Djurobservationer: Kolla vad jag såg när jag åkte hem idag!

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#16 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:joo för att inte tala om var på kräket man troligast träffar. kan liasom se dödsattesten för en, framför mig, "Dödsorsak, älgdase genom pannbenet" :lol:
:shock:

:claugh


Fast... Inte om det är en hona, förstås. ;-)
Ännu värre. Dödsorsak, "kraftig fiskpenetrering av pannbenet" :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Ännu värre. Dödsorsak, "kraftig fiskpenetrering av pannbenet" :D
:roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#18 Inlägg av Donner »

adrian_vg skrev:
Donner skrev:Adrian: Ja precis....krocka med den slutar inte väl kan jag säga.
Har du gjort det nån gång?
Nej det har jag inte men jag kan tänka mej att det inte slutar bra.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

Här är en klassiker som ni kanske har sett. DM i höjdhopp.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IvCOiFcWNHE[/youtube]
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#20 Inlägg av Jimmy.S »

Tyrannosaurus skrev:Här är en klassiker som ni kanske har sett. DM i höjdhopp.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IvCOiFcWNHE[/youtube]
Jäklar vilket hopp :lol:

Användarvisningsbild
Ralsbo
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 202
Blev medlem: fre apr 10, 2009 17:51
Ort: Alingsås
Kontakt:

#21 Inlägg av Ralsbo »

Liten uppdatering om mina kamrater på väg till/från jobbet.
Idag när jag åkte in med hojen vid femtiden på morgonen så såg jag något som jag uppfattade som ett mindre djur på vägen.
När jag kom närmare såg jag att det var en griskullting som var uppe på vägen och sprang.
Stannade till för att kolla efter resten av familjen, och visst såg jag den. :shock:
Upp framför hojen springer det fram elva syskon som små turboladdade hamstrar, dom var inte mycket större heller. Efter dom kommer mamma och storasyskon och ställer sig framför mig på två!!!! meters avstånd.
Aj aj....... fem vildsvin i flerahundrakilosklassen på två meters avstånd sittande på MC, kändes inte helt OK. :?
Börjar sakta backa hojen när jag får se en rörelse i backspegeln, väldigt många flera aj aj aj blev det när jag såg vad det var. Resten av familjen med pappa, mormor, morfar, farfar och farmor eller vilka de nu var.
Fyra stycken var dom och stora var de också.
OK....vad göra..... tolv små turboladdade hamstrar som springer omkring även mellen ram och framhjul :shock: :shock: , fem stycken framför mig och fyra bakom, samtliga på vägen vid det här laget.
Varje gång jag rörde mig eller hojen började någon av kulltingarna att tjuta och för varje gång blev de vuxna djuren mer och mer vaksamma och närmade sig mig och kulltingarna.
Vid detta laget hade det stannat några bilar som försökte skrämma dom med signalhornen och även knuffa bort dom med bilarna, inget hjälpte. Dom kom bara närmare och närmare.
Okay, tänkte jag, det får bära eller brista :twisted: nästa gång jag såg en liten lucka mellan de vuxna framför mig drog jag full gas och försökte komma mellan dom. Det hade lyckats bra om inte en av grisarna som stod till vänster om mig blev så rädd att han/hon försökte komma ner i diket på högersidan med följd av att han sprang rakt in i bakdelen på hojen. Som tur var lyckades jag hålla balansen men höll på att först köra ner i diket, sedan in i bilarna som stod i motsatt riktning innan jag kom iväg.
Stannade efter hundra meter och återhämtade mig från denna händelse när bilen som stod bakom mig stannade och undrade hur i helvete jag klarade mig från att kracha.
Vid närmare inspektion visade det sig att den hade träffat bakskärmen och nummer plåten, där det satt en stor tuss grispäls kvar.
Han i bilen sa att jag även hade sparkat omkull två eller tre kulltingar med vänsterbenet när jag åkte iväg.
Fy fan för vildsvin!!! Nu vill jag inte se några mer i framtiden, men jag tror nog att jag inte slipper undan.
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#22 Inlägg av Donner »

Fyy satan....det lät inte skoj. Du verkar ha mycket vildsvin i dina trakter?
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#23 Inlägg av adrian_vg »

Ralsbo skrev:[...] Upp framför hojen springer det fram elva syskon som små turboladdade hamstrar, dom var inte mycket större heller. Efter dom kommer mamma och storasyskon och ställer sig framför mig på två!!!! meters avstånd. [...]
Jösses, du verkar ju bo i rena safariparken! :D

Det enda som hänt mig nyligen är att jag nästan klippte en stare på väg till Rörken häromdan.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ralsbo
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 202
Blev medlem: fre apr 10, 2009 17:51
Ort: Alingsås
Kontakt:

