audi RS5

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

audi RS5

#1 Inlägg av Jimmy.S »

Visst hojforum men ändå, fan vilken go bil, jobbar ju med detta märket så ibland så har man fördelen att få köra en del sköna vagnar, detta är en av dom 8)

Tog lite taskiga mobilbilder på rs5:an som jag har jobbat lite med (bytt bromsar fram), och passat på att "plåga" lite, detta är en bil från svenska volkswagen och finns i audis exlcusive tour som rullar i landet nu, dock så hade stället innan oss kört ner bromsklossarna så mycket så metallen på belägget var nerslipat ca 2 mm mot skivan.. = nya skivor och bromsbelägg + renovering av dammskydden på kolvarna då dom hade spruckit pga värmeutvecklingen som blivit... Dyrt? ni kan ju gissa vad priset hamnar på... audis keramiska frambromsar är inte jättebilliga

Men ljudet och körupplevelsen var ruggigt trevligt, audis sportquattro system är givetvis monterat och fungerade super fint, tillät häcken släppa ut sig ganska ordentligt även med alla säkerhetssytem inkopplade, även s-tronic lådan fungerade utmärkt och mellangasade fint vid nerväxling (vilket underbart ljud), enligt vad jag hört ryktas om så växlar denna endast när du vill om man kör den manuellt, spelar ingen roll om du ligger och tuggar på varvstoppet andra bilar med liknande system har ju växlat ändå och det är ju inte så bra om man nu ligger på fullt ställ och bilen petar i en växel till.. då går det åt helvete. så BRA gjort audi

skillnaden på comfortläget där bilen växlar mjukt o fint, styrningen är inte så direkt och avgassljudet tyst, och dynamicläget är enormt. styrresponsen blir kvickare, avgasklaffarna öppna spjällen i ljuddämparna, varvtalet på sug v8:an ligger stadigt på minst 4500rpm och den sticker iväg som ett spjut.

en liten snabb rattrörelse och du ligger i andra filen, vinger hoppar upp från skuffen vid 100 nånting och växellådan mellangasar med ett vrrrrrrrrröl vid nerväxling. Bilen känns riktigt busig.


MMMM denna bilen borde ni passa på att få provköra om eran audi åf har visningen, en bil som måste upplevas..
Bilagor
rs5 front.jpg
rs5 front.jpg (140.25 KiB) Visad 10887 gånger
rs5 bak1.jpg
rs5 bak1.jpg (120.87 KiB) Visad 10887 gånger
stolar.jpg
stolar.jpg (134.89 KiB) Visad 10887 gånger

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem
Inlägg: 463
Blev medlem: ons maj 12, 2010 08:17
Ort: Nyköping

#2 Inlägg av Pegaso »

:cdrewl :cdrewl
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#3 Inlägg av Donner »

Fet :lol:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: audi RS5

#4 Inlägg av adrian_vg »

Tror nog att min tio år gamla viffer är snabbare och roligare. :P
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: audi RS5

#5 Inlägg av Jimmy.S »

adrian_vg skrev:Tror nog att min tio år gamla viffer är snabbare och roligare. :P
det behöver du inte tro för det är den, jagade med en rs6 plus (den nya= årsmodell 11) med v10 biturbo, chippad och annat avgas, den låg runt 600hk och 700Nm nånting men den hängde inte av min gamla viffer 800 -99, visserligen nerdrevad 1 kugg, slipon och dom vanliga moddarna... han som körde sa att upp till 100 hänger dom värsta hojarna med sen är det bye bye, nja 160 hade han och jag fick släppa av lite ibland för att inte köra in i röven...

rs5:an har "bara" 450hk v8 och är sugmotor, dock lättare och mycket mycket busigare, men viffern hänger den nog inte av ändå

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: audi RS5

#6 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:det behöver du inte tro för det är den, jagade med en rs6 plus (den nya= årsmodell 11) med v10 biturbo, chippad och annat avgas, den låg runt 600hk och 700Nm nånting men den hängde inte av min gamla viffer 800 -99, visserligen nerdrevad 1 kugg, slipon och dom vanliga moddarna... han som körde sa att upp till 100 hänger dom värsta hojarna med sen är det bye bye, nja 160 hade han och jag fick släppa av lite ibland för att inte köra in i röven...

rs5:an har "bara" 450hk v8 och är sugmotor, dock lättare och mycket mycket busigare, men viffern hänger den nog inte av ändå
När jag köpte V40 T4:an 2005 tyckte jag den var det häftigaste som fanns. Några år senare återföll jag och plötsligt var de 200 kusarna i T4:an inte så spännande mer. :roll: Däremot gnäller frun varje gång hon måste köra jobbets bil att det händer inget när man trycker på gasen. T4:an är numera hennes privata bil. Vem kunde väl ana att en beskedlig och farträdd medelsvenssonfru skulle sakna accelerationen i jobbets bil så efter att ha kört t4:an...? :roll: :lol:

Men, men, 600hk vore kul att få prova på bara för att. Undrar om man får en hästspark i ryggen när man trycker på gaspedalen... ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#7 Inlägg av Jimmy.S »

slängde ihop en liten mobilfilmning idag när jag testede launch, synd bara att man borde ha kopplat ur antispinnen med, men räknade inte med släpp på alla fyra 275:or med "automatlåda"

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MAKMq7DtWw4[/youtube]

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#8 Inlägg av HondaHasse »

Mmmmmm..... När kommer den till Helsingborg???

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#9 Inlägg av Jimmy.S »

HondaHasse skrev:Mmmmmm..... När kommer den till Helsingborg???
inte en aning, sånt får man inte veta som mek :lol: , men ta en sväng förbi o fråga dom om dom kommer ha audi exclusive tour hos dom, då är det bara att plugga in datumet och ställa sig i kön till provkörning :twisted:

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#10 Inlägg av HondaHasse »

Googlade och hittade datumen, 28-30/10 Helsingborg!! :D

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#11 Inlägg av Akademikern »

Nackdelen med att bara var sjuksköterska, man är tvingad att rädda liv. Men inte faen får man köra häftiga bilar...

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#12 Inlägg av Jimmy.S »

Akademikern skrev:Nackdelen med att bara var sjuksköterska, man är tvingad att rädda liv. Men inte faen får man köra häftiga bilar...
nä det är surt, men vi är glada över att ha dig ändå :tummenupp du får glädja dig åt det istället

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#13 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:slängde ihop en liten mobilfilmning idag när jag testede launch, synd bara att man borde ha kopplat ur antispinnen med, men räknade inte med släpp på alla fyra 275:or med "automatlåda"
Bra acc upp till runt 100km/h. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#14 Inlägg av Tyrannosaurus »

När vi ändå snackar "stödhjul"... (måste bara :wink: )
Här är en nästan lika kul bil, men överkomlig :D

Kolla här (inte samma men likadan)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#15 Inlägg av Akademikern »

Tyrannosaurus skrev:När vi ändå snackar "stödhjul"... (måste bara :wink: )
Här är en nästan lika kul bil, men överkomlig :D

Kolla här (inte samma men likadan)
22 hk mer än min BMW.

Skriv svar