VFR800 Vtec med kompressorkit
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
VFR800 Vtec med kompressorkit
Har vi sett denna innan?
173hk på bakhjulet. Släng dig i väggen storrviffer! 8*)
http://www.youtube.com/watch?v=nPcFBgnS ... r_embedded
173hk på bakhjulet. Släng dig i väggen storrviffer! 8*)
http://www.youtube.com/watch?v=nPcFBgnS ... r_embedded
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
VILL HAAAAAA!!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
nöjer mig med att skaffa en 800FI med kompressor.
Mera vinande
Mera vinande
"Bättre än HD"
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Seth skrev:nöjer mig med att skaffa en 800FI med kompressor.
Mera vinande
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Om man monterar ett sånt här kit, måste med registreringsbesikta hojen? Det är ju ett ganska stort ingrepp.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Man får nog inte igenom den så nä....det gör man nog inte.adrian_vg skrev:Om man monterar ett sånt här kit, måste med registreringsbesikta hojen? Det är ju ett ganska stort ingrepp.
Men kompressor e coolt
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
VFR800 Vtec med kompressorkit
Det där är ju torochargern, har ju funnits ett tag ... Vill ha fortfarande
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Så regbesiktning alltså. Vad gör de då?Donner skrev:Man får nog inte igenom den så nä....det gör man nog inte.
Ah, trodde den kommit ganska nyligen. Det var ju ett himla tjat om när kitet skulle komma till Vtec, när det släpptes för generationen innan.Conseal skrev:Det där är ju torochargern, har ju funnits ett tag ... Vill ha fortfarande
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Kollar att hojen uppfyller regelverket, och för in uppgifterna om hojen i regbeviset. Trimningar stupar oftast på att tillverkaren inte godkänt några större effektökningar...adrian_vg skrev:Så regbesiktning alltså. Vad gör de då?
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Så det är ingen idé att ens försöka montera ett kompressorkit och hoppas på att SBP godkänner det?tersan skrev:Trimningar stupar oftast på att tillverkaren inte godkänt några större effektökningar...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Jo, gör det... glöm inte att filma hela besöket hos Bilprovningen och lägg ut det på nätet.adrian_vg skrev:Så det är ingen idé att ens försöka montera ett kompressorkit och hoppas på att SBP godkänner det?tersan skrev:Trimningar stupar oftast på att tillverkaren inte godkänt några större effektökningar...
Fast helt omöjligt är det inte: jag har hört om de som monterat turbo eller kompressor men låtit bli att koppla in dem... fast vanligast och enklast är att helt enkelt bygga om hojen till besiktningen (ungefär som att montera korrekt ljuddämpare, godkända blinkers och regskylt etc etc...).
VFR750F -92, grön
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Att riva av kittet inför besiktning låter som lite väl mycket jobb. Men en kompressor är ju väldigt enkelt att koppla ur, det är bara att ta bort remmen. Sen är bara frågan hur griniga SBP är när dom ser att det sitter en remskiva där och undrar vad det är.tersan skrev:Jo, gör det... glöm inte att filma hela besöket hos Bilprovningen och lägg ut det på nätet.adrian_vg skrev:Så det är ingen idé att ens försöka montera ett kompressorkit och hoppas på att SBP godkänner det?tersan skrev:Trimningar stupar oftast på att tillverkaren inte godkänt några större effektökningar...
Fast helt omöjligt är det inte: jag har hört om de som monterat turbo eller kompressor men låtit bli att koppla in dem... fast vanligast och enklast är att helt enkelt bygga om hojen till besiktningen (ungefär som att montera korrekt ljuddämpare, godkända blinkers och regskylt etc etc...).
Men egentligen, tja effektökningen finns ju inte när remmen är borta och det finns inget som säger att man inte får ha remskivor, blinkande discolampor, spelade horn eller vad som helst på hojen eller bilen så länge det inte är inkopplat eller utgör någon slags trafikfara med vassa kanter eller liknande.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
ifs har man Fi så är skivan rätt så dold vad jag settTyrannosaurus skrev:Att riva av kittet inför besiktning låter som lite väl mycket jobb. Men en kompressor är ju väldigt enkelt att koppla ur, det är bara att ta bort remmen. Sen är bara frågan hur griniga SBP är när dom ser att det sitter en remskiva där och undrar vad det är.
Men egentligen, tja effektökningen finns ju inte när remmen är borta och det finns inget som säger att man inte får ha remskivor, blinkande discolampor, spelade horn eller vad som helst på hojen eller bilen så länge det inte är inkopplat eller utgör någon slags trafikfara med vassa kanter eller liknande.
http://www.aaperf.com/vfrkit-gen5.html
jag e helt klart sugen på en FI"(Supercharged)"
"Bättre än HD"
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Frågan är hur hållbarheten är, med tanke på effektuttaget så lär det slita lite mer på grejorna.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: VFR800 Vtec med kompressorkit
Finns pengarna så är det väl bara att handlaSeth skrev:ifs har man Fi så är skivan rätt så dold vad jag sett
http://www.aaperf.com/vfrkit-gen5.html
jag e helt klart sugen på en FI"(Supercharged)"
Slitaget lär ju bli hårdare, men det beror också på hur mycket man laddar. Sen är frågan hur mycket mer det sliter i förhållande till konventionell trimning? Många menar ju att kompressor/turbo sliter mindre än konventionell trimning.Donner skrev:Frågan är hur hållbarheten är, med tanke på effektuttaget så lär det slita lite mer på grejorna.
Min hoj är ju konventionellt trimmad med steg 2½, dock är kolvar och komp nästan original (något planad topp) och hittills har jag inte märkt av något högre slitage.
Jag har även flera polare som har trimmat konventionellt betydligt hårdare än jag. Förutom lite missöden med lite väl optimistiskt planade toppar tillsammans med högkompkolvar som resulterade en 16 delars ventilsallad + vippor så har den gått i bra många år och ett antal tusen mil nu utan problem. Och det är bl.a. en gammal luftkyld Suzuki GSX1100EF som förvisso var känd för en hållbar motor om man bortser från kopplingskorgen, att dom gillar att äta olja mm.
Dagens moderna motorer med vatten brukar i allmänhet tåla mer stryk vilket man inte minst kan se på mc-träffarna där en del personer som verkar ha alldeles för mycket pengar ägnar sig åt fyllevarvningar. En gammal 80-talare skulle flyga i bitar betydligt tidigare.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal