Bildrulletråden

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Bildrulletråden

#541 Inlägg av M@rtini »

HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#542 Inlägg av Tyrannosaurus »

M@rtini skrev:Bildrulle, vad säger man?

http://www.youtube.com/watch?v=sPPi3UzO ... r_embedded
Men vafan! Han står bara kvar? Jag hade blivit vansinnig och gasat ifatt idioten och åtminstone skällt ut drullen efter noter.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Bildrulletråden

#543 Inlägg av M@rtini »

M@rtini skrev:Tänk er för en gång extra innan ni gör något mot en bilist ni retat upp er på.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... us1-0_AbyQ
Och riskerat att råka ut för något sånt här? Tror han var något chockad, fast kanske mest glad att han klarade ut situationen så bra som han gjorde.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#544 Inlägg av Tyrannosaurus »

M@rtini skrev:
M@rtini skrev:Tänk er för en gång extra innan ni gör något mot en bilist ni retat upp er på.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... us1-0_AbyQ
Och riskerat att råka ut för något sånt här? Tror han var något chockad, fast kanske mest glad att han klarade ut situationen så bra som han gjorde.
Jo men det ser (såg, för klippet är tyvärr borta) ut som om han bra gärna ville läsa lusen av kärringen :twisted:
Jag har faktiskt varit i liknande situationer, ok inte blivit påkörd med flit, men nära och om jag inte missminner mig så var det någon backspegel eller bilruta som rök.

Vid ett tillfälle (jag var med, men inte en av dom som blev påkörd eller iaf bara cm ifrån) så rök näsbenet på bilisten. Ca.10 hojåkare, bilisten kör som en vilde, är nära att köra på nästan allihop, blir stoppad och av med näsbenet. När jag kom fram såg jag en gubbe med blodig näsa och kärringen bredvid som båda ser livrädda ut, tutar hysteriskt och kärringen skriker "ring polisen".
Hur som... Vi åkte därifrån och det var på 70-talet så det är nog preskiberat :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
dubbear
Medlem
Inlägg: 278
Blev medlem: fre maj 22, 2009 14:51
Ort: Göteborg

Re: Bildrulletråden

#545 Inlägg av dubbear »

Tyrannosaurus skrev: "ring polisen".
Hur som... Vi åkte därifrån och det var på 70-talet så det är nog preskiberat :wink:
Det fanns la inte ens telefoner på den tiden?
ja tycker de luktar rövarhistorier här

Hade hon ropat "Telegrafera polisen!!"
eller kanske "skicka brevduva till polisen!!"
Man kan inte köra vilse om man skiter i var man är
Honda VTR 1000 99
Honda VFR 750 1991 (Såld)
Yamaha RD 250 1981 (Såld)

Bor på http://www.electrobear.com

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Bildrulletråden

#546 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
M@rtini skrev:
M@rtini skrev:Tänk er för en gång extra innan ni gör något mot en bilist ni retat upp er på.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... us1-0_AbyQ
Och riskerat att råka ut för något sånt här? Tror han var något chockad, fast kanske mest glad att han klarade ut situationen så bra som han gjorde.
Jo men det ser (såg, för klippet är tyvärr borta) ut som om han bra gärna ville läsa lusen av kärringen :twisted:
Jag har faktiskt varit i liknande situationer, ok inte blivit påkörd med flit, men nära och om jag inte missminner mig så var det någon backspegel eller bilruta som rök.

Vid ett tillfälle (jag var med, men inte en av dom som blev påkörd eller iaf bara cm ifrån) så rök näsbenet på bilisten. Ca.10 hojåkare, bilisten kör som en vilde, är nära att köra på nästan allihop, blir stoppad och av med näsbenet. När jag kom fram såg jag en gubbe med blodig näsa och kärringen bredvid som båda ser livrädda ut, tutar hysteriskt och kärringen skriker "ring polisen".
Hur som... Vi åkte därifrån och det var på 70-talet så det är nog preskiberat :wink:
Hmmm, låter bekant på något vis..:) Några "bekanta" råkade precis ut för det, på 70 talet. Dom vart prejade av en vettvillig "svenne banan" dom stoppade kräket och "sänkte han", och det lär ha varit en kärring med i bilden som skrek som en gris.. :lol: :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#547 Inlägg av Tyrannosaurus »

dubbear skrev:
Tyrannosaurus skrev: "ring polisen".
Hur som... Vi åkte därifrån och det var på 70-talet så det är nog preskiberat :wink:
Det fanns la inte ens telefoner på den tiden?
ja tycker de luktar rövarhistorier här

