Ska kolla upp dem.Tommy Gsson skrev:Citroen Jumpy/Peugout Partner är en populär modell bland dom som ska ta med sin hoj, 2 passagerar platser och "personbilskänsla". Ska du bara ha en hoj kan du säkert ordna till en våningstältsäng och sova ocksåadrian_vg skrev: funderat löst på en mindre maximalbillig dieselpickis med plats för en vfr och packning för två där bak, för transport till storbanor en bit bort. Är lite kluven dock...
T.
Bränslesnåla bilar
Moderator: adrian_vg
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jo du, köp skit så får du skit. Liasom är det kvalitèt du är ute efter på det området, så glöm allt vad Franskt heter..adrian_vg skrev:Ska kolla upp dem.Tommy Gsson skrev:Citroen Jumpy/Peugout Partner är en populär modell bland dom som ska ta med sin hoj, 2 passagerar platser och "personbilskänsla". Ska du bara ha en hoj kan du säkert ordna till en våningstältsäng och sova ocksåadrian_vg skrev: funderat löst på en mindre maximalbillig dieselpickis med plats för en vfr och packning för två där bak, för transport till storbanor en bit bort. Är lite kluven dock...
T.
Sant, jag provade en Scania 111 sopbil med automat. Och det spelade ingen roll om det var 14 ton eller tomt i containern, man axade ifrån dom flesta vid rödljuset ändå med den. Jag körde även en Iveco 49-10 i stan, fasen vad kul man hade, med alla vid rödljusen med den, speciellt taxibilarna, dom blev efter hur mycket dom än försökte..Tyrannosaurus skrev:Stora dragbilar typ Volvo F12/F16 eller Scania 144/145 utan släp kan vara ruskigt snabba, det har jag själv varit med om. Sen har han väl ställt upp spridartrycket något i hästväg och tagit bort fartbegränsarenBlåviffer skrev:Ja vafan, ser ju ut som att den går på brunkol...snabb ångmaskinadrian_vg skrev: Trucken skulle ha behövt nåt slags partikelfilter...
Men om Farbror får nys på det kan det bli ett jävla liv
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Har haft en fransk bil. Vet vad det handlar om.blacken skrev:Jo du, köp skit så får du skit. Liasom är det kvalitèt du är ute efter på det området, så glöm allt vad Franskt heter..adrian_vg skrev:Ska kolla upp dem.Tommy Gsson skrev: Citroen Jumpy/Peugout Partner är en populär modell bland dom som ska ta med sin hoj, 2 passagerar platser och "personbilskänsla". Ska du bara ha en hoj kan du säkert ordna till en våningstältsäng och sova också
T.
Inropare, dvs billigt, aer nyckelordet haer.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jo "billigt" är alltid ett nyckelord, men dumsnålhet är något helt annat. Dessutom så prisskillnaden mellan te:x en frisk beg merca 310/410/Iveco och dylika skitbilar är?..adrian_vg skrev:Har haft en fransk bil. Vet vad det handlar om.blacken skrev:Jo du, köp skit så får du skit. Liasom är det kvalitèt du är ute efter på det området, så glöm allt vad Franskt heter..adrian_vg skrev: Ska kolla upp dem.
Inropare, dvs billigt, aer nyckelordet haer.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Inte den blekaste, är ganska grön på denna bilmarknad.blacken skrev:Jo "billigt" är alltid ett nyckelord, men dumsnålhet är något helt annat. Dessutom så prisskillnaden mellan te:x en frisk beg merca 310/410/Iveco och dylika skitbilar är?..
Är det inte så att skåpbilarna kanske håller bättre för slit-och-släng, då de primärt ska användas av hantverkare odyl? Eller är det precis tvärtom - hantverkarna har råd att betala alla verkstadsbesök, eller är det så att hantverkarskåpbilar ska tåla en del, eftersom hantverkarna inte vill vara på serviceverkstaden jämt och ständigt?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tja enklast och kortast kan nog bara sägas "Franskt är Franskt" Jag körde på DN förut i många år, och där så var det bara Merca, Iveco, Volvo, Scania, och någon enstaka Ford Cargo/Transit. Av den enkla anledningen Franskt skit höll inte för jobbet..adrian_vg skrev:Inte den blekaste, är ganska grön på denna bilmarknad.blacken skrev:Jo "billigt" är alltid ett nyckelord, men dumsnålhet är något helt annat. Dessutom så prisskillnaden mellan te:x en frisk beg merca 310/410/Iveco och dylika skitbilar är?..
