Photoshopade lite dekaltrim
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Photoshopade lite dekaltrim
Vill göra något med utseendet.
Vad tror ni ?
Vad tror ni ?
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Photoshopade lite dekaltrim
Sorry, men den röda färgen är ju kvar... dekaltrim hjälper inte hela vägen då. Fast dekalen i sig är ok.Conseal skrev:Vill göra något med utseendet.
Vad tror ni ?
VFR750F -92, grön
Jag tycker nog också att orginal är snyggast eller så dekalar man upp den till en RR. Rapsol eller nåt ?
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Tja varför inte? Lite personlig stil är aldrig fel.
Har för mig att någon modell av CBR900 eller 1000 har den looken.
Som sagt, varför inte? Sen är det bara att välja om man vill köra klarlack över och få högre finnish eller ha det borttagbart.
Har för mig att någon modell av CBR900 eller 1000 har den looken.
Som sagt, varför inte? Sen är det bara att välja om man vill köra klarlack över och få högre finnish eller ha det borttagbart.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Har fått ett pris på att göra det (av de som kan) så ..... vem vet vad som händer .. fickpengar i staterna eller dekaltrim ....
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Hittade...
detta på nätet. Framgår inte riktigt om de kan göra dekaler till VFR, men det verkar så.
Ser läckert ut!
Själv skulle jag vilja göra min gamla CB till en caferacer med svart/vit rutiga stripes
Min hoj:
Skulle kunna bli lite så här:
Eller så här:
Ser läckert ut!
Själv skulle jag vilja göra min gamla CB till en caferacer med svart/vit rutiga stripes
Min hoj:
Skulle kunna bli lite så här:
Eller så här:
Honda VFR 2003
Honda CB750F 1982
Honda CB750F 1982
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Hittade...
Sätt igång! Jag är vääääldigt svag för gamla rejsers, och CB750 var nåt av en drömhoj när jag var liten.Sangrid skrev:Själv skulle jag vilja göra min gamla CB till en caferacer med svart/vit rutiga stripes
Min hoj:
Skulle kunna bli lite så här:
Eller så här:
VFR750F -92, grön
Re: Photoshopade lite dekaltrim
men det är ju ingen VTR...... så vilken hoj ska du ändra utseendet påConseal skrev:Vill göra något med utseendet.
Vad tror ni ?
Eller har du handlat nytt???
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
Re: Hittade...
Jag är så sugen! Jag har suttit och surfat runt på olika webbplatser efter tips och tagit i beräkning hur pass välhållen min hoj är, det är görbart!tersan skrev: Sätt igång! Jag är vääääldigt svag för gamla rejsers, och CB750 var nåt av en drömhoj när jag var liten.
Efter allt surfande skulle det inte vara fel o efterlikna en gammal Rickman eller Honda CR! Hur får man tag i sadel och bakdel? Till skillnad från CB750K har min CB750F en smalare tank som är lite "racing" från början. Den skulle jag kunna behålla.
/Sangrid - drömmer i stället för att göra de nyttiga sakerna jag borde...
Honda VFR 2003
Honda CB750F 1982
Honda CB750F 1982
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2142
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Hittade...
Hade ensits på min Bol'Dor -81, tyvärr inga bilder kvar men jag kan kolla med han som köpten om han har kvar den. Annars tycker jag att du ska göra din egna cafe variant och behålla Bol'Dor attribut, korta ner sadel och bakram så att du får kvar ankstjärten (Conseal kanske kan photoshopa lite?). Kanske höra med Fransson om hans brors skadade -90 tank?. Mer drömmande?Sangrid skrev:Jag är så sugen! Jag har suttit och surfat runt på olika webbplatser efter tips och tagit i beräkning hur pass välhållen min hoj är, det är görbart!tersan skrev: Sätt igång! Jag är vääääldigt svag för gamla rejsers, och CB750 var nåt av en drömhoj när jag var liten.
Efter allt surfande skulle det inte vara fel o efterlikna en gammal Rickman eller Honda CR! Hur får man tag i sadel och bakdel? Till skillnad från CB750K har min CB750F en smalare tank som är lite "racing" från början. Den skulle jag kunna behålla.
/Sangrid - drömmer i stället för att göra de nyttiga sakerna jag borde...
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: Hittade...
Efter att ha fått hojjen påbackad för andra gången och samma blinkers(m.m.) gick av igen, bytte jag ut de feta åttitals blinkersarna mot mindre, men de har faktiskt identisk form med de större orginal! De nya mindre satte jag dit med viss vånda, då de inte är orginal. Men det var en lättnad! Bakdelen är oxo så tidstypisk med fett stort bakljus. Jag gillar de mindre små runda bakljusen som ofta ses på cafebyggen. Antar att det är med de feta bakljuset som med blinkersarna och pudelfrisyrer från åttitalet... vi som var med fick nog då....Tommy Gsson skrev:Hade ensits på min Bol'Dor -81, tyvärr inga bilder kvar men jag kan kolla med han som köpten om han har kvar den. Annars tycker jag att du ska göra din egna cafe variant och behålla Bol'Dor attribut, korta ner sadel och bakram så att du får kvar ankstjärten (Conseal kanske kan photoshopa lite?). Kanske höra med Fransson om hans brors skadade -90 tank?. Mer drömmande?Sangrid skrev: Jag är så sugen! Jag har suttit och surfat runt på olika webbplatser efter tips och tagit i beräkning hur pass välhållen min hoj är, det är görbart!
Efter allt surfande skulle det inte vara fel o efterlikna en gammal Rickman eller Honda CR! Hur får man tag i sadel och bakdel? Till skillnad från CB750K har min CB750F en smalare tank som är lite "racing" från början. Den skulle jag kunna behålla.
/Sangrid - drömmer i stället för att göra de nyttiga sakerna jag borde...
Tommy.
Modellen som helhet är dock väldigt snygg och står sig bra designmässigt i dag tycker jag. CB:n är helt enkelt väldigt snygg!
Så ja, undrar hur det skulle se ut att bara korta ner bakdelen?
Honda VFR 2003
Honda CB750F 1982
Honda CB750F 1982