adrian_vg skrev: Det är en T4, ganska kul att köra som bilar går.
Nej den är inte kul, någonstans....
Det är:
1. En Volvo
2. En Volvo
3. En Volvo
4. En Volvo
5. En Volvo
osv osv
Moderator: adrian_vg
adrian_vg skrev: Det är en T4, ganska kul att köra som bilar går.
+1. Hustrun fick låna en när hennes tjänstebil var på verkstad, och det var ingen trevlig upplevelse. Totalt okänslig styrning och en trist motorgång.TG skrev:adrian_vg skrev: Det är en T4, ganska kul att köra som bilar går.
Nej den är inte kul, någonstans....
Notera att KOs pressmeddelande avser "gamla" V-power, innnan ST1 köpte alla svenska Shellstationer och började sälja nåt som i princip är vanlig 98 under V-Powers namn.TG skrev:Ja detta börjar likna en oljetråd
Men intressant är det.
Här är en text som KO har skrivit:
"Konsumentombudsmannen anser om att reklamen för Shells V-Power lovar otillbörligt mer än den håller:
För 18 av 31 testade bilar konstaterades en accelerationsförbättring med knappt 1,5 procent i jämförelse med 95-oktanig eller 98-oktanig bensin. Som mest uppmättes en effekthöjning med 5 procent.
[...]
Även om Svenska Shell kan styrka en viss accelerationsförbättring med V-Power så motsvarar den inte reklambudskapet, "som adrenalin för din motor", anser KO. Nu förbjuds därför bensinbolaget att fortsätta använda påståendet i sin marknadsföring. Annars hotar böter på 400 000 kronor.
Pressmedd. 2007-06-18"
Jag kan dock tycka att 1,5-5 % effektökning är ganska så tydlig.
tersan skrev:
För övrigt håller jag med om att det börjar likna oljediskussion nu, så jag lämnar tråden.
Från Jet:mikaeljohansson skrev:Mycket snack om bensin. ÄR det någon som vet egentligen vad skillnaden består av mellan olika oktan.
Volvo Volvo,TG skrev:Nej den är inte kul, någonstans....adrian_vg skrev: Det är en T4, ganska kul att köra som bilar går.
Det är:
1. En Volvo
2. En Volvo
3. En Volvo
4. En Volvo
5. En Volvo
osv osv
Även om det kanske kanske finns en volvo som kan köra om min bmwä så är det ändå tråkigt att köra volvoTyrannosaurus skrev:Volvo Volvo,TG skrev:Nej den är inte kul, någonstans....adrian_vg skrev: Det är en T4, ganska kul att köra som bilar går.
Det är:
1. En Volvo
2. En Volvo
3. En Volvo
4. En Volvo
5. En Volvo
osv osv
gammal jävla Volvo,
körde om min fina bmweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Tycker ändå vi höll oss rätt längeadrian_vg skrev:Tillbaka till ämnet nu!
Jo.TG skrev:Tycker ändå vi höll oss rätt längeadrian_vg skrev:Tillbaka till ämnet nu!
Eftersom jag är alldeles nybliven VFR1200-ägare har jag precis läst instruktionsboken och där står följande:Rydh skrev:OT men är det att rekommendera att köra 98 emellanåt? Bara på vissa modeller eller generellt?
På sidan 106 förtydligas sedan att bensin som innehåller mer än 10 % etanol eller 5 % metanol kan skada lacken, gummislangarna, orsaka rost i bensintanken och försämra köregenskaperna. Vilken är standardinblandningen i svensk vanlig fulbensin?Honda VFR1200F/FD instruktionsbok, sid 38 skrev:Motorcykeln är avsedd att köras på 98 oktan eller högre för bästa prestanda. Om 98-oktanig bensin inte finns kan 95-oktanig bensin eller högre också användas.
Jag tror du gör rätt i det.andreas skrev:Lite snabbgoogling visar att den 95-oktaniga bensinen får vara E10 men inte nödvändigtvis är det. Den 98-oktaniga är max E5 med 5 % etanol. Bensinbolagen är ganska luddiga i den information några minuters letande fick fram.
Jag kommer att övergå till 98 oktan till hojen när det finns tillgängligt.