Bildrulletråden

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

Re: Bildrulletråden

#511 Inlägg av TG »

Idag var jag ute och körde lite lastbil, stor bil med andra ord... eftersom åkeriet kör för norska posten (Bring) är bilen dessutom målad klargrön.... torde därmed synas...

Var på väg in mot MAXI i Trelleborg... då kör man på en gata förbi parkeringen (utfartsregeln) jag kör i ca 35 km/h när en voyager (dom verkar förekomma en del i denna tråd) en kvinna med tre barn kan tydligen inte denna regel utan kör rakt ut framför mig... Jag tvärnitar och bara hoppas att jag verkligen har lastsäkrat ordentligt.... hänger mig på kompressorhornet (sånt skulle man ha på hojen :twisted: ) hon tittar upp och i hennes ögon ser man "oj då kom det någon"... så det är inte bara hojar som dom missar... även stora 4.5 meters signalGRÖNA lastbilar.....

Var är folks självbevarelsedrift???
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#512 Inlägg av adrian_vg »

Körde på E4:an igår, alldeles söder om Sthlm lite innan Essingen. Hade hunnit upp med framhjulet till hytthöjd på en skåpbil och skulle precis till att köra om den, när den börjar svänga in i min fil. Lång tut från mig och tvärbroms och ser strax efter en irriterad gubbe vrida på huvudet och titta ut i backspegeln. *Nu* ser han sig om, gubbfan, hade han nackspärr innan eller??

Frun blev iaf vettskrämd och skrek i Cardon. Tror hon blev räddare än jag just då. Skåpbilen släppte iaf förbi mig och låg sen max två meter bakom mig hela biten in till Essingeleden. Ville väl hävda sitt ett eller annat. Idiot. Prestige har inget i trafiken att göra.

Ok, döda vinklar är en sak, men man bör vrida på skallen lite också och kika ut bakom...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#513 Inlägg av Tyrannosaurus »

Det finns ju en del som säger sig inte se en motorcykel... Men sen finns det de som inte ser bilar heller. Problemet är nog bara att en bil flyttas inte på lika lätt som en hoj, "bad luck baby" :P
http://www.dagbladet.no/2011/07/01/nyhe ... s/17152400

Sen finns det ju en hel hojåkare också :o :lol:
http://www.snotr.com/video/7233/Bike_fail
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#514 Inlägg av adrian_vg »

Idag har jag sett en skåpbilsförare i Uppsala som lyckades ta sig igenom flera rondeller, och styra sig igenom dem (kanske inte helt snyggt...), med båda händerna hållandes en mobiltelefon och sms:a. Vansinne...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Bildrulletråden

#515 Inlägg av blacken »

Sen finns det ju en hel hojåkare också :o :lol:
http://www.snotr.com/video/7233/Bike_fail
Hmmm? "Att ta tjuren vid hornen". Är tydligen ett förlegat begrepp i dag..:)
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
VFRCarlsson
Medlem
Inlägg: 44
Blev medlem: tis jan 11, 2011 09:47
Ort: Säter

Re: Bildrulletråden

#516 Inlägg av VFRCarlsson »

Jaha, blinda bilförare igen. Kan tacka min lyckliga stjärna för att jag för en gångs skull inte låg på ordentligt för att köra om bilkön. Tvåfiligt, huvudled, ligger i vänster fil som är tom på bilar strax bakom den sista bilen i högerfilen där kön är låång, fart ca. 70kmh, i korsning från vänster kommer en kostymnisse i ny fin mercedes och kör ut några meter framför mig. Har inte en chans att stanna :shock: kastar hojen åt höger och passerar bilen med mycket liten marginal, blir :twisted: och råkar sparka till höger framskärm på mercan när jag passerar. Tror att han fick en shock för han stannade på tvären mitt i körfältet, det gjorde inte jag. Det hade nog inte varit läge att prata med bilföraren med så mycket adrenalin i omlopp. Trots allt blev det bara lite ont i foten och det hade ju kunnat undvikas.
Senast redigerad av VFRCarlsson den ons jul 20, 2011 19:42, redigerad totalt 1 gånger.
"Kan man så ska man, om man inte kan så försök."

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Bildrulletråden

#517 Inlägg av Seth »

mötte en "blivande" bildrulle. En som kom i en 97-00 V70 vinröd med händerna bakom huvudet o styrde med benen :P
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
Kungfuu
Donator 2009
Inlägg: 153
Blev medlem: fre aug 29, 2008 22:49
Ort: Sthlm

Re: Bildrulletråden

#518 Inlägg av Kungfuu »

I söndags höll jag på att bli prejad av vägen av en mötande SL-buss. Jag och kompis (som turligt nog låg en bit bakom) körde på Sorundaslingan som är rätt smal och väldigt krokig men det går gott och väl att hålla runt 70 knyck nästan överallt. Kommer in i en skymd högerböj och möter bara en stor röd vägg som upptar hela mitt körfält!

Klipper bromsarna rejält och börjar titta på alternativ men hittar bara grusdiket på högersidan som inte var vidare lockande. Hinner få ner farten precis så att bussen hinner passera och jag kan smita bakom.
Visade sig att stjärnan bakom ratten bestämt sig för att köra om en cyklist! mitt i den skymda kurvan utan att se vad som kommer bakom. Kör man ett fordon som är 12 meter långt borde man väl veta att den upptar rätt ansenligt utrymme om man genar i en kurva?

Hade jag varit en bil med taskiga bromsar hade jag legat i diket...
VFR800Fi -98 #svart#

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#519 Inlägg av adrian_vg »

Tog bilen med frun som sällskap till Euromasters, som håller till på samma område som AB G Perssons Tunga Fordon Service-ett-eller-annat, för att byta bakdäcket till viffern.

När jag svänger in på den den smala tillfartsvägen ser jag en dunderstor Scania med åtminstone sex axlar komma mot mig i min fil. :shock: En panikbroms och undanmanöver åt höger senare, slänger jag en snabb blick upp mot föraren; en knappt skäggmyndig pojkvasker med mobilen i högsta hugg. Ser rakt in i hans ögon, men han har bara ögon för sin jävla mobil. WTF??!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#520 Inlägg av Tyrannosaurus »

Var uppe vid Dammstugan/Wenngarns slott idag/igår (onsdag). Myckekt hojar (och bilar)Sen hemåt, skulle först lämna av damen hemma hos henne, naturligtvis med lite obligatoriskt "sitta-o-snacka-o-vara-trevlig-en-stund" (vi ska ju vara ifrån varandra i 1½ dag :wink: ) sen hemåt vid 22.30, ca. 5 mil. Bra med bra ljus som numera funkar som det ska. Vissa bilister verkar tycka att mina relästyrda 55+90W är starkt och blinkar men blir väldigt fogliga när jag blinkar tillbaka med relästyrda 2x100W :twisted:

Nåja det var inte problemet. Upp på Essingeleden med nattarbeten, 3-2-1 filer före Fredhällstunneln, stor tradare framför mig, ut till vänster och kollar, jodå det rullar och finns en rejäl lucka framför honom så jag gasar om, men precis när jag är om så bromsar dom där förbannade bilisterna (vad var det nu för spännande att titta på? Eller vad det för att det blev tunnel?) Bilister verkar alltid hitta någon anledning för onödiga inbromsningar, köra lite taktiskt och med framförhållning, hur gör man då?

Koll i backspegeln och ser en stor jävla Scaniagrill närma sig, framför står idioterna nästan still trots att det inte finns något som helst hinder.
Hör det klassiska luftbromsljudet bakom "njööööö, pfffffffff", letar efter någonstans att ta vägen om det blir trångt. Men det gick bra tack vare mig själv och en bra yrkeschaufför bakom som troligen såg detsamma som jag. Strax efter tunneln var arbetet slut och alla filer öppna, 3-4-5-6 ajööö jävla bilister!
Aaaa fri! Ner i Söderledstunneln och la en bullermatta och sen var jag snart hemma :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#521 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Koll i backspegeln och ser en stor jävla Scaniagrill närma sig, framför står idioterna nästan still trots att det inte finns något som helst hinder.
Hör det klassiska luftbromsljudet bakom "njööööö, pfffffffff", letar efter någonstans att ta vägen om det blir trångt. Men det gick bra tack vare mig själv och en bra yrkeschaufför bakom som troligen såg detsamma som jag. Strax efter tunneln var arbetet slut och alla filer öppna, 3-4-5-6 ajööö jävla bilister!
Jag skulle ha gjort i brallorna... Hur nära bakom fick tradarchaffisen stopp på eländet?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#522 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Koll i backspegeln och ser en stor jävla Scaniagrill närma sig, framför står idioterna nästan still trots att det inte finns något som helst hinder.
Hör det klassiska luftbromsljudet bakom "njööööö, pfffffffff", letar efter någonstans att ta vägen om det blir trångt. Men det gick bra tack vare mig själv och en bra yrkeschaufför bakom som troligen såg detsamma som jag. Strax efter tunneln var arbetet slut och alla filer öppna, 3-4-5-6 ajööö jävla bilister!
Jag skulle ha gjort i brallorna... Hur nära bakom fick tradarchaffisen stopp på eländet?
Nåja, jag kände iaf inte värmen från hans motor i nacken :wink: . Så det var väl några meter tillgodo, jag hade en "flyktväg" klar, det blev aldrig helt stopp och jag utnyttjade utrymmet framför och minskade avståndet till bilisterna och försökte hålla Scanian på jämnt avstånd bakom. Sen började det rulla igen ganska snabbt igen, men lite klämd kände man sig :?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#523 Inlägg av adrian_vg »

Jag kan denna morgon stolt förära dagens Praktidiotförklaring i Trafiken(tm) till minibussen med dussintalet människor från Skogsstyrelsen, som i morgonhalkan runt kl 08.15 lyckades köra ut ca två meter framför mig i rondellen Stålgatan/Verkstadsgatan i Uppsala.

Vilt kasande hjul gör ingen glad, speciellt om man sitter på en motorcykel... Jag hoppas det var värt att bli uthängd på både VFR-forum och Facebook för. Det kom ingen efter mig... Skogsstyrelsen får dessutom fem sura tutningar som bonus av fem möjliga! Grattis Skogsstyrelsen!

En god runner-upp denna morgon är bussen från Kristian Larsson jag stötte på vid bussvändplatsen Stålgatan/Södra Slavstavägen i Uppsala. Käre chaufför, jag såg att du såg mig, men du valde ändå att köra ut framför mig. Jag kom dessutom på en huvudled... Kristian Larsson får som tröstpris fyra sura tutningar av fem möjliga samt en puckostämpel du stolt kan visa upp för kamraterna på jobbet. Stort grattis!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Bildrulletråden

#524 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:Jag kan denna morgon stolt förära dagens Praktidiotförklaring i Trafiken(tm) till minibussen med dussintalet människor från Skogsstyrelsen, som i morgonhalkan runt kl 08.15 lyckades köra ut ca två meter framför mig i rondellen Stålgatan/Verkstadsgatan i Uppsala.

Vilt kasande hjul gör ingen glad, speciellt om man sitter på en motorcykel... Jag hoppas det var värt att bli uthängd på både VFR-forum och Facebook för. Det kom ingen efter mig... Skogsstyrelsen får dessutom fem sura tutningar som bonus av fem möjliga! Grattis Skogsstyrelsen!

En god runner-upp denna morgon är bussen från Kristian Larsson jag stötte på vid bussvändplatsen Stålgatan/Södra Slavstavägen i Uppsala. Käre chaufför, jag såg att du såg mig, men du valde ändå att köra ut framför mig. Jag kom dessutom på en huvudled... Kristian Larsson får som tröstpris fyra sura tutningar av fem möjliga samt en puckostämpel du stolt kan visa upp för kamraterna på jobbet. Stort grattis!
kanske dags att byta fordon? här är ett bra fordon för att fostra alla rattmuffar som dyker upp i ens väg :D http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... sodIneQGzI

http://www.youtube.com/watch?v=u5p3KCli ... re=related
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bildrulletråden

#525 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:kanske dags att byta fordon? här är ett bra fordon för att fostra alla rattmuffar som dyker upp i ens väg :D http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... sodIneQGzI

http://www.youtube.com/watch?v=u5p3KCli ... re=related
I mina vildaste drömmar! :tummenupp
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar