Youtube - bra klipp

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Youtube - bra klipp

#526 Inlägg av M@rtini »

Udda och dyra hojar, tvivlar på att man kommer se så många av dem. :wink:

https://youtu.be/3I3n9mBxFw4

Och några till.

https://youtu.be/0aOG4nTLXZ4

Några fräcka, och några där man undrar hur de tänkt. :?:
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Youtube - bra klipp

#527 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Youtube - bra klipp

#528 Inlägg av M@rtini »

Fräckt. :tummenupp

Här kommer ett klipp till med mer info. samt BMWs variant på samma tema.

https://youtu.be/aNBue9HOP5k

Kanske slut på de flesta vältolyckorna i låga hastigheter nu, fast undrar hur de klarar ett kvarglömt skivbromslås? Finns ju vissa som fortfarande envisas med att göra sådana dumheter. :wink:
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Youtube - bra klipp

#529 Inlägg av adrian_vg »

M@rtini skrev:
Fräckt. :tummenupp

Här kommer ett klipp till med mer info. samt BMWs variant på samma tema.

https://youtu.be/aNBue9HOP5k

Kanske slut på de flesta vältolyckorna i låga hastigheter nu, fast undrar hur de klarar ett kvarglömt skivbromslås? Finns ju vissa som fortfarande envisas med att göra sådana dumheter. :wink:
"Adrian von Hojdunk" :lol:

Jag gjorde en sån dumhet senast förra veckan... :roll:

Men det som gör mig mest bekymrad är att dessa elektroniska hjälpmedel är för att fler ska ha kul; "Fun riding for all" enl Honda.
Jag kan inte annat än se framför mig hur folk på fyllan ska "testa" gränserna med en sån hoj, och när elektronikens hjälp inte räcker längre, så sitter de där, virade runt en lyktstolpe och vips ropas det på hårdare uppkörningar, mer utbildning och lägre hastigheter för motorcyklar.

Att köra motorcykel kräver fortfarande mer innanför pannbenet än för motsvarande bilkörning. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Youtube - bra klipp

#530 Inlägg av Tyrannosaurus »

M@rtini skrev:
Fräckt. :tummenupp

Här kommer ett klipp till med mer info. samt BMWs variant på samma tema.

https://youtu.be/aNBue9HOP5k

Kanske slut på de flesta vältolyckorna i låga hastigheter nu, fast undrar hur de klarar ett kvarglömt skivbromslås? Finns ju vissa som fortfarande envisas med att göra sådana dumheter. :wink:
Lite coolt, men jag tror inte att själva självbalanseringen är så avancerad. Det funkar äl ungefär som en Segway med ett gyro som håller balansen. Men det skulle vara kul att testa.

Jag har testat Segway, men tyckte att det var ganska vingligt. Däremot nackbrytarvarianten utan styre (dom kallas väl "hoverboard" efter filmerna "Tillbaka till framtiden") har jag inte testat och tror nog att jag avstår ifrån också.

Men man kan ju undra hur det ska gå för dagens ungdomar? När dom är hemma sitter dom klistrade vid nån dator eller surfplatta och är fyrkantiga, åker dom buss eller tåg så är det mobilen som gäller och blir fyrkantiga där med, när dom ska till plugget får dom skjuts av sina curlande föräldrar även om det bara är några 100 meter (jag bor precis intill en skola och varje dag, morgon och kväll är det trafikstockning på den trånga gatan) och när dom ska ut och gå så är det hoverboarden som gäller. Stackarna kommer ju få förtvinade ben.

Det var skillnad när en annan gick i plugget, då fick man ett busskort. Bli skjutsad av morsan eller farsan? Glöm det, bensinen är dyr (och då kostade soppan 2 spänn litern eller nåt). Nä, det var buss, cykel eller senare moppe som gällde.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Youtube - bra klipp

#531 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
M@rtini skrev:
Fräckt. :tummenupp

Här kommer ett klipp till med mer info. samt BMWs variant på samma tema.

https://youtu.be/aNBue9HOP5k

Kanske slut på de flesta vältolyckorna i låga hastigheter nu, fast undrar hur de klarar ett kvarglömt skivbromslås? Finns ju vissa som fortfarande envisas med att göra sådana dumheter. :wink:
Lite coolt, men jag tror inte att själva självbalanseringen är så avancerad. Det funkar äl ungefär som en Segway med ett gyro som håller balansen. Men det skulle vara kul att testa.

Jag har testat Segway, men tyckte att det var ganska vingligt. Däremot nackbrytarvarianten utan styre (dom kallas väl "hoverboard" efter filmerna "Tillbaka till framtiden") har jag inte testat och tror nog att jag avstår ifrån också.

Men man kan ju undra hur det ska gå för dagens ungdomar? När dom är hemma sitter dom klistrade vid nån dator eller surfplatta och är fyrkantiga, åker dom buss eller tåg så är det mobilen som gäller och blir fyrkantiga där med, när dom ska till plugget får dom skjuts av sina curlande föräldrar även om det bara är några 100 meter (jag bor precis intill en skola och varje dag, morgon och kväll är det trafikstockning på den trånga gatan) och när dom ska ut och gå så är det hoverboarden som gäller. Stackarna kommer ju få förtvinade ben.

Det var skillnad när en annan gick i plugget, då fick man ett busskort. Bli skjutsad av morsan eller farsan? Glöm det, bensinen är dyr (och då kostade soppan 2 spänn litern eller nåt). Nä, det var buss, cykel eller senare moppe som gällde.
Det mest praktiska med en sådan moppe, är ju att man kan alltid komma hem ifrån en fest utan att ramla med den, när man kanske har fått "lite" mycket hojtarolja i sig.

