Re: Youtube - bra klipp
Postat: ons okt 17, 2018 10:26
vroom skrev:Jag vill flytta till US&A och bränna iväg på elhoj
https://youtu.be/r3u6576r1ZQ
Varför omvägen? Dom finns ju i Svedala..vroom skrev:Jag vill flytta till US&A och bränna iväg på elhoj
https://youtu.be/r3u6576r1ZQ
Hmm, Vfr 750 rc 36 ska ju göra det på ca 2,5-2,7 sek. Viffer rules!Håll i hatten – 0-100 på 3 sek!
Mjaa, stämmer inte heller så bra, för det har bränts olja, flis, och annat brännbart för att få dess laddström i det Svenska elnätetnoll utsläpp
Nja, i Vrooms film kör han ju mot en Kawa H2 som får spö. Kan nog tänka mig att Zeron är snabbare än så, men behöver ju inte få iväg den med kopplingen och inte växla, utan det är ju bara å vrida på rullen.blacken skrev:Hmm, Vfr 750 rc 36 ska ju göra det på ca 2,5-2,7 sek. Viffer rules!vroom skrev:Håll i hatten – 0-100 på 3 sek!
En sak till. batterierna som sitter i är med största sannolikhet Lithium som är en rejält giftig substans. Frågan är vad dom ska göra av det den dan batterierna tar slut?Mjaa, stämmer inte heller så bra, för det har bränts olja, flis, och annat brännbart för att få dess laddström i det Svenska elnätetnoll utsläpp
Och ett prisläge mellan 140,000 och 270,000 bupp? Dom måste bli mycket billigare, innan dom får någon större genomslagskraft om man tänker på att man kan max optimalt köra ca: 14-15 mil, för att sedan tanka i 2 timmar (om den är utrustad med den speciella Charge tank moddningen dvs, annars så tar det 9 timmar). Och det kan man inte heller göra hela tiden, för snabbladdning stressar sönder ett batteri i längden.
En elknarr funkar bäst som stadsjonne eller för kortare commuting typ 3-6 mil. En hyfsad Viffer är en klart överlägsen allround knarr ett bra tag till.
Samma sak som miljötalibanerna och politikerna agerar när dom hör vetenskaplig kritik om sin miljöyrande . Lyft mattkant, sopa, släpp mattkant!Frågan är vad dom ska göra av det den dan batterierna tar slut?
Där är vi två. Honda har ju haft sådana bilar gåendes i Californien i åratal nu, vars är dom i den Svenska debatten? Suka har en Burgman bränslecellsdriven fungerande , vars e den?Nej, jag är istället varm förespråkare för vätgasdrift
En 600 H2 ja, Viffer 750 gör enligt Hondas specs 0-100 runt 2,5 sekunder, enligt zeros specs så gör den samma på 3,0 sekunder, vad ska man tro? Mer att en viffer är lömskt snabb 0-100, snabbare än dom flesta hojar både större och mindre.Nja, i Vrooms film kör han ju mot en Kawa H2 som får spö.
Du skulle kunna köra Bettan på vätgas med en mindre moddning.blacken skrev:Men man kan till nöds sänka sig till att mata Bettan med högoktanig bensin åsså.
Finns det en 600 H2? Jag hade för mig att den bara fanns som 1000 med kompressor. Sen finns H2R men den duger varken på gatan eller bana, utan det var väl mest för att Kawa skulle visa "titta vad vi kan".En 600 H2 ja,
Duktigt smiskat av ViffernYamaha R6 är en känd renodlad dräparsportknarr med minst 120 kus i sig och väger mellan 194- 187 kg. VFR väger 240 kg och är en sporttouring och har 98-102 kus ungefär. https://www.youtube.com/watch?v=0zvqRCGU0sA Frågan är vem steker vem? Hondas V4 koncept skäms inte för, sig "Uumpfmässigt" sett. Jag kom ihåg första dagarna jag hade en Viffer, tyckte den var lite "slö" jämfört med min skrämda suka 1100. Men när jag vevade på riktigt första gången, så vart jag förvånad över hur "rask" den var, även exet vart förvånad och impad av hur "rask" den var, eller som hon sade, " och jag som trodde att den var slö"...
Ajdå lite allmän förvirring, han kallar sig Ninja 650 ib tydligen, my badFinns det en 600 H2?
Om man gör en perfekt start med kopplingen och den gör 100 på 1:an, då kan det vara möjligt. För man hinner aldrig släppa, koppla, växla, släppa kopplingen och slå på igen på 2,4 sek. Möjligen om man crossväxlar, men det är inte att rekommendera, speciellt inte under fullt ax. För missar man från 1:an till 2:an (lätt hänt) så har man en anrättning på 16 krokiga ventilerblacken skrev: 0-60 mph 2.4sec
Verkar vara en ganska lågväxlad/högvarvig historia. Nu jämför iofs jag med "Ödlan" vars 6:a är 25% överväxlad, men ändå. 100 (motsvarar 60 mph) = strax över 3000 och vid 4000 gör den 120. Sen...Engine RPM @ 60 mph 4420RPM
Nu är du där igen, man kan ju tro att du inte har nå`t annat att göra, tjatmoster!adrian_vg skrev:
Youtube-klipp med andra ord!
Storebror Adrian_vg ser dig!blacken skrev:Nu är du där igen, man kan ju tro att du inte har nå`t annat att göra, tjatmoster!adrian_vg skrev:
Youtube-klipp med andra ord!
https://www.youtube.com/watch?v=sIbEhS-ZDfU
Nöjd?
Det är ju Diesel-Ola och hans nya hojblacken skrev:Adrians nya knarr. https://www.youtube.com/watch?v=n-b-XjrgYTY