audi RS5

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#46 Inlägg av blacken »

"longlife" konceptet har jag aldrig köpt. Saab fick ju fan för det ett tag, hojen kör jag max 500 mil innan oljebyte, bilen högst 700 mil innan. Och som en del säger angående skötsel av ens ögonstenar så är "själv bästa dräng" i det mesta, men det som man inte kan bemästra får man lämna in till en som kan, och har rätta grejsgrunkerna för det.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#47 Inlägg av adrian_vg »

Jan Svensson skrev:Adrian tycker du verkligen vi skall avsluta en så här intressant tråd med ett Amen.
Jag är inte troende, har jag kommit i fel forum??
Amen som i "låt så ske" och/eller "jag håller helt med dig". Du får tro vad du vill, här på forumet, eller välja att inte göra det. Jag tror att du tror att du tror bäst själv vad du själv vill tro. Själv tror jag att du överreagerar. ;-)

OT: Vad innebär "religionsfrihet"? Ett samhälle, påtvingat fritt från religion som tex Humanisterna är alldeles rabiata om, eller innebär det ett samhälle där du får utöva din religion utan risk för repressalier från staten eller dina medmänniskor?

Lite provokativt? ;-)
blacken skrev:"longlife" konceptet har jag aldrig köpt. Saab fick ju fan för det ett tag, hojen kör jag max 500 mil innan oljebyte, bilen högst 700 mil innan. Och som en del säger angående skötsel av ens ögonstenar så är "själv bästa dräng" i det mesta, men det som man inte kan bemästra får man lämna in till en som kan, och har rätta grejsgrunkerna för det.
3000mil oljebyte tycker jag låter vansinnigt... Byter olja och filter på fruns T4 två ggr om året, ca 500-600mil mellan bytena.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#48 Inlägg av adrian_vg »

Jan Svensson skrev:Bara skämtade med dig, ta det nu inte så!
Lugnt. :D
Jan Svensson skrev:Om du måste hålla på att dissa någon, kan du inte vara vänlig att välja någon annan denna gången?
Ska försöka behärska mig. Beklagar om det blev lite för mycket.
Jan Svensson skrev:Jag har en fråga till dig, som jag hoppas du kan svara på.
Om man monterar en ryggstöds kudde på en Givi E460 blir det en bra sittvinkel för min fru eller blir den för framåt lutad?
Eller någon annan som vet??
Beklagar, inte den blekaste. Kör inte med topbox alls.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#49 Inlägg av Henning »

Jag rejsade med den H-D Fat Boy jag satt på mot en Audi R8. Bara så ni vet, man är ganska chanslös. ;)

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#50 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Jag rejsade med den H-D Fat Boy jag satt på mot en Audi R8. Bara så ni vet, man är ganska chanslös. ;)

/H
Naturligtvis, det var ju en H-D... :P
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#51 Inlägg av blacken »

Henning skrev:Jag rejsade med den H-D Fat Boy jag satt på mot en Audi R8. Bara så ni vet, man är ganska chanslös. ;)

/H
Med en HD ja, men det är ju inget att jämföra med, så att säga. Liasom motorredskap är motorredskap :D ..

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#52 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jan Svensson skrev:Om man monterar en ryggstöds kudde på en Givi E460 blir det en bra sittvinkel för min fru eller blir den för framåt lutad?
Eller någon annan som vet??
Med vänlig hälsning Janne
Lär nog inte bli framåtlutad utan troligen ganska upprät d.v.s. som nuvarande om hon lutar sig mot den. Skillnaden blir bara att det blir något mindre plats bakåt på soffan. Å andra sidan brukar inte passageraren sitta längst bak på soffan ändå, eller bör åtminstone inte göra det på en sporttouringhoj utan så nära föraren som möjligt.

Därför är frågan om en kudde överhuvudtaget behövs och om det är önskvärt att passageraren sitter rakt upp lutad mot en toppbox med eller utan kudde på en hoj där föraren sitter framåtlutad.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar