Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#1 Inlägg av Henning »

Jag inser att Ericsson måste satsa på EM i användarovänlighet eller nåt när de lanserar sina telefoner.
Jag KAN inte vara sentimental efter en sån grej. Skulle Ericsson hotas av konken skulle jag tycka att "som man bäddar..."

Om Ericsson hade tillverkat studsbollar skulle små barn behövt manualer...

/Henning!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#2 Inlägg av HondaHasse »

Henning skrev:
Om Ericsson hade tillverkat studsbollar skulle små barn behövt manualer...

/Henning!
:tummenupp
Har aldrig gillat Ericsons menyer!
Vad är det för modell du har?

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#3 Inlägg av Henning »

K310i

En lånetelefon från jobbet. Jag svarar om någon ringer, inget mer.

/Henning!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
OsiS
Donator 2010
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 31, 2007 20:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

#4 Inlägg av OsiS »

En sådanhär har jag själv på ingång
http://cdon.se/hemelektronik/htc_desire-8453226

Synd att Google gör så bra grejer, annars skulle man vara orolig över världherraväldet... :wink:

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#5 Inlägg av blacken »

Henning skrev:Jag inser att Ericsson måste satsa på EM i användarovänlighet eller nåt när de lanserar sina telefoner.
Jag KAN inte vara sentimental efter en sån grej. Skulle Ericsson hotas av konken skulle jag tycka att "som man bäddar..."

Om Ericsson hade tillverkat studsbollar skulle små barn behövt manualer...

/Henning!
Det kan inte vara så att det är ett fall av SBK kanske? :D

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#6 Inlägg av Henning »

blacken skrev:
Henning skrev:Jag inser att Ericsson måste satsa på EM i användarovänlighet eller nåt när de lanserar sina telefoner.
Jag KAN inte vara sentimental efter en sån grej. Skulle Ericsson hotas av konken skulle jag tycka att "som man bäddar..."

Om Ericsson hade tillverkat studsbollar skulle små barn behövt manualer...

/Henning!
Det kan inte vara så att det är ett fall av SBK kanske? :D
Nej. Detta är gravt ogenomtänkt. Som BMWs förhatliga tre blinkersknappar på två möjliga håll att svänga. Fattar inte att de inte kommit på iden med fyra styrhalvor på deras boxermodeller...

/Henning!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#7 Inlägg av blacken »

Henning skrev:
blacken skrev:
Henning skrev:Jag inser att Ericsson måste satsa på EM i användarovänlighet eller nåt när de lanserar sina telefoner.
Jag KAN inte vara sentimental efter en sån grej. Skulle Ericsson hotas av konken skulle jag tycka att "som man bäddar..."

Om Ericsson hade tillverkat studsbollar skulle små barn behövt manualer...

/Henning!
Det kan inte vara så att det är ett fall av SBK kanske? :D
Nej. Detta är gravt ogenomtänkt. Som BMWs förhatliga tre blinkersknappar på två möjliga håll att svänga. Fattar inte att de inte kommit på iden med fyra styrhalvor på deras boxermodeller...

/Henning!
SBK är det alltså.. :D

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#8 Inlägg av Henning »

blacken skrev: SBK är det alltså.. :D
I det fall SBK står för Skit Bakom Knapparna så. Fattar inte hur någon kan välja att göra ett handhavande så bakvänt. Nokia kunde, på sina telefoner fram till min senaste Nokia, programmera användarvänliga menysystem i alla fall.

Den senaste jag provat i jobbet var N97(?) och den var helt hopplös att ringa på.

/Henning!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#9 Inlägg av blacken »

Henning skrev:
blacken skrev: SBK är det alltså.. :D
I det fall SBK står för Skit Bakom Knapparna så. Fattar inte hur någon kan välja att göra ett handhavande så bakvänt. Nokia kunde, på sina telefoner fram till min senaste Nokia, programmera användarvänliga menysystem i alla fall.

Den senaste jag provat i jobbet var N97(?) och den var helt hopplös att ringa på.

/Henning!
E`ru känslig? :D Liasom det är ju upp till var och en vad som tyckas knepigt värre vara, eller hur?. Jag tycker att alla nallar är för mycket i det hänseèndet (användar ovänliga) oavsett fabrikat och märke..

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#10 Inlägg av Henning »

blacken skrev:
Henning skrev:
blacken skrev: SBK är det alltså.. :D
I det fall SBK står för Skit Bakom Knapparna så. Fattar inte hur någon kan välja att göra ett handhavande så bakvänt. Nokia kunde, på sina telefoner fram till min senaste Nokia, programmera användarvänliga menysystem i alla fall.

Den senaste jag provat i jobbet var N97(?) och den var helt hopplös att ringa på.

/Henning!
E`ru känslig? :D Liasom det är ju upp till var och en vad som tyckas knepigt värre vara, eller hur?. Jag tycker att alla nallar är för mycket i det hänseèndet (användar ovänliga) oavsett fabrikat och märke..

Ja, jag är ruggigt känslig på sånt där! Jag begriper inte hur folk kan släppa produkter utan användaroptimerade funktioner!
Jag blir fanimig ARG! :D

BMW:s och H-D:s blinkerarrangemang som ytterligare exempel...

Att olika vanor skall vara en förlåtande faktor köper jag inte helt, jag måste ju kunna ta en produkt konstruerad för allmänheten och börja använda den relativt obehindrat omgående.

Visst kanske jag är en överdrivet känslig människa men jag fattar inte varför man ska ha fler knappar än vad som behövs. Paradexempel BMW:s tre knappar för två alternativa håll att svänga...

/Henning!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#11 Inlägg av blacken »

Henning skrev:
blacken skrev:
Henning skrev: I det fall SBK står för Skit Bakom Knapparna så. Fattar inte hur någon kan välja att göra ett handhavande så bakvänt. Nokia kunde, på sina telefoner fram till min senaste Nokia, programmera användarvänliga menysystem i alla fall.

Den senaste jag provat i jobbet var N97(?) och den var helt hopplös att ringa på.

/Henning!
E`ru känslig? :D Liasom det är ju upp till var och en vad som tyckas knepigt värre vara, eller hur?. Jag tycker att alla nallar är för mycket i det hänseèndet (användar ovänliga) oavsett fabrikat och märke..

Ja, jag är ruggigt känslig på sånt där! Jag begriper inte hur folk kan släppa produkter utan användaroptimerade funktioner!
Jag blir fanimig ARG! :D

BMW:s och H-D:s blinkerarrangemang som ytterligare exempel...

Att olika vanor skall vara en förlåtande faktor köper jag inte helt, jag måste ju kunna ta en produkt konstruerad för allmänheten och börja använda den relativt obehindrat omgående.

Visst kanske jag är en överdrivet känslig människa men jag fattar inte varför man ska ha fler knappar än vad som behövs. Paradexempel BMW:s tre knappar för två alternativa håll att svänga...

/Henning!
Kan nog hålla med dig där, en apparatmojicktjofräs ska ha max en knapp på sig. Och den ska veta vad man vill, när man trycker på den.. :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#12 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Visst kanske jag är en överdrivet känslig människa men jag fattar inte varför man ska ha fler knappar än vad som behövs. Paradexempel BMW:s tre knappar för två alternativa håll att svänga...

/Henning!
Hade BMW nånonsin någon förklaring till varför det var så?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#13 Inlägg av TG »

blacken skrev: Kan nog hålla med dig där, en apparatmojicktjofräs ska ha max en knapp på sig. Och den ska veta vad man vill, när man trycker på den.. :D

IPHOOOOOOONE!!!! :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

vfr800
Donator 2007
Inlägg: 272
Blev medlem: tis jun 06, 2006 23:17
Ort: eskilstuna

#14 Inlägg av vfr800 »

Hatar nokia för att komma med en motpol,NOKIA-Disconnecting people forever

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Jag har nu ftf en Ericsson-telefon...

#15 Inlägg av blacken »

TG skrev:
blacken skrev: Kan nog hålla med dig där, en apparatmojicktjofräs ska ha max en knapp på sig. Och den ska veta vad man vill, när man trycker på den.. :D

IPHOOOOOOONE!!!! :wink:
Xperia x_10 8)

Skriv svar