Ps: du glömde "Apostlahästar" ..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Youtube - bra klipp

#532 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Det mest praktiska med en sådan moppe, är ju att man kan alltid komma hem ifrån en fest utan att ramla med den, när man kanske har fått "lite" mycket hojtarolja i sig.
Det skulle nog Farbror Blå har lite synpunkter på även om den inte välter.

Det är som dom självkörande bilarna. Man sätter sig i baksätet på sin egen bil och säger "schör mej hem" :lol:
Ps: du glömde "Apostlahästar" ..
Jag hade 3-4 km till plugget så det var inte så aktuellt, men visst hände det att man knallade, speciellt efter att man vart förbannad på läraren och hade kallat honom för "gubbjävel".

Farsan: "Kallade du läraren för gubbjävel?" :lol: "Det skulle jag ha vågat när jag gick i plugget, jävlar vad stryk jag hade fått!" :twisted:

Bakgrunden kan kanske vara intressant.
Jag kommer till plugget på cykel. tittar bakåt, ger tecken och korsar vägen in på skolgården med siktet på cykelstället. På andra sidan vägen står tillsynsläraren, suger tag i cykeln och börjar råskälla:
GJ:n: Du ska stanna och leda cykeln över gatan blablablabla!
Jag: Men det kom ju inga bilar, jag tittade bakåt och gav tecken (jag hade rätt bra trafikvett redan som liten, men det försvann väl när man började köra hoj :twisted: )
GJ:n: Det spelar ingen roll, du ska ändå stanna och gå av vovovovov!
Jag: Släpp cykeln!
GJ:n: Nej, vovovovov!
Jag: Ta cykeln då, gubbjävel! (åså gick jag. Det vart skolk den dan. Kommer ihåg att jag var skitsne).

Jag fick tillbaka cykeln senare och föräldrarna backade faktiskt upp mig mot läraren (60-talet) för dom visste att jag hade bra trafikvett. Jag hade aldrig några restriktioner att inte få gå över "stora vägen" eller nåt sånt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Youtube - bra klipp

#533 Inlägg av blacken »

Jag hade 3-4 km till plugget så det var inte så aktuellt,
Det hade jag åsså, och jag bladade från 1:an till 5:an och det på oplogade oupplysta vintervägar på dåtida vischan, skolskjuts existerade inte för "Proletärbarn" då. När mina äldre syskon och grannars ungar gick till plugget så fick föräldrarna turas om att pulsa upp snön för barnen när dom skulle till plugget, på vintern 3,5 kilometer.
Asså dagens ungdom, åka buss, suck säger jag. Vart är denna värld på väg :lol: :lol: :mrgreen:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Youtube - bra klipp

#534 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Youtube - bra klipp

#535 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Youtube - bra klipp

#536 Inlägg av blacken »

Så gjorde man ju, när man lajjade med cyklarna och fesarna på den tiden det begav sig., det kändes naturligt och tryggt att använda sig av den manövern, när det i bland dribblade till sig för en i kurvorna. När man sedan skaffade riktig hoj så lade man av med det, motiveringen var ju att alla sade, "Det är livsfarligt att sätta ner eller hänga ut benet i högre farter med tung knarr". Under alla år, så har man fått kämpa emot den reflexen, när man kör.
https://www.youtube.com/watch?v=USujbKNGDJw
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Youtube - bra klipp

#537 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Så gjorde man ju, när man lajjade med cyklarna och fesarna på den tiden det begav sig., det kändes naturligt och tryggt att använda sig av den manövern, när det i bland dribblade till sig för en i kurvorna. När man sedan skaffade riktig hoj så lade man av med det, motiveringen var ju att alla sade, "Det är livsfarligt att sätta ner eller hänga ut benet i högre farter med tung knarr". Under alla år, så har man fått kämpa emot den reflexen, när man kör.
https://www.youtube.com/watch?v=USujbKNGDJw
Gissa hur ofta man får påminna grusnissarna på gruskurserna jag instruktörar på att fötterna ska vara på fotpinnarna och inte i höjd med framhjulet... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Youtube - bra klipp

#538 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Så gjorde man ju, när man lajjade med cyklarna och fesarna på den tiden det begav sig., det kändes naturligt och tryggt att använda sig av den manövern, när det i bland dribblade till sig för en i kurvorna. När man sedan skaffade riktig hoj så lade man av med det, motiveringen var ju att alla sade, "Det är livsfarligt att sätta ner eller hänga ut benet i högre farter med tung knarr". Under alla år, så har man fått kämpa emot den reflexen, när man kör.
https://www.youtube.com/watch?v=USujbKNGDJw
Gissa hur ofta man får påminna grusnissarna på gruskurserna jag instruktörar på att fötterna ska vara på fotpinnarna och inte i höjd med framhjulet... :roll:
Men som videon påpekar, man får bättre kontroll och styrsel av knarren i vissa lägen..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Youtube - bra klipp

#539 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Så gjorde man ju, när man lajjade med cyklarna och fesarna på den tiden det begav sig., det kändes naturligt och tryggt att använda sig av den manövern, när det i bland dribblade till sig för en i kurvorna. När man sedan skaffade riktig hoj så lade man av med det, motiveringen var ju att alla sade, "Det är livsfarligt att sätta ner eller hänga ut benet i högre farter med tung knarr". Under alla år, så har man fått kämpa emot den reflexen, när man kör.
https://www.youtube.com/watch?v=USujbKNGDJw
Ett 8:e alternativ som jag har tänkt på är att det kan vara en form av tecken till bakomvarande att "jag skär kurvan nu".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Youtube - bra klipp

#540 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar