6:e generationen 2002-2013

Information om de olika årsmodellerna. För att bidra med information vänligen kontakta en forummoderator via PM

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Skriv svar
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Hedlund
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: tis okt 31, 2006 02:35
Ort: Gbg

6:e generationen 2002-2013

#1 Inlägg av Hedlund »

Honda VFR 800 VTEC 2002

Kategori: Sport touring
Motor och Växellåda
Kubik: 782.0 ccm (47.72 kubiktum)
Motortyp: V4
Takt: 4
Kompression: 11.6:1
Kraft: 109.0 hästar (79.6 kW)) vid 10500 RPM
Vrid: 80.0 Nm (8.2 kgf-m or 59.0 ft.lbs) vid 8750 RPM
Cylinderdiameter och slaglängd: 72.0 x 48.0 mm (2.8 x 1.9 tum)
Kylsystem: Vätskekyld
Växellåda: 6-växlad
Kraftöverförning: Kedja
Mått och Vikt
Torrvikt: 213.0 kg (469.6 pounds)
Lägsta möjliga sitthöjd: 805 mm (31.7 tum)
Längd: 2,120 mm (83.5 tum)
Hjulbas: 1485mm (57.4 tum)
Bredd: 735 mm (28.9 tum)
Rake (gaffelvinkel): 25.5°
Trail: 95 mm (3.7 inches)
Fjädring bak: 43.0mm HMAS cartridge fork with spring-preload adjustability.
Fjädringslängd bak: 109 mm (4.3 tum)
Fjädring fram: Pro Arm single-side swingarm with Pro-Link single HMAS gas-charged shock with seven-position spring-preload and rebound-damping adjustability.
Fjädringslängd fram: 119 mm
Framdäckdimension: 120/70-17
Bakdäckdimension: 180/55-17
Frambroms: Två 296mm skivor, Fullt flytande LBS trekolvsok
Bakbroms: En 256mm skiva , LBS trekolvsok
Hästar per Kg: 0.5117
Bränsletank: 22.0 liter (5.81 gallons)
Bränsleresrv: 3.02 liter
Färg: Asfalt, Röd, Silvermetallic

Oförändrad 2003

Förändingar till 2004

Kubik 781.0 ccm (47.66 cubic inches)

Förändringar till 2007

Förändingar i elektroniken.
Färg: Vinröd, Röd, Blå, Vit

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

VFR800X

#2 Inlägg av Conseal »

Lite grundläggande information då om 2011 års VFR-nyhet

Mer info kommer säkert senare men enligt hondamc.se så ..

motor: 4-takt, vätskekyld
cylinderarrangemang: V4
ventiler/cylinder: 4
kamaxelarrangemang: DOHC_V-TEC
slagvolym: 782 cc
cylinderdiameter: 72 mm
slaglängd 48 mm
kompressionsförhållande 11.6 : 1
effekt 74.9 kW/10000 varv - 101.8 hkr
moment 7.42 kpm/9500 varv
växlar 6
startanordning El
batteri 12V/11AH
generatoreffekt 386 watt
frambroms 2 skiv - 296 mm
bakbroms 1 skiv - 256 mm
längd 2130 mm
bredd 799 mm
höjd 1243 mm
axelavstånd 1464 mm
sitthöjd 816 mm
markfrigång 140 mm
framdäck 120/70-17
bakdäck 180/55-17
tankvolym 21.5 liter
bränsleförbrukning: ingen uppgift
torrvikt:ingen uppgift
vikt inkl. bränsle, olja, kylarvätska. 240.4 kg
övrigt Bränsleinsprutning, Katalysator
Bromssystem C-ABS
stöldskydd H.I.S.S


Stabilitet och användarvänlighet var två centrala delar för Crossrunner projektet. Det var ledstjärnorna för designteamet att denna motorcykel bör vara prestanda-fokuserad, men ändå ytterst hanterbar för att tillgodose en bred kundkrets. En upprätt körställning erbjuder en unik kör upplevelse som förstärker intrycken av hastighet och acceleration.

Crossrunner prototyper har gått igenom över 120 sessioner i vindtunneln för att maximera stabilitetsfrämjande luftflöde. Nettoresultatet av denna omfattande vind-flödes forskning är orubblig stabilitet i alla hastigheter. Luftflöde tekniken bidrog till att forma och bilda flera lager av paneler som ger Crossrunner ett funktionellt och trendsättande utseende.

De flesta sport touringmaskiner använder en in-line fyrcylindrig motor och de flesta cy äventyrshojar använder en twin i någon form. Detta skapade en uppenbar möjlighet för Crossrunners designteam.

Denna Crossrunners flexibla och potenta 782cc V4 motorn är specialanpassad för VFR800X. En elastisk, turbin-liknande motorkaraktär, gör det mycket enkelt för föraren att hantera motorcykeln. Ett attribut som uppskattas av passageraren.

- Vätskekyld 782cc, 90 ° V4 motorn ger en mjuk effektkurva med utmärkt vridmoment över hela varvtalsregistret.


- Lågt monterat 4-2-1 avgassystem lämnar utrymme för en låg och bekväm sittställning med god plats för benen, samtidigt som det möjliggöra för en attraktiv ljuddämpar design. Härligt sound från V4-motorn.


- Naturlig, upprätt körställning av en naken maskin kombineras med rymlighet, komfort och robust utseende som en riktig äventyrs hoj.


- Brett styre ger bra manövrerbarhet.


- Låg passagerardyna gör att passageraren sitter på samma höjd som föraren och får på så sätt bra vindskydd och en förbättrad åk upplevelse.


- Digital LCD hastighetsmätare, varvräknare, dubbla trippmätare, kylarvätska, temperaturmätare, utomhustermometer och en klocka.


- Honda VTEC-system ger ett mäktigt vridmoment och exakt kontroll över varvtalsregistret.


- Aluminium ram ger utmärkt stabilitet.


- 43mm framgaffeln ger ned utmärkta fjädringsegenskaper..


- Gjuten aluminium Pro-Arm svingarm med Pro-Link enkeldämpare.



Försäkring.. går som On/Offroad2 enligt Honda märkesförsäkring
Bilagor
VFR800XB3_w800.jpg
VFR800XB3_w800.jpg (47.56 KiB) Visad 7567 gånger
VFR800XB1_w800.jpg
VFR800XB1_w800.jpg (47.82 KiB) Visad 7567 gånger
VFR800XB5_w800.jpg
VFR800XB5_w800.jpg (46.16 KiB) Visad 7567 gånger
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar