Tur till Stockholm

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
jeppes
Donator 2010
Inlägg: 226
Blev medlem: mån apr 07, 2008 05:47
Ort: Nässjö, Gammal Stockholmare

Tur till Stockholm

#1 Inlägg av jeppes »

Aha, imorrn bär det iväg till sthlm. Ska va där minst till sönda. Kanske nåt kul som händer som kan ta del av?
*
*
*
********************************
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...

Användarvisningsbild
OsiS
Donator 2010
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 31, 2007 20:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

#2 Inlägg av OsiS »

Tjaa... Fredag kväll finns tid för en öl om det passar!? Annars är det renovering av polares lägenhet som gäller :)

Fler som är intresserade av after-work öl på fredag?

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tur till Stockholm

#3 Inlägg av blacken »

jeppes skrev:Aha, imorrn bär det iväg till sthlm. Ska va där minst till sönda. Kanske nåt kul som händer som kan ta del av?
Sätta sig vid Palmes pinne, och glutta på pundarna som hoppar hage på Snetorget, kanske.

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#4 Inlägg av Henning »

OsiS skrev:Fler som är intresserade av after-work öl på fredag?
Fö' tusan!

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
OsiS
Donator 2010
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 31, 2007 20:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

#5 Inlägg av OsiS »


Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

Öl är gott :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
OsiS
Donator 2010
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 31, 2007 20:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

#7 Inlägg av OsiS »

Jag är där till 18 så får vi se vilka som dyker upp! Svart ragn-sells jacka!

*ölsugen*

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

Eftersom det inte skrevs något mer än ett förslag så ägnade jag em åt att vårfixa bilen lite (säg inte att jag ska vårfixa hojen, då får jag bara ågren :oops: - men det kommer, snart snart) sen innan jag viste ordet av så var uret 8.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Eftersom det inte skrevs något mer än ett förslag så ägnade jag em åt att vårfixa bilen lite (säg inte att jag ska vårfixa hojen, då får jag bara ågren :oops: - men det kommer, snart snart) sen innan jag viste ordet av så var uret 8.
Hur mås det egentligen med kroppen?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#10 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Eftersom det inte skrevs något mer än ett förslag så ägnade jag em åt att vårfixa bilen lite (säg inte att jag ska vårfixa hojen, då får jag bara ågren :oops: - men det kommer, snart snart) sen innan jag viste ordet av så var uret 8.
Hur mås det egentligen med kroppen?
Den hankar sig fram och käkar både bruna och vita piller :twisted:
Jag ska byta bil nu eftersom finlir-fotarbetet med manuell inte riktigt vill hänga med. Det blir både "mellangas" när det ska växlas + "kärringstopp" ibland när jag ska iväg från rödlysen :oops:
Så burken är till salu, en Baader Meinhof Wagen 325 ti -01 (liten, snorkul, billig i drift och skitfin). Ska ner till Småland på söndag, det blir sista turen, sen om en vecka kommer den ut i annons.

Tror faktiskt att det funkar bättre att köra hoj under förutsättning att jag inte får ont. Var i garaget häromdan och provsatte och det verkar funka (kanske pillerna som funkar). Men ågrenen är mest för att gnistan att göra något under vintern helt enkelt inte har infunnit sig.
Återstår att se om hojen startar eller om förgasarna har geggat igen. Hoppas jag slipper riva, har helt enkelt ingen lust :(
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#11 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Den hankar sig fram och käkar både bruna och vita piller :twisted:
Jag ska byta bil nu eftersom finlir-fotarbetet med manuell inte riktigt vill hänga med. Det blir både "mellangas" när det ska växlas + "kärringstopp" ibland när jag ska iväg från rödlysen :oops:
Så burken är till salu, en Baader Meinhof Wagen 325 ti -01 (liten, snorkul, billig i drift och skitfin). Ska ner till Småland på söndag, det blir sista turen, sen om en vecka kommer den ut i annons.
Kul att se att "gubben" till sist insett att det är automatlåda som gäller. :lol: ;-)

Tyrannosaurus skrev:Tror faktiskt att det funkar bättre att köra hoj under förutsättning att jag inte får ont. Var i garaget häromdan och provsatte och det verkar funka (kanske pillerna som funkar).
Go, Tyrannosaurus, go, go, go!!

Tyrannosaurus skrev:Men ågrenen är mest för att gnistan att göra något under vintern helt enkelt inte har infunnit sig.
Återstår att se om hojen startar eller om förgasarna har geggat igen. Hoppas jag slipper riva, har helt enkelt ingen lust :(
Jag känner så ibland också. Mestadels vill man bara köra. Men så här i början av säsongen, och med perspektivet att jag inte har ett garage, är det en del grejor som bara måste fixas typ igår nu när temperaturen ute är nästan dräglig. Och det gäller både viffern och Edwin. Sen har vi det här med översyn av bågarna inför besiktningen också... Jag vet att jag borde, men orkar inte och har ingen lust heller. Dessutom skingras ju alla planer för vinden, när dagen man planerat att göra allt på dränks i regn... :x :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
jeppes
Donator 2010
Inlägg: 226
Blev medlem: mån apr 07, 2008 05:47
Ort: Nässjö, Gammal Stockholmare

#12 Inlägg av jeppes »

Tillbaka till ämnet. Jag dricker nu en go bärs o meckar med dator som blir en mediamaskin. Grym lösning blir det, o full blir man. Skål grabbar o tjejer
*
*
*
********************************
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#13 Inlägg av Jimmy.S »

jeppes skrev:Tillbaka till ämnet. Jag dricker nu en go bärs o meckar med dator som blir en mediamaskin. Grym lösning blir det, o full blir man. Skål grabbar o tjejer
Hahaha det gäller att vara ute i god tid, skål på dig och spill inte på ditt nybygge 8)

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#14 Inlägg av Donner »

jeppes skrev:Tillbaka till ämnet. Jag dricker nu en go bärs o meckar med dator som blir en mediamaskin. Grym lösning blir det, o full blir man. Skål grabbar o tjejer
Hehe gott.....SKÅL :lol:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Skriv svar