Hade hon ropat "Telegrafera polisen!!"
eller kanske "skicka brevduva till polisen!!"
Nejdå det är inte alls någon rövarhistoria utan helt sant. Se mitt svar till Blacken nedan, det finns så mycket detaljer att det knappast kan vara uppdiktat.
Föresten vadå "fanns la inte ens telefoner på den tiden" (hur gammal tror du att jag är? :twisted: ), men mobiler fanns inte, eller det fanns men dom var stora som resväskor, svindyra att ringa med och absolut inte lika vanliga som idag.
Hon kanske hade hoppats på att någon skulle bry sig och ringa från någon telefonkiosk eller någon lägenhet i närheten.
blacken skrev:
Tyrannosaurus skrev:
M@rtini skrev:Tänk er för en gång extra innan ni gör något mot en bilist ni retat upp er på.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... us1-0_AbyQ

Och riskerat att råka ut för något sånt här? Tror han var något chockad, fast kanske mest glad att han klarade ut situationen så bra som han gjorde.
Jo men det ser (såg, för klippet är tyvärr borta) ut som om han bra gärna ville läsa lusen av kärringen.
Jag har faktiskt varit i liknande situationer, ok inte blivit påkörd med flit, men nära och om jag inte missminner mig så var det någon backspegel eller bilruta som rök.

Vid ett tillfälle (jag var med, men inte en av dom som blev påkörd eller iaf bara cm ifrån) så rök näsbenet på bilisten. Ca.10 hojåkare, bilisten kör som en vilde, är nära att köra på nästan allihop, blir stoppad och av med näsbenet. När jag kom fram såg jag en gubbe med blodig näsa och kärringen bredvid som båda ser livrädda ut, tutar hysteriskt och kärringen skriker "ring polisen".
Hur som... Vi åkte därifrån och det var på 70-talet så det är nog preskiberat.
Hmmm, låter bekant på något vis..:) Några "bekanta" råkade precis ut för det, på 70 talet. Dom vart prejade av en vettvillig "svenne banan" dom stoppade kräket och "sänkte han", och det lär ha varit en kärring med i bilden som skrek som en gris.. :lol:
Kan ha varit samma incident. Det hände på Huddingevägen efter Bolidensplan och strax före backen ner mot gamla Arla och järnvägsövergångarna. Vi var iaf på väg söderut, kanske ett tiotal hojar, men jag kommer inte ihåg vart.

Jag vet t.o.m. vilka det var (ska inte nämna några namn här) men första killen som kom fram till bilen sträckte in armarna genom sidorutan och tog tag i gubben troligen för att ruska om honom. Därpå kom andra killen fram och skickade in en näve mellan armarna på den första och träffade gubben rakt på pipen, sen var cirkusen igång, men jävla vad vi garva efteråt. Jag kan föresten berätta (fortfarande utan att nämna namn) att killen som klippte till gubben har en farsa som är polis :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Bildrulletråden

#548 Inlägg av blacken »

dubbear skrev:
Tyrannosaurus skrev: "ring polisen".
Hur som... Vi åkte därifrån och det var på 70-talet så det är nog preskiberat :wink:
Det fanns la inte ens telefoner på den tiden?
ja tycker de luktar rövarhistorier här

Hade hon ropat "Telegrafera polisen!!"
eller kanske "skicka brevduva till polisen!!"
:lol: Liasom på "den tiden" så var man mer eller mindre kung på byn om man var med i ett "etablerat" hojgäng. Om länsman hade dykt upp så var det ungefär "fifty fifty" att dom kunde utföra sitt jobb som tänkt. För det hände inte så sällan att länsman fick bita både i det "sura äpplet" och i "gräset"(har personligen bevittnat dylika "malörer". Givetvis så stod jag i andra änden av lokalen/platsen/byn och sorterade frimärken med den lokala Pastorn, när dom "eventen" utspelade sig..

Kan ha varit samma incident. Det hände på Huddingevägen efter Bolidensplan och strax före backen ner mot gamla Arla och järnvägsövergångarna. Vi var iaf på väg söderut, kanske ett tiotal hojar, men jag kommer inte ihåg vart.

Jag vet t.o.m. vilka det var (ska inte nämna några namn här) men första killen som kom fram till bilen sträckte in armarna genom sidorutan och tog tag i gubben troligen för att ruska om honom. Därpå kom andra killen fram och skickade in en näve mellan armarna på den första och träffade gubben rakt på pipen, sen var cirkusen igång, men jävla vad vi garva efteråt. Jag kan föresten berätta (fortfarande utan att nämna namn) att killen som klippte till gubben har en farsa som är polis
Låter ännu mera bekant, ska surra med "gammgubbarna" i ligan om det..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#549 Inlägg av adrian_vg »

:gnissla :gnissla :gnissla

Köpte nytt batteri på Biltema i går. Damen i kassan tyckte jag skulle köra försiktigt medan hon expedierade mig. Jag svarade att jag skulle köra snyggt. Hon blev lite skelögd och sa att "ni kommer ju så fort och man tar er för mopeder". Varvid jag svarade "man kanske skulle 'anta' att mopeden är en motorcykel och slippa bli överraskad". Ridå.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Bildrulletråden

#550 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev::gnissla :gnissla :gnissla

Köpte nytt batteri på Biltema i går. Damen i kassan tyckte jag skulle köra försiktigt medan hon expedierade mig. Jag svarade att jag skulle köra snyggt. Hon blev lite skelögd och sa att "ni kommer ju så fort och man tar er för mopeder". Varvid jag svarade "man kanske skulle 'anta' att mopeden är en motorcykel och slippa bli överraskad". Ridå.
Det där har jag lite svårt att förstå, "man tar er för mopeder". Hur många mopeder gör inte närmare 50 idag?
Vad är det för skillnad om en moped eller mc kommer i 50?
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#551 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Det där har jag lite svårt att förstå, "man tar er för mopeder". Hur många mopeder gör inte närmare 50 idag?
Vad är det för skillnad om en moped eller mc kommer i 50?
Var vad jag ställde mig frågande till för också. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Bildrulletråden

#552 Inlägg av Donner »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Det där har jag lite svårt att förstå, "man tar er för mopeder". Hur många mopeder gör inte närmare 50 idag?
Vad är det för skillnad om en moped eller mc kommer i 50?
Var vad jag ställde mig frågande till för också. :?
Skillnaden kanske infinner sig på en 90väg där damen är på väg att svänga. Jo jag hinner nog, är ju bara en moppe. Kommer sen hojen i 20+ fart så kanske det inte alltid går så bra. :roll:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Bildrulletråden

#553 Inlägg av Tommy Gsson »

Donner skrev:Skillnaden kanske infinner sig på en 90väg där damen är på väg att svänga. Jo jag hinner nog, är ju bara en moppe. Kommer sen hojen i 20+ fart så kanske det inte alltid går så bra. :roll:
Tänkte nog mest på att det oftast är i stan som det händer, på landsvägen får det förödande konsekvenser men där åker ju inte lika många moppar, så nånstans i mitt stilla vansinne hoppas jag att fler utgår från att det är mc på landsväg.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Bildrulletråden

#554 Inlägg av Donner »

Jo det e sant, man får hoppas.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

Re: Bildrulletråden

#555 Inlägg av Akademikern »

Undrar det.... Vägen jag kör mellan hemmet och jobb är 70 väg, det är ofta bilar sticker ut och ska korsa min väg så jag får bromsa in.

Skriv svar