Bildrulletråden

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#556 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Tänkte nog mest på att det oftast är i stan som det händer, på landsvägen får det förödande konsekvenser men där åker ju inte lika många moppar, så nånstans i mitt stilla vansinne hoppas jag att fler utgår från att det är mc på landsväg.
Exakt! Om man *ska* anta saker, varför ska man anta att det är en ofarlig moped? Varför inte utsträcka konsekvenstänket till att det faktiskt kan vara en motorcykel och med de hastigheterna det innebär. :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#557 Inlägg av adrian_vg »

Nu har jag väl ändå sett allt?

Dam i kombi i rusningen försöker byta fil vid den trefiliga vägen alldeles innan Kungshörnet i Uppsala. Skulle ha gått bättre om hon inte höll en utskrift av en Powerpointpresentation med slides och allt i ena handen och ratten i den andra. Blev så paff att jag inte ens kom mig för att tuta på henne... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

Re: Bildrulletråden

#558 Inlägg av Brother Wolf »

Måste dock inflika att det finns (mot all förmodan) vakna billister!! :D
Se länken: http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... highlight=

Är riktigt glad att hon "körde" bil, och inte åkte!

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#559 Inlägg av adrian_vg »

Brother Wolf skrev:Måste dock inflika att det finns (mot all förmodan) vakna billister!! :D
Se länken: http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... highlight=

Är riktigt glad att hon "körde" bil, och inte åkte!

BW
Man träffar bara så sällan på dem. Som med allt annat, märks det mest när någon gör fel!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#560 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Brother Wolf skrev:Måste dock inflika att det finns (mot all förmodan) vakna billister!! :D
Se länken: http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... highlight=

Är riktigt glad att hon "körde" bil, och inte åkte!

BW
Man träffar bara så sällan på dem. Som med allt annat, märks det mest när någon gör fel!
Jag träffade på en extremt medveten bilist (mycket möjligt att han själv var hojåkare) för iofs rätt många år sen, men det var så snyggt att jag fortfarande kommer ihåg det.

Jag och två polare hade varit i Norge och åkte tillbaka till Svedala via överfarten öster om Röros. Jag vill minnas att det var rätt fina vägar med gles trafik. Jag låg vid tillfället först och marschade på i normal fart med lite omkörningar då och då.

Vi kommer ifatt en Volvo (tror jag det var) på en raka och jag går ut i god tid inför omkörningen, då tänder Volvon varningsblinkersen. Vadnudå? Jag slår av lite men behöver absolut inte bromsa, sekunden efter släcker han varningsblinkersen, börjar blinka vänster och lägger sig på mittlinjen.

Han skulle alltså till vänster in på en liten skitväg och ville varna oss för det. Följaktligen går jag åt andra hållet och vi kör om honom till höger, hur smidigt som helst men jag glömde tyvärr att tacka.

När vi senare stannade tog jag upp det med polarna, men polarn som låg direkt efter mig hade inte riktigt sett vad han gjorde utan trodde att han först hade blinkat höger, sen vänster och vinglat på vägen och funderat på att ge honom fingret.
Det var ju en jävla tur att han inte gjorde det, för efter att jag hade förklarat situationen var vi alla överens om att det nog var bland det snyggaste beteende från en blilist vi någonsin har sett :)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar