Lite sol och värme.....
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Lite sol och värme.....
... och en lång hojtur
- Bilagor
-
- 10986700_10152804898676569_335710002172599583_n.jpg (59.96 KiB) Visad 20173 gånger
Re: Lite sol och värme.....
Riktigt fint hojväder så här inpå höstkanten..lite för tajt vid 3.30
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Lite sol och värme.....
Gick ju bra!vroom skrev:Riktigt fint hojväder så här inpå höstkanten..lite för tajt vid 3.30
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Lite sol och värme.....
Störde mig mest på nyckelbandet som fladdrade i bild "hela" tiden.vroom skrev:Riktigt fint hojväder så här inpå höstkanten..lite för tajt vid 3.30
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Re: Lite sol och värme.....
Naa, nu är du dum mot dig själv, det fanns gott om plats och du fick en bättre utgång sedan Det var helt okej tycker jag i allafall. en del kanske vill opponera sig mot spårvalet, men för att parafrasera ett känt pilot talesätt "Varje landning som man kan lämna planet oskadd, är en lyckad landning" samma med spårval på knarr Typ: "Varje kurva som man går ur utan, plåster behov, benbrott eller hastig hädanfärd, är en lyckad kurvtagning"vroom skrev:Riktigt fint hojväder så här inpå höstkanten..lite för tajt vid 3.30
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
"Känt Tumbaordspråk."
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Lite sol och värme.....
"Me Too"M@rtini skrev:Störde mig mest på nyckelbandet som fladdrade i bild "hela" tiden.vroom skrev:Riktigt fint hojväder så här inpå höstkanten..lite för tajt vid 3.30
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Lite sol och värme.....
Var på Ruskträffen, Eskilstuna i helgen (med bil tyvärr) bra, varmt och skönt väder och mycket folk.
På tal om bil så lutar det tyvärr åt att "ödlan" kommer gå på försäljning till våren. Det funkar inte längre. Återstår att se om det blir nåt annat mindre och lättare eller om jag blir hojåkare utan hoj. Jag har trots allt kört hoj i över 40 år.
På tal om bil så lutar det tyvärr åt att "ödlan" kommer gå på försäljning till våren. Det funkar inte längre. Återstår att se om det blir nåt annat mindre och lättare eller om jag blir hojåkare utan hoj. Jag har trots allt kört hoj i över 40 år.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Lite sol och värme.....
Bockar o tacker för sköna bifall adrian och blacken, det såg nog värre ut an det kändes. Blev en hårig kurva men det kändes tryggt med föttera på pegsen å huvudet lutat åt rätt håll originaldämpat hade kunna slutat hur som helst men nu litar jag helt och fullt på hojen. Ju fortare det går desto stadigare blir han:banana Tidigare på dan fick jag häng på rejsputtar på en annan favvorunda. Underbara högfartskurvor tröttnar man aldrig på.
Visst är fladdret irriterande, Martini vill slippa leta efter kameran om sugkoppen till hållaren släpper i "warpspeed" så jag har säkerhetslina ifallatt..
T-rex; Det blir nog en säsong till med svarthoran och har planer på spunna slangar ny fotpinnshållare på högersidan och fixa nya studs.
Visst är fladdret irriterande, Martini vill slippa leta efter kameran om sugkoppen till hållaren släpper i "warpspeed" så jag har säkerhetslina ifallatt..
T-rex; Det blir nog en säsong till med svarthoran och har planer på spunna slangar ny fotpinnshållare på högersidan och fixa nya studs.
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Lite sol och värme.....
Ingen orsak. Bra dämpare spelar mer roll än man tror för fästet i backen.
Har jag berättat om när stötdämparen på Dominatrixen gick sönder?
Har jag berättat om när stötdämparen på Dominatrixen gick sönder?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Lite sol och värme.....
Visst är det så dock så hade jag släppt på fjäderförspänningen inför dagens allt annat än lugna söndagstur..bakhjulssläppadrian_vg skrev:Ingen orsak. Bra dämpare spelar mer roll än man tror för fästet i backen.
Har jag berättat om när stötdämparen på Dominatrixen gick sönder?
Ett gäng sporthojare lekte med mig littagranna..på favvorundan
https://youtu.be/U3vFikjv62s
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Lite sol och värme.....
Härlig runda och väg, men två tankar på din körning men tips i all välmening.vroom skrev:Visst är det så dock så hade jag släppt på fjäderförspänningen inför dagens allt annat än lugna söndagstur..bakhjulssläpp
Ett gäng sporthojare lekte med mig littagranna..på favvorundan
https://youtu.be/U3vFikjv62s
1. Du växlar för sakta, låter varvet gå ner för mycket mellan växlingarna.
2. Vid nerväxlingar låter du kopplingen hämta upp varvet. Ge lite snabb mellangas innan du släpper kopplingen då blir det dels mjukare ingrepp och dels spar du kopplingen.
Med dom här två grejerna blir körningen både mjukare och snabbare men mindre risk för släpp (om det inte berodde på grus eller olja vill säga).