Är det inte så att skåpbilarna kanske håller bättre för slit-och-släng, då de primärt ska användas av hantverkare odyl? Eller är det precis tvärtom - hantverkarna har råd att betala alla verkstadsbesök, eller är det så att hantverkarskåpbilar ska tåla en del, eftersom hantverkarna inte vill vara på serviceverkstaden jämt och ständigt?
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Så pass? Tar nog en titt på fransyskorna ändå, bara för att bilda mig en nån sorts uppfattning. Måste ju finnas en anledning till att så många motorcyklister har en Jumpy edyl, eller?blacken skrev:Tja enklast och kortast kan nog bara sägas "Franskt är Franskt" Jag körde på DN förut i många år, och där så var det bara Merca, Iveco, Volvo, Scania, och någon enstaka Ford Cargo/Transit. Av den enkla anledningen Franskt skit höll inte för jobbet..
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jodå den finns en eller flera "anledningar" till det. Men avhåller mig ifrån att yttra den/dom här på forumet, för den allmänna trevnadens skull..adrian_vg skrev:Så pass? Tar nog en titt på fransyskorna ändå, bara för att bilda mig en nån sorts uppfattning. Måste ju finnas en anledning till att så många motorcyklister har en Jumpy edyl, eller?blacken skrev:Tja enklast och kortast kan nog bara sägas "Franskt är Franskt" Jag körde på DN förut i många år, och där så var det bara Merca, Iveco, Volvo, Scania, och någon enstaka Ford Cargo/Transit. Av den enkla anledningen Franskt skit höll inte för jobbet..
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Med en billig fransk skåpbil blir det mer pengar över till en cool båge ist?blacken skrev:Jodå den finns en eller flera "anledningar" till det. Men avhåller mig ifrån att yttra den/dom här på forumet, för den allmänna trevnadens skull..
Senast redigerad av adrian_vg den tis nov 02, 2010 08:06, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Ja, så länge du inte kör den. För då så äter alla verkstadsbesök upp stålarna till hojen..adrian_vg skrev:Men en billig fransk skåpbil blir det mer pengar över till en cool båge ist?blacken skrev:Jodå den finns en eller flera "anledningar" till det. Men avhåller mig ifrån att yttra den/dom här på forumet, för den allmänna trevnadens skull..
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
På tal om taskig kvalitet. Jag har noterat att en del japanska bilar verkar äta växellådor. Damen har en Mitsubishi Carisma -00 som låter som en stenkross i lådan efter bara ca. 12.000 mil. Den är nog så nära ett ras man kan komma, men än så länge håller den ihop. En fråga på märkesverkstad konstaterade att det är ingående lager som är slut - fiiiiint!blacken skrev:Ja, så länge du inte kör den. För då så äter alla verkstadsbesök upp stålarna till hojen..adrian_vg skrev:Men en billig fransk skåpbil blir det mer pengar över till en cool båge ist?blacken skrev:Jodå den finns en eller flera "anledningar" till det. Men avhåller mig ifrån att yttra den/dom här på forumet, för den allmänna trevnadens skull..
Efter att ha hört den bilen så blir det ju att man tänker lite på det vilket har resulterat i att jag har hört ett ganska stort antal både Mitsubishi och Nissan som låter som motorras. Så det är nog inte bara franska bilar man ska se upp med. Å andra sidan tror jag inte alls att dagens Peugeot (Pösket) är nog inte alls så jävla dåliga längre. Åtminstone inte som den 404 diesel som farsan hade en gång i tiden. Där satt allt fel. Det man trodde var blinkers var lyse, tryckte man den neråt så var det helljusblink, inåt var tuta och blinkerspaken satt på höger sida... Jisses!
Lite som på gamla engelska och italienska hojar som hade växel på höger sida och broms på vänster.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Joo man är själv lite förvånad faktiskt. Vi hade Iveco 49-10 i åkeriet, och dom gick klockrent aldrig "strul" eller annat, och dom hade det inte så lätt heller, utan fick gå stenhårt på nätterna, ofta med överlass och fullgas överallt Största problemet var att dom gick som skållade troll, med påföljd att en del smällde ganska så rejält med dom ibland.tersan skrev:Jag noterar med viss glädje att Blacken rekommenderar en italiensk bil om det är kvalitet man vill ha...