Köpa vilket mc-spel till X360:an?

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Vilket är mc-spelet man ska ha?

MotoGP
2
40%
SBK
1
20%
Annat spel
2
40%
 
Antal röster: 5

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Köpa vilket mc-spel till X360:an?

#1 Inlägg av adrian_vg »

Köpte häromdagen ett beggat Need for Speed Shift till X360:an. Spelet var ruskigt kul då jag gillar bankörning, men det är inga motorcyklar med juh...

Av en händelse hittade jag två beggade mc-spel, MotoGP 08 samt SBK 08, men valde att inte köpa något av dem då jag inte visste om endera var bättre.

Så frågan; vilket är mc-spelet man ska ha för sin konsol? Är nån speciell årsversion att föredra?

Om ni föredrar ett annat mc-spel än MotoGP eller SBK som listas i pollen, klicka för "Annat spel" och skriv i tråden vad det är!

Observera att jag skrev "till X360:an", detta är mitt primära mål - för Xbox 360, men känner ni till nåt annat för PC/Windows, lägg till det också i tråden!

TPF.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Köpa vilket mc-spel till X360:an?

#2 Inlägg av adrian_vg »

Gamefaqs verkar gilla SBK08 bättre än MotoGP08; http://www.gamefaqs.com/xbox360/943020- ... ampionship.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Köpa vilket mc-spel till X360:an?

#3 Inlägg av adrian_vg »

Någon röstade på "Annat spel", vill denne någon utveckla det lite grann? :)

Åkte iaf förbi Game i Uppsala en sväng och hittade SBK08 till konsolen. Verkar vara rätt kul spel i arkadläge; när man lärt sig dosera fram- och bakbroms, gasen och styrningen. De första körningarna var jag mest ute i sandfållorna... :lol:

Det är enklare att köra på bana på riktigt. :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Köpa vilket mc-spel till X360:an?

#4 Inlägg av vroom »

Har den första Motorstorm för Playstation3 (fel tråd ) men det var en salig blandning på mc bilar o annat åkbart. Underhållande!
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q= ... Wr40Fw0YKC
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Köpa vilket mc-spel till X360:an?

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Om man inte har nån X360 daaa! :twisted: :lol:

Jag följde MotoGP tidigare när dom sände via Eurosport, men efter att dom flyttade till Viasat har det inte blivit så och att skaffa nåt abonnemang som också innefattar en massa ointressanta skitkanaler som fotboll, moderatbandy, kricket, knyppling, makaroniborrning mm. för att få se några race per år är inte aktuellt.

Faktum är att jag i dagsläget knappt vet vad det är för skillnad mellan MotoGP och SBK.
Förr var MotoGP en ren prototypklass med i stort sett fri motorisering, ram, fjädring, hjul, bromsar och enda begränsningen var cylindervolymen på 1000cc. Det var då Honda byggde sin RC211V med V5 motor
Det var några tillverkare som hade planer på riktigt himpawimpa-byggen med V6, V8 och allt möjligt. Men det verkade vara mest drömmar.

SBK var i stort sett standardgrejer där man i princip fick byta avgassystem, optimera och självklart plocka bort grejer som lyse, blinkers mm. men det var allt.

Idag verkar MotoGP och SBK nästan ha flutit ihop eftersom även SBK-hojarna är tokvässade special special med Öhlinare, Brembo, kolfiberfälgar, skivor mm. så skillnaden mot MotoGP är hårfin.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar