Lite sol och värme.....
Postat: mån apr 20, 2015 14:11
... och en lång hojtur
Gick ju bra!vroom skrev:Riktigt fint hojväder så här inpå höstkanten..lite för tajt vid 3.30
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
Störde mig mest på nyckelbandet som fladdrade i bild "hela" tiden.vroom skrev:Riktigt fint hojväder så här inpå höstkanten..lite för tajt vid 3.30
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
Naa, nu är du dum mot dig själv, det fanns gott om plats och du fick en bättre utgång sedan Det var helt okej tycker jag i allafall. en del kanske vill opponera sig mot spårvalet, men för att parafrasera ett känt pilot talesätt "Varje landning som man kan lämna planet oskadd, är en lyckad landning" samma med spårval på knarr Typ: "Varje kurva som man går ur utan, plåster behov, benbrott eller hastig hädanfärd, är en lyckad kurvtagning"vroom skrev:Riktigt fint hojväder så här inpå höstkanten..lite för tajt vid 3.30
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
"Me Too"M@rtini skrev:Störde mig mest på nyckelbandet som fladdrade i bild "hela" tiden.vroom skrev:Riktigt fint hojväder så här inpå höstkanten..lite för tajt vid 3.30
https://youtu.be/nJ0qJHjqriY
Visst är det så dock så hade jag släppt på fjäderförspänningen inför dagens allt annat än lugna söndagstur..bakhjulssläppadrian_vg skrev:Ingen orsak. Bra dämpare spelar mer roll än man tror för fästet i backen.
Har jag berättat om när stötdämparen på Dominatrixen gick sönder?
Härlig runda och väg, men två tankar på din körning men tips i all välmening.vroom skrev:Visst är det så dock så hade jag släppt på fjäderförspänningen inför dagens allt annat än lugna söndagstur..bakhjulssläpp
Ett gäng sporthojare lekte med mig littagranna..på favvorundan
https://youtu.be/U3vFikjv62s
Kul att du gillade det du såg, rex! Inte så optimalt att filma genom ett mörkt kåpglas dock. Tar tacksamt emot dina välmenande råd och du har rätt i att det finns lite att jobba på.. hade väl kunnat ligga på 3;ns vxl lite oftare men tycker det fanns vrid ändå runt 5-6000v nånting. Tror inte jag segdrog speciellt.. Har ju "bombat" rundan några ggr fast i liite makligare tempo. Hade touringtempot inne när rrgruppen uppenbarade sig på tillbakavägen. Fick ju ett baksläpp i den knixiga högerkurvan nerför..fotbromsade på mig lite men bridgestonedäcket slajdade ut snyggt utan kast..blev lite hårigt där. Mitt eget fel men dom körde som idi..Tyrannosaurus skrev:Härlig runda och väg, men två tankar på din körning men tips i all välmening.vroom skrev:Visst är det så dock så hade jag släppt på fjäderförspänningen inför dagens allt annat än lugna söndagstur..bakhjulssläpp
Ett gäng sporthojare lekte med mig littagranna..på favvorundan
https://youtu.be/U3vFikjv62s
1. Du växlar för sakta, låter varvet gå ner för mycket mellan växlingarna.
2. Vid nerväxlingar låter du kopplingen hämta upp varvet. Ge lite snabb mellangas innan du släpper kopplingen då blir det dels mjukare ingrepp och dels spar du kopplingen.
Med dom här två grejerna blir körningen både mjukare och snabbare men mindre risk för släpp (om det inte berodde på grus eller olja vill säga).
"Ödlan" måste växlas upp snabbt, exakt samtidigt som man suger kopplingen, annars klonkar det i lådan. Tror det beror på direktdrivningen med kardan = inget spel eller glapp som man alltid får med kedja och gummiryckutjämnarna i bakhjulet. När man väl har växlat kan man iofs vänta med att släppa kopplingen, men det finns oftast ingen anledning till det.
Fan vad hojsugen jag blir av filmen, men tyvärr är det kört för min del.
Det tror jag inte, tyckte nästan att du körde på högre varv än nödvändigt. Men å andra sidan är det nog bara jag som är miljöskadad av "Ödlan" som är väldigt lågvarvig och har ett ganska brutalt vrid från 3000 rpm. Jag har ju 300cc mer och rödstrecket vid 10.000 mot dina 12.000. Vid lugn körning är jag sällan över 4000 rpm, 5000 använder jag när jag vill ha lite extra knuff, vid 6000 börja det hända grejer och över 7000 blir den hysterisk. Vill man slajda lite i utgången på kurvor kan man ligga där uppe men det har väl aldrig varit riktigt min grej.vroom skrev:hade väl kunnat ligga på 3;ns vxl lite oftare men tycker det fanns vrid ändå runt 5-6000v nånting. Tror inte jag segdrog speciellt..
Jag använder frambromsen till 90% och rör sällan bakbromsen. Men 800FI har väl DCBS?fotbromsade på mig lite men bridgestonedäcket slajdade ut snyggt utan kast..blev lite hårigt där. Mitt eget fel men dom körde som idi..
Tror dcbs har bromsverkan fördelat 70/30 bak/fram.. finns inget bättre bakbromssystem på någon annan hoj.Tyrannosaurus skrev:Det tror jag inte, tyckte nästan att du körde på högre varv än nödvändigt. Men å andra sidan är det nog bara jag som är miljöskadad av "Ödlan" som är väldigt lågvarvig och har ett ganska brutalt vrid från 3000 rpm. Jag har ju 300cc mer och rödstrecket vid 10.000 mot dina 12.000. Vid lugn körning är jag sällan över 4000 rpm, 5000 använder jag när jag vill ha lite extra knuff, vid 6000 börja det hända grejer och över 7000 blir den hysterisk. Vill man slajda lite i utgången på kurvor kan man ligga där uppe men det har väl aldrig varit riktigt min grej.vroom skrev:hade väl kunnat ligga på 3;ns vxl lite oftare men tycker det fanns vrid ändå runt 5-6000v nånting. Tror inte jag segdrog speciellt..
Jag använder frambromsen till 90% och rör sällan bakbromsen. Men 800FI har väl DCBS?fotbromsade på mig lite men bridgestonedäcket slajdade ut snyggt utan kast..blev lite hårigt där. Mitt eget fel men dom körde som idi..