Sida 1 av 1

Honda VF750F -83

Postat: ons jun 27, 2012 21:02
av VF Putte
Efter att har hängt här nästa i 2 år i smyg så tänkte jag lägga upp 2 bilder på min gammla VF,
hoppas detta är ok även om det inte är en VFR.

Här är står hon nybes för dagen med blanka papper.
Bild

Bild

Tyvärr så har jag ingen frontkåpa kvar, så jag har försökt att få lite fighter stuk på den. Är dock inte klar med detta ännu.
Tiden räcker tyvärr inte riktigt till med 2 småbarn, jobb, hus, hund och fru...

Kommentera gärna.

//Patrik

Re: Honda VF750F -83

Postat: ons jun 27, 2012 21:04
av Donner
Snygg, ganska rå utan kåpa. :tummenupp

Ja och välkommen hit :D

Re: Honda VF750F -83

Postat: tor jun 28, 2012 09:00
av adrian_vg
Ser ut som ett modernt streetfighterbygge! Honda, och du, var före sin tid. :D

Honda VF750F -83

Postat: tor jun 28, 2012 18:29
av Conseal
Snyggt. Det går så bra utan R så. 4 cyllar i V- formation är inte fy skam .. Och honda :-)

Re: Honda VF750F -83

Postat: tor jun 28, 2012 22:10
av VF Putte
Kul att ni gillar den. Fler bilder kommer när jag fått till instrument panelen.

Är det svårt att sänka en mc fram :?:

Re: Honda VF750F -83

Postat: fre jun 29, 2012 10:32
av adrian_vg
VF Putte skrev:Kul att ni gillar den. Fler bilder kommer när jag fått till instrument panelen.

Är det svårt att sänka en mc fram :?:
Skjut upp gaffeln i kronan. Men tänk på att vinklat och sånt ändras!

Re: Honda VF750F -83

Postat: sön jul 01, 2012 17:26
av Tyrannosaurus
VF Putte skrev:Efter att har hängt här nästa i 2 år i smyg så tänkte jag lägga upp 2 bilder på min gammla VF, hoppas detta är ok även om det inte är en VFR.
Det finns fler "outsiders" :mrgreen: på det här forumet så du är hur välkommen som helst.
Snyggt moddad hoj.
adrian_vg skrev:
VF Putte skrev:Kul att ni gillar den. Fler bilder kommer när jag fått till instrument panelen.

Är det svårt att sänka en mc fram :?:
Skjut upp gaffeln i kronan. Men tänk på att vinklat och sånt ändras!
Som Adrian säger, men se upp med två saker.
1. Tänk på att du ändrar styrgeometri om du gör det vilket innebär att du får en kvickare styrning, men det kan även innebära att hojen med instabilare i högre fart.
2. VF750 har vad jag vet luftgaffel och om benen är ihopkopplade under övre kronan med rör (vilket det är på min) så uppstår det vissa problem eftersom det då är hål på gaffelbenens sidor där olja kommer att spruta ut om man tar bort anslutningen.
Men jag fick en gång ett tips från Staterna hur man kan lösa detta. Man tar en liten blydank, alternativt i princip typ en pistolkula (bly utan patron) som man spetsar till och trycker in i hålen och låser det med en slangklämma så är det problemet löst.
Utseendemässigt kan man ta en rostfri kämma (snyggare än en galvad) och sen kanske maskera den på lämpligt sätt.