Windowsbashning och relaterat tjafs

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#46 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Här är en annan variant på samma sak
Kanske "något" brutalare dock :twisted: :lol:
Man bör inte slå sönder en skärm... Dels kan implosionen slunga ut en massa tjockt glas på dig, och dels finns det en massa tungmetaller i den som fluffar ut när man slår sönder bildröret. Inget man vill ha i lungorna.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#47 Inlägg av Tyrannosaurus »

Den här jävla Microsoftdyngan kan fara så långt åt helvete det bara är möjligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Satt och jobbade med en grej i ca. 2-3 timmar åså låser sig programmet innan jag har hunnit spara jobbet.
"Programmet har stött på ett proglem och måste stängas"
FAR ÅT HELVETE DITT FÖRBANNADE MICROSOFTSKIT!!!!!!!!!!!!

Nu har jag slängt materialet, jag skiter i det, åt helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#48 Inlägg av adrian_vg »

Ta't lugnt Tyrannosourus.

Det blir så om man inte uppdaterar sina program och kör med buggiga grejor. ;-) :P
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#49 Inlägg av blacken »

"proglem"? :?

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#50 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Ta't lugnt Tyrannosourus.

Det blir så om man inte uppdaterar sina program och kör med buggiga grejor. ;-) :P
Fått lite mat och på lite bättre humör. En hungrig Tyrannosaurus är en arg Tyrannosaurus :twisted:

Nej det är inte "buggiga grejor" utan det är så Microsoft fungerar. Felet jag gjorde var att jag inte sparade innan jag började lägga på lite appar. Det var då det sket sig.

På tal om att "uppdatera sina program" så har jag lite mer info sen sist. Jag har kört Avant Browser parallellt med IE6 ett tag och kan konstatera några saker.
1. Den är segare och verkar vara något mer kraschbenägen än IE6.
2. Den verkar förvisso vara enkel, lättöverskådlig och dynamisk, har mycket inställningar och pop-up-, reklam-, flash- och bannerblockerare.
3. Men en del webbsidor gnäller om "gammal webbläsare" trots att den finns med på BrowserChoice, det kanske inte är tillräckligt med spyware i den :P

Jag har även testat de senaste versionerna av Safari (5) och Opera (10-nånting) och kan konstatera att SCSI diskar är bra på mer än ett sätt eftersom det hörs när dom jobbar. Och när disken jobbar för fullt och CPU:n ligger på 50-60% utan att man rör datorn så är det något fel och när det enbart sker med en "modern" webbläsare installerad så är det inte så svårt att lokalisera Felet.
Onekligen är det något/någon annat/annan som jobbar på min datorn visa dessa "moderna" webbläsare.

Det är väl därför det gnälls över "gamla webbläsare", ubggarna och spywaren kommer inte åt den.

Har föresten kört http://www.html5test.com
Både IE6 och Avant ligger på samma = 12%, Safari och Opera ligger betydligt högre. Men jag lägger inte in såna webbläsare så länge de är fulla med skit och eftersom inget tyder på att dom kommer bli renare utan snarare få ännu mer skit vart tiden lider så lär den dagen jag lägger in dessa webbläsaren aldrig inträffa.

En sak till föresten. Akta er för nya Flash Player 10.1 :!:
Efter att jag fick in den i datorn så funkar inte helskärmsläge längre på filmer t.ex. Youtube och SVT-play utan man får enbart en vit skärm med ljud när man försöker köra helskärm. När man tycker på Esc så funkar allt som vanligt igen.
Jag har testat med både IE6, Avant, Opera och Safari 5 med samma resultat.
blacken skrev:"proglem"? :?
Kan man säga. Felet står på skärmen varje gång jag startar datorn :cdevil
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#51 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Nej det är inte "buggiga grejor" utan det är så Microsoft fungerar. Felet jag gjorde var att jag inte sparade innan jag började lägga på lite appar. Det var då det sket sig.
Men hörru', nu får du allt ge dig! Hur kan det vara Microsofts fel om du glömmer att spara dina grejor?? :shock: :roll:

Tyrannosaurus skrev:En sak till föresten. Akta er för nya Flash Player 10.1
Det kanske beror på att du kör stenålders, opatchad, och otestad programvara med Flash10. Flash funkar bra här med IE8 och Fx3.6.2... :P
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#52 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Nej det är inte "buggiga grejor" utan det är så Microsoft fungerar. Felet jag gjorde var att jag inte sparade innan jag började lägga på lite appar. Det var då det sket sig.
Men hörru', nu får du allt ge dig! Hur kan det vara Microsofts fel om du glömmer att spara dina grejor?? :shock: :roll:
Det är inte Microsofts fel att jag inte sparade mina grejor, men det är Microsofts fel att skiten kraschade innan jag hade hunnit spara mina grejor och det berodde inte på minnesbrist (det har jag så det räcker och blir över) eller strömavbrott.
adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:En sak till föresten. Akta er för nya Flash Player 10.1
Det kanske beror på att du kör stenålders, opatchad, och otestad programvara med Flash10. Flash funkar bra här med IE8 och Fx3.6.2... :P
Ja men av allt att döma inte med senaste versionerna av Safari och Opera. Har Microsoft och Adobe en uppgörelse tro?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#53 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Det är inte Microsofts fel att jag inte sparade mina grejor, men det är Microsofts fel att skiten kraschade innan jag hade hunnit spara mina grejor och det berodde inte på minnesbrist (det har jag så det räcker och blir över) eller strömavbrott.
Jag är skeptisk. :)
Tyrannosaurus skrev:Ja men av allt att döma inte med senaste versionerna av Safari och Opera. Har Microsoft och Adobe en uppgörelse tro?
Foliehattsvarning igen! ;-)

Safari och Opera är småspelare i surfbrädebranschen, relativt sett. Jag tror att Adobe, liksom alla andra utvecklare, fokuserar på de stora spelarna; nämligen IE och Fx. Det ligger i Adobes intresse. Utvecklar de pluggar för de mindre webbläsarna också, fine, med räkna inte med att det blir en vana.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#54 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Safari och Opera är småspelare i surfbrädebranschen, relativt sett. Jag tror att Adobe, liksom alla andra utvecklare, fokuserar på de stora spelarna; nämligen IE och Fx. Det ligger i Adobes intresse. Utvecklar de pluggar för de mindre webbläsarna också, fine, med räkna inte med att det blir en vana.
Innan jag kör den planerade ominstallationen (det går ju snabbt, har bara inte blivit av än) om det innan dess inte har kommit någon fix till Adobes Flash-klantning så ska jag fan testa med IE8 bara för att.

Jag vill inte lägga in den innan jag har sparat ner allt jag ska ha kvar (mail, adressbok och favoriter) och precis ska trycka i disketten eftersom jag misstänker att inget kommer att funka överhuvudtaget sen. I det läget ska jag bara kunna släcka ner och gå in i BIOS startordning för att starta från diskett och rensa!
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#55 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:Den här jävla Microsoftdyngan kan fara så långt åt helvete det bara är möjligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Satt och jobbade med en grej i ca. 2-3 timmar åså låser sig programmet innan jag har hunnit spara jobbet.
"Programmet har stött på ett proglem och måste stängas"
FAR ÅT HELVETE DITT FÖRBANNADE MICROSOFTSKIT!!!!!!!!!!!!

Nu har jag slängt materialet, jag skiter i det, åt helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:
http://www.youtube.com/watch?v=m_HThU7M ... =1&index=4

Skriv svar