Forumkändis i nya MC-folket

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
skyfly
Donator 2010
Inlägg: 313
Blev medlem: sön apr 15, 2007 20:29
Ort: Eslöv, VFR 800 -99

Forumkändis i nya MC-folket

#1 Inlägg av skyfly »

Missa inte den fina bilden på sidan 73. Mycket synd att man missar ljudet, eller kanske tur :wink:
Lite forumtröja skymtar oxå.

//Matti

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Forumkändis i nya MC-folket

#2 Inlägg av Maciver »

Har inte fått tidningen än :cAngry:

Men den som väntar på något gott......
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Forumkändis i nya MC-folket

#3 Inlägg av HondaHasse »

skyfly skrev:Missa inte den fina bilden på sidan 73. Mycket synd att man missar ljudet, eller kanske tur :wink:
Lite forumtröja skymtar oxå.

//Matti
Ja det är nog tur att det inte är ljudtidning ;)
Du tar väl inte illa upp Robban? :)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Forumkändis i nya MC-folket

#4 Inlägg av Tyrannosaurus »

HondaHasse skrev:
skyfly skrev:Missa inte den fina bilden på sidan 73. Mycket synd att man missar ljudet, eller kanske tur
Lite forumtröja skymtar oxå.

//Matti
Ja det är nog tur att det inte är ljudtidning ;)
Du tar väl inte illa upp Robban? :)
Vaf...! Har jag fastnat på bild igen? :twisted: (såg just själv, missade den när jag bläddrade igenom snabbt i fredags)
Mija menar att jag kanske skulle börja skriva autografer... Jag kanske skulle börja ta :cMoney: för dom också :wink:
Hon hälsar föresten till både dig och Åsa.

Föresten på tal om SMC.
Det följde ju med ett "medical card" med medlemskortet, smart idé, men på det medföljande dekalarket finns det dekaler med texten: "Medical card in helmet".
Vadå "in helmet"? Ska man stoppa in det mellan skalet och inredningen på hjälmen? Hur ska det isf gå till? Eller bara löst, lägga det på skann och sen dra på sig hjälmen? Lär nog inte ta lång tid innan "medical card"et är borta då. Kanske fler än jag som funderar.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Forumkändis i nya MC-folket

#5 Inlägg av Seth »

Tyrannosaurus skrev:
HondaHasse skrev:
skyfly skrev:Missa inte den fina bilden på sidan 73. Mycket synd att man missar ljudet, eller kanske tur
Lite forumtröja skymtar oxå.

//Matti
Ja det är nog tur att det inte är ljudtidning ;)
Du tar väl inte illa upp Robban? :)
Vaf...! Har jag fastnat på bild igen? :twisted: (såg just själv, missade den när jag bläddrade igenom snabbt i fredags)
Mija menar att jag kanske skulle börja skriva autografer... Jag kanske skulle börja ta :cMoney: för dom också :wink:
Hon hälsar föresten till både dig och Åsa.

Föresten på tal om SMC.
Det följde ju med ett "medical card" med medlemskortet, smart idé, men på det medföljande dekalarket finns det dekaler med texten: "Medical card in helmet".
Vadå "in helmet"? Ska man stoppa in det mellan skalet och inredningen på hjälmen? Hur ska det isf gå till? Eller bara löst, lägga det på skann och sen dra på sig hjälmen? Lär nog inte ta lång tid innan "medical card"et är borta då. Kanske fler än jag som funderar.
I min hjälm kan jag vika undan inredningen då den är 3 delad. samt den är väldigt öppen så man ser kortet bakom flärpen som är vid öronen.
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Forumkändis i nya MC-folket

#6 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Det följde ju med ett "medical card" med medlemskortet, smart idé, men på det medföljande dekalarket finns det dekaler med texten: "Medical card in helmet".
Vadå "in helmet"? Ska man stoppa in det mellan skalet och inredningen på hjälmen? Hur ska det isf gå till? Eller bara löst, lägga det på skann och sen dra på sig hjälmen? Lär nog inte ta lång tid innan "medical card"et är borta då. Kanske fler än jag som funderar.
Som jag förstod det på en SMC-konferens när detta först offentligtgjordes, var tanken att man skulle sätta fast kortet inuti hjälmen, typ uppe vid hjässan mellan några bitar av inredningen. Fast det sättet finns det ju lite problem med. Som tex att hjälmen måste av först...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Forumkändis i nya MC-folket

#7 Inlägg av Donner »

En annan (hojen då) är ju kändis på http://www.nilssonsmc.se/ hemsidan. Från utställningen i fjol.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Skriv svar