Fotosession på Bogan

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

Fotosession på Bogan

#1 Inlägg av tedman »

Första "actionpics" :shock: på mig själv!
Fick reda på onsdagskörningen att nu skulle det fotas i Generatorböjen!
Vad händer, man blir precis stel och fiser genom svängen :D

Bild

Nåja, ni ska väl ha lite kul oxå :wink:
Att det är lite suddigt beror på att det går så otroligt fort 8)

Edit: Hmm, varför blir det ingen thumbnail???

[AdminEdit: var något fel på bilden tydligen, med en redigerad variant så blev the thumbnail //C]
Senast redigerad av tedman den tor jun 14, 2007 22:23, redigerad totalt 2 gång.

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#2 Inlägg av Conseal »

Är en defekt som ibland visar sig hos image venue .. gör om den så borde det funka. Rätt bra bild ändå ju ;)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Fotosession på Bogan

#3 Inlägg av Tyrannosaurus »

tedman skrev:Första "actionpics" :shock: på mig själv!
Fick reda på onsdagskörningen att nu skulle det fotas i Generatorböjen!
En liten rättelse = Transformatorböjen. Jag trodde också tidigare (som du kanske) att den kallades generatorböjen eftersom man skrapade generatorkåpan. Men det är för att det står en transformatorstation in på den lilla grusvägen på utsidan.
Vad händer, man blir precis stel och fiser genom svängen :D
Du tror inte det kan bero på att det är Stockholms läns lömskaste böj som har skördat många blinkersar, backspeglar, motorkåpor och mycket plast genom åren? :wink:

Den ser ju skitfin ut när man kommer över ängen, och om det inte ä'r möte, "här ska läggas ner... oooooh shiiiiiiiiiit" :shock: :lol:
Åt andra hållet går det däremot att köra den nästan hur fort som helst.
Vill man ha kul en dag så ska man stå där och titta när folk kommer och ögonen förvandlas till tefat innanför hjälmen när böjen inte är som den såg ut från håll.
Det är elakt med skadeglädje, men man kan ju vara "flaggvakt" och hjälpa grabbarna att lyfta upp hojen :wink: Fan vad jag är elak, och sen slutar det väl med att man "åker dit" själv en vacker dag :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

Re: Fotosession på Bogan

#4 Inlägg av tedman »

Tyrannosaurus skrev: En liten rättelse = Transformatorböjen. Jag trodde också tidigare (som du kanske) att den kallades generatorböjen eftersom man skrapade generatorkåpan. Men det är för att det står en transformatorstation in på den lilla grusvägen på utsidan.


Njaa, "slip-of -the-tongue" :) Vet att den heter Transformatorböjen men man hör lika många säga generator och nu sa jag fel själv :oops: :D
Du tror inte det kan bero på att det är Stockholms läns lömskaste böj som har skördat många blinkersar, backspeglar, motorkåpor och mycket plast genom åren? :wink:


Jag vet att det beror på det. Jag är för feg för att ladda hårdare från det hållet precis som du säger. Sen att det var fotografering gjorde att man tänkte mer på att "nu ska det se bra ut" vilket fick till följd att det gick ännu långsammare än vanligt. :lol:

Skriv svar