"Ödlan" måste växlas upp snabbt, exakt samtidigt som man suger kopplingen, annars klonkar det i lådan. Tror det beror på direktdrivningen med kardan = inget spel eller glapp som man alltid får med kedja och gummiryckutjämnarna i bakhjulet. När man väl har växlat kan man iofs vänta med att släppa kopplingen, men det finns oftast ingen anledning till det.
Fan vad hojsugen jag blir av filmen, men tyvärr är det kört för min del.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Lite sol och värme.....
Kul att du gillade det du såg, rex! Inte så optimalt att filma genom ett mörkt kåpglas dock. Tar tacksamt emot dina välmenande råd och du har rätt i att det finns lite att jobba på.. hade väl kunnat ligga på 3;ns vxl lite oftare men tycker det fanns vrid ändå runt 5-6000v nånting. Tror inte jag segdrog speciellt.. Har ju "bombat" rundan några ggr fast i liite makligare tempo. Hade touringtempot inne när rrgruppen uppenbarade sig på tillbakavägen. Fick ju ett baksläpp i den knixiga högerkurvan nerför..fotbromsade på mig lite men bridgestonedäcket slajdade ut snyggt utan kast..blev lite hårigt där. Mitt eget fel men dom körde som idi..Tyrannosaurus skrev:Härlig runda och väg, men två tankar på din körning men tips i all välmening.vroom skrev:Visst är det så dock så hade jag släppt på fjäderförspänningen inför dagens allt annat än lugna söndagstur..bakhjulssläpp
Ett gäng sporthojare lekte med mig littagranna..på favvorundan
https://youtu.be/U3vFikjv62s
1. Du växlar för sakta, låter varvet gå ner för mycket mellan växlingarna.
2. Vid nerväxlingar låter du kopplingen hämta upp varvet. Ge lite snabb mellangas innan du släpper kopplingen då blir det dels mjukare ingrepp och dels spar du kopplingen.
Med dom här två grejerna blir körningen både mjukare och snabbare men mindre risk för släpp (om det inte berodde på grus eller olja vill säga).
"Ödlan" måste växlas upp snabbt, exakt samtidigt som man suger kopplingen, annars klonkar det i lådan. Tror det beror på direktdrivningen med kardan = inget spel eller glapp som man alltid får med kedja och gummiryckutjämnarna i bakhjulet. När man väl har växlat kan man iofs vänta med att släppa kopplingen, men det finns oftast ingen anledning till det.
Fan vad hojsugen jag blir av filmen, men tyvärr är det kört för min del.
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Lite sol och värme.....
Det tror jag inte, tyckte nästan att du körde på högre varv än nödvändigt. Men å andra sidan är det nog bara jag som är miljöskadad av "Ödlan" som är väldigt lågvarvig och har ett ganska brutalt vrid från 3000 rpm. Jag har ju 300cc mer och rödstrecket vid 10.000 mot dina 12.000. Vid lugn körning är jag sällan över 4000 rpm, 5000 använder jag när jag vill ha lite extra knuff, vid 6000 börja det hända grejer och över 7000 blir den hysterisk. Vill man slajda lite i utgången på kurvor kan man ligga där uppe men det har väl aldrig varit riktigt min grej.vroom skrev:hade väl kunnat ligga på 3;ns vxl lite oftare men tycker det fanns vrid ändå runt 5-6000v nånting. Tror inte jag segdrog speciellt..
Jag använder frambromsen till 90% och rör sällan bakbromsen. Men 800FI har väl DCBS?fotbromsade på mig lite men bridgestonedäcket slajdade ut snyggt utan kast..blev lite hårigt där. Mitt eget fel men dom körde som idi..
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Lite sol och värme.....
Tror dcbs har bromsverkan fördelat 70/30 bak/fram.. finns inget bättre bakbromssystem på någon annan hoj.Tyrannosaurus skrev:Det tror jag inte, tyckte nästan att du körde på högre varv än nödvändigt. Men å andra sidan är det nog bara jag som är miljöskadad av "Ödlan" som är väldigt lågvarvig och har ett ganska brutalt vrid från 3000 rpm. Jag har ju 300cc mer och rödstrecket vid 10.000 mot dina 12.000. Vid lugn körning är jag sällan över 4000 rpm, 5000 använder jag när jag vill ha lite extra knuff, vid 6000 börja det hända grejer och över 7000 blir den hysterisk. Vill man slajda lite i utgången på kurvor kan man ligga där uppe men det har väl aldrig varit riktigt min grej.vroom skrev:hade väl kunnat ligga på 3;ns vxl lite oftare men tycker det fanns vrid ändå runt 5-6000v nånting. Tror inte jag segdrog speciellt..
Jag använder frambromsen till 90% och rör sällan bakbromsen. Men 800FI har väl DCBS?fotbromsade på mig lite men bridgestonedäcket slajdade ut snyggt utan kast..blev lite hårigt där. Mitt eget fel men dom körde som idi..
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892