först anade men inget oroväckande förutom 1 sak.

Tittar man på bifogad bild så finns små "sprickor". inga tecken på läckage eller liknande och den går bra. skall jag vara orolig??

Ha det gott så fortsätter jag att putsa.

MVH
Mattias
Bilagor
vfr750r 1992 höger.JPG
vfr750r 1992 höger.JPG (86.23 KiB) Visad 5969 gånger

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Ny å kanske lycklig ägare till VFR!

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

Mattias skrev:Tittar man på bifogad bild så finns små "sprickor". inga tecken på läckage eller liknande och den går bra. skall jag vara orolig??
Vad föreställer bilden?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Ny å kanske lycklig ägare till VFR!

#3 Inlägg av blacken »

Mattias skrev:Hej,

Ny på forumet och nybliven VFR ägare, en 1992 som rullat 5700 mil och samma ägare senaste 15år och jag blev 4 ägaren. så långt gott allt gott.

Jag har putsat och feja hela helgen och det var mer skräp under ytan än vad man först anade men inget oroväckande förutom 1 sak.

Tittar man på bifogad bild så finns små "sprickor". inga tecken på läckage eller liknande och den går bra. skall jag vara orolig??

Ha det gott så fortsätter jag att putsa.

MVH
Mattias
Det är väl höger främre cylinderbank? nertill på den? Om så fallet är, så är det normalt, det syns och finns på alla vifferknotor som jag har bläng på. Har för mig att det ska ge plats åt någon slang tror jag.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Mattias
Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 10, 2018 15:02

Re: Ny å kanske lycklig ägare till VFR!

#4 Inlägg av Mattias »

Hej

Helt korrekt, högre nedre cylinderbank. grymt att sätt den när min rebus var så otydlig! +1 :)

Då känns det mycket bättre...hade liknande på en RD350-82 när det begav sig och där började läcka väldigt mycket kylvätska....men den tillbringade sannolikt mer tid i rödmarkeringen än vad VFR'n gör/gjort.

Tack för hjälpen.

MVH
Mattias

Skriv svar