På Två Hjul, fredagsöl?

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#16 Inlägg av Tyrannosaurus »

HondaHasse skrev:Vad tror ni om detta?
Kanske det, men det är inget speciellt, standardöl (kommer inte ihåg vilket märke) och en dryg dörrslusk.
Spader Dam hade det som avslutningsställe på ölbingot tidigare.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Kungfuu
Donator 2009
Inlägg: 153
Blev medlem: fre aug 29, 2008 22:49
Ort: Sthlm

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#17 Inlägg av Kungfuu »

Jag kan nog haka på en stund oavsett dag, jag bor en station ifrån mässan :wink:
VFR800Fi -98 #svart#

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#18 Inlägg av Tyrannosaurus »

Angående ställe så fick jag ett tips om Belogbaren på Bryggargatan 12 i City.

Jag snackade precis med Henning som föreslog Helenes