VFR800 Vtec med kompressorkit

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: VFR800 Vtec med kompressorkit

#16 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Att riva av kittet inför besiktning låter som lite väl mycket jobb. Men en kompressor är ju väldigt enkelt att koppla ur, det är bara att ta bort remmen. Sen är bara frågan hur griniga SBP är när dom ser att det sitter en remskiva där och undrar vad det är.
Men egentligen, tja effektökningen finns ju inte när remmen är borta och det finns inget som säger att man inte får ha remskivor, blinkande discolampor, spelade horn eller vad som helst på hojen eller bilen så länge det inte är inkopplat eller utgör någon slags trafikfara med vassa kanter eller liknande.
Kompressorkitet för gen 98-01 är i det närmaste helt dolt under kåpan om jag minns rätt. Kitet för Vtec har en väldigt synlig remskiva mitt i ett uttag på sidan.

http://www.aaperf.com/images/vfr-5thgen/bike.html
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar