Jag har fått en utvärderingslicens till Google Wave

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

Jag har fått en utvärderingslicens till Google Wave

#1 Inlägg av Sälle »

Jag har blivit uttagen av Google att testa nya Wave men det är ganska vårt att göra det själv. Så Google har varit så snälla att jag får utse 8 st till som får testa Wave tillsammans med mig.
Finns det någon här som är intresserad, i så fall så skicka ett PM till mig med din gmail adress (jag tror det är att krav att man har ett gmail-konto).

Användarvisningsbild
H2SO4
Donator 2012
Inlägg: 127
Blev medlem: tis dec 26, 2006 12:36
Ort: Bohus

Re: Jag har fått en utvärderingslicens till Google Wave

#2 Inlägg av H2SO4 »

Sälle skrev:Jag har blivit uttagen av Google att testa nya Wave men det är ganska vårt att göra det själv. Så Google har varit så snälla att jag får utse 8 st till som får testa Wave tillsammans med mig.
Finns det någon här som är intresserad, i så fall så skicka ett PM till mig med din gmail adress (jag tror det är att krav att man har ett gmail-konto).
Läst lite om det i media. Verkar intressant.
******************************
Are you GOOD, or?!? ;-)
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#3 Inlägg av Brother Wolf »

Jag får utslag av alla dessa
"dettaärdetnyasätterattinteraktivthållakollpåallasinavännerförstaisittslagsystem" :evil:

BW

PS: Lycka till :D
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#4 Inlägg av Henning »

Vad är det, Wave?

[EDIT] Ett annat Facebook?
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#5 Inlägg av Sälle »

Henning skrev:Vad är det, Wave?

[EDIT] Ett annat Facebook?
Definitivt inte ett annat Facebook. Wave är en blandning mellan forum,chatt, p2p och säkert något mer. Man startar en"Wave" och bjuder in de vänner som man vill ha med. Det man skriver blir inte visat för hela världen som Facebook eller alla dessa bloggar...

Ta en titt på http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ
OBS! Filmen är 1,2timmar

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#6 Inlägg av Brother Wolf »

Sälle, om det är OK så skulle jag vilja vara med, har kollat in delar av filmen, verkar intressant!

MVH

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#7 Inlägg av adrian_vg »

Wave blev visst hackad ganska omgående, varvid det stängdes ner. Har den kommit upp igen? Funkar bra fortfarande?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

Våga vägra Facebook, Wave och alla möjliga andra som BW mycket riktigt säger "dettaärdetnyasätterattinteraktivthållakollpåallasinavännerförstaisittslagsystem" :evil:

Med ett tillägg. Facebook, Google, Pyttemjuk och allt vad dom heter ska hålla koll på allt vad du gör i din dator också.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#9 Inlägg av Conseal »

Det tog mig till förra året innan jag startade MSN så innan jag använder något annat så har klimatförändringarna gett ett så pass bra vädet att jag inte har tid för annat än hojåka ;)
Men tack för erbjudandet.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#10 Inlägg av Sälle »

Jag har kollat runt lite i Google Wave nu och det verkar mer och mer intressant. En "Wave" är som en tråd här på forumet med en skillnad, man bestämmer vilka som får vara med i tråden vilket gör att vem som helst inte kan läsa det man skriver.

Det består av öppen källkod så att vem som helst kan skiva plugins. Där finns redan några som Google själva fixat, bland annat en som bäddar in en karta som man kan rita på t.ex. en rutt man tänkt köra eller för att visa var ett fik som man hittat ligger vilket hade varit idealiskt för samboturerna som vi körde här nere i skåne.
Våga vägra Facebook, Wave och alla möjliga andra som BW mycket riktigt säger "dettaärdetnyasätterattinteraktivthållakollpåallasinavännerförstaisittslagsystem"

Med ett tillägg. Facebook, Google, Pyttemjuk och allt vad dom heter ska hålla koll på allt vad du gör i din dator också.


Så höga tankar om mig själv har inte jag så att jag tror att någon vill lägga tid på att kartlägga mig. Men som sagt så är inte jag så intressant. :wink:

PS.Jag tar för givet att alla som kommenterat Google Wave har sett videon som jag länkat till.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#11 Inlägg av Tyrannosaurus »

Sälle skrev:
Våga vägra Facebook, Wave och alla möjliga andra som BW mycket riktigt säger "dettaärdetnyasätterattinteraktivthållakollpåallasinavännerförstaisittslagsystem"

Med ett tillägg. Facebook, Google, Pyttemjuk och allt vad dom heter ska hålla koll på allt vad du gör i din dator också.

Så höga tankar om mig själv har inte jag så att jag tror att någon vill lägga tid på att kartlägga mig. Men som sagt så är inte jag så intressant. :wink:
Det enda chatt/snack programmet jag använder är Skype, funkar bra när man t.ex. ska ha telefonkonferenser i jobbet också.
Om någon här har Skype så jag nås med användarnamnet "robiww" :)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
PG
Donator 2009
Inlägg: 54
Blev medlem: fre nov 07, 2008 22:22

#12 Inlägg av PG »

Tycker wave verkar praktiskt om man studerar, som mig, och man ska göra ett arbete ihop med någon annan. Då kan man sitta vid sina datorer och arbeta ihop på samma dokument samtidigt.

Användarvisningsbild
H2SO4
Donator 2012
Inlägg: 127
Blev medlem: tis dec 26, 2006 12:36
Ort: Bohus

#13 Inlägg av H2SO4 »

Yes, har kollat runt lite på funktionerna och det påminner lite om den wiki-tjänst som google redan har. Fast lite mer funktionell ändå. Men att jämföra det med facebook eller någon annan kommunity är helt galet.
******************************
Are you GOOD, or?!? ;-)
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*

Skriv svar