Rörken Knix 2010-07-12 med forummedlemmar

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Rörken Knix 2010-07-12 med forummedlemmar

#1 Inlägg av adrian_vg »

http://picasaweb.google.com/instamatick ... n20100712#

Featuring Gsson, Aerofreak och Since-2009!

Mig hann fotografen inte med, men så blir det om man kör så fort. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Rörken Knix 2010-07-12 med forummedlemmar

#2 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:http://picasaweb.google.com/instamatick ... n20100712#

Featuring Gsson, Aerofreak och Since-2009!

Mig hann fotografen inte med, men så blir det om man kör så fort. ;-)
En sådan slö kamera har jag också haft.. :lol:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Rörken Knix 2010-07-12 med forummedlemmar

#3 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:En sådan slö kamera har jag också haft.. :lol:
Touché! :tummenupp :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#4 Inlägg av Since-2009 »

Jag fastna, jag fastna!!11! :tummenupp

Fast jag hade velat ha fotpinneskrap på bild o se om det blixtra o dundra ngt ;)
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#5 Inlägg av adrian_vg »

Since-2009 skrev:Jag fastna, jag fastna!!11! :tummenupp

Fast jag hade velat ha fotpinneskrap på bild o se om det blixtra o dundra ngt ;)
:roll:

Och vad brukar instruktörerna säga om det skrapar i? ;-)

Nästa gång får du lova att presentera dig och viffern. :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#6 Inlägg av Since-2009 »

Dom kommentera det faktiskt utan något underförstått, vi diskutera "häng" och jag förklara att jag inte gjorde det så mkt såhär i början när det var mkt annat att tänka på när man försöker få in tekniken. Då sa han typ "Ja juste det de skrapa i en del där borta o peka på den tredje U-kurvan" varav jag kontrade med att så var fallet och inte bara en gång =) Lösningen är naturligtvis att jobba mer med kroppen men det hade vi då redan avhandlat. Var riktigt nöjd med instruktörerna för övrigt, de var hur trevliga som helst och även fast jag o polaren buskörde lite så var det inget gnäll, vi försökte för övrigt sköta det snyggt och det verka dem tycka att vi gjorde :tummenupp
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#7 Inlägg av adrian_vg »

Since-2009 skrev:Dom kommentera det faktiskt utan något underförstått, vi diskutera "häng" och jag förklara att jag inte gjorde det så mkt såhär i början när det var mkt annat att tänka på när man försöker få in tekniken. Då sa han typ "Ja juste det de skrapa i en del där borta o peka på den tredje U-kurvan" varav jag kontrade med att så var fallet och inte bara en gång =) Lösningen är naturligtvis att jobba mer med kroppen men det hade vi då redan avhandlat. Var riktigt nöjd med instruktörerna för övrigt, de var hur trevliga som helst och även fast jag o polaren buskörde lite så var det inget gnäll, vi försökte för övrigt sköta det snyggt och det verka dem tycka att vi gjorde :tummenupp
Det är väl en fråga om hur mycket det skrapar i. Än värre blir det på vissa bågar som inte har fällbara förarfotpinnar! :shock: Skrapar det i för mycket kan det ju vara farligt. Om du nu inte gillar att kana på asfalt. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Robert
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: tis apr 21, 2009 12:45
Ort: Malmö

#8 Inlägg av Robert »

Nämen....var inte det Gsson som susade förbi?
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#9 Inlägg av Tommy Gsson »

Robert skrev:Nämen....var inte det Gsson som susade förbi?
I egen hög person.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#10 Inlägg av Since-2009 »

Nä sådan daredevil är jag inte ;) Skrapar det i rätar jag nog upp hojen ganska kvickt och tappar spår litegrann = behöver jobba mer med kroppen men det var inte möjligt att pressa någe nämnvärt när man körde i grön grupp. Det kändes alltså aldrig farligt för att de skrapa i men visst det gäller ju att man har lite koll på fötterna så att man inte klämmer sig eller så.

Satsade istället som sagt på att nöta teknik i lugn takt eftersom snitthastigheten inte var särskilt hög i gruppen. Vissa kurvor var jag dock inte kapabel till att ta särskilt fort (i sammanhanget) och vissa hade man kunnat önska att få ta lite fortare men det var skoj i vilket fall. Brassa rakan och bromsa sent/ABS var kul det med så att köra om där var inga problem även om instruktörerna förmedlade när de såg att vi hade ett högre tempo att vi inte skulle gå in för hårt o sent så att vi skrämde de andra när vi kom på insidan, så det var väl det att tänka på.
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Skriv svar