#24 Inlägg av Ralsbo »

Donner skrev:Fyy satan....det lät inte skoj. Du verkar ha mycket vildsvin i dina trakter?
I skogen bakom huset har vi en flock vildsvin med 28 djur, någon kilometer bort går det en ännu större flock och detta var innan dom fick sommarens kullar.
Så har vi ju mina kompisar som jag träffar på lite då och då på väg till/från jobbet.
Noteras kan att på en vägsträcka av ca: 1 kilometer ca 5 km från där jag bor körde man på 22 vildsvin under en och samma månad förra året.
Jag kan erkänna att jag kör ganska lugnt när jag är i närheten av hemmet.
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#25 Inlägg av adrian_vg »

Ralsbo skrev:I skogen bakom huset har vi en flock vildsvin med 28 djur, någon kilometer bort går det en ännu större flock och detta var innan dom fick sommarens kullar.
Så har vi ju mina kompisar som jag träffar på lite då och då på väg till/från jobbet.
Noteras kan att på en vägsträcka av ca: 1 kilometer ca 5 km från där jag bor körde man på 22 vildsvin under en och samma månad förra året.
Jag kan erkänna att jag kör ganska lugnt när jag är i närheten av hemmet.
Låter som om du på din viffer skulle behöva störtbågar á la Paris-Dakar ökenracrar! ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
jockenicken
Donator 2009
Inlägg: 125
Blev medlem: ons jul 11, 2007 10:42
Ort: Trollhättan

#26 Inlägg av jockenicken »

adrian_vg skrev:
Ralsbo skrev:I skogen bakom huset har vi en flock vildsvin med 28 djur, någon kilometer bort går det en ännu större flock och detta var innan dom fick sommarens kullar.
Så har vi ju mina kompisar som jag träffar på lite då och då på väg till/från jobbet.
Noteras kan att på en vägsträcka av ca: 1 kilometer ca 5 km från där jag bor körde man på 22 vildsvin under en och samma månad förra året.
Jag kan erkänna att jag kör ganska lugnt när jag är i närheten av hemmet.
Låter som om du på din viffer skulle behöva störtbågar á la Paris-Dakar ökenracrar! ;-)
Vad han behöver är en jefla massa grillkol och sen bjuda in alla på forumet på grisfest..;) :headbang
Well, I taught that weeping willow how to cry cry cry...
______________________________________

VFR 800 FI -00

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#27 Inlägg av Tyrannosaurus »

jockenicken skrev:
adrian_vg skrev:
Ralsbo skrev:I skogen bakom huset har vi en flock vildsvin med 28 djur, någon kilometer bort går det en ännu större flock och detta var innan dom fick sommarens kullar.
Så har vi ju mina kompisar som jag träffar på lite då och då på väg till/från jobbet.
Noteras kan att på en vägsträcka av ca: 1 kilometer ca 5 km från där jag bor körde man på 22 vildsvin under en och samma månad förra året.
Jag kan erkänna att jag kör ganska lugnt när jag är i närheten av hemmet.
Låter som om du på din viffer skulle behöva störtbågar á la Paris-Dakar ökenracrar! ;-)
Vad han behöver är en jefla massa grillkol och sen bjuda in alla på forumet på grisfest..;) :headbang
+1 :tummenupp
Kanske något till VFR-träffen :P

Vem tar med bössan? Får kanske bli TG, låna en k-pist på jobbet :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#28 Inlägg av adrian_vg »

jockenicken skrev:Vad han behöver är en jefla massa grillkol och sen bjuda in alla på forumet på grisfest..;) :headbang
Klockrent! :tummenupp
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#29 Inlägg av TG »

Tyrannosaurus skrev:
Vem tar med bössan? Får kanske bli TG, låna en k-pist på jobbet :wink:
Till vildgrisen tar jag hellre AG 90 (12,7 mm, eller som det heter på amerikanski .50 cal :twisted: )
Lite mer "kmäs" än k-pistens ynka 9/39 mm.... även om det är bra flås i den för att vara 9 mm am 8)
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#30 Inlägg av Tyrannosaurus »

TG skrev:
Tyrannosaurus skrev:Vem tar med bössan? Får kanske bli TG, låna en k-pist på jobbet :wink:
Till vildgrisen tar jag hellre AG 90 (12,7 mm, eller som det heter på amerikanski .50 cal :twisted: )
Lite mer "kmäs" än k-pistens ynka 9/39 mm.... även om det är bra flås i den för att vara 9 mm am 8)
Blir det något kvar av vildsvinen då? Färdigmald uppbränd köttfärs med päls är inte så gott :twisted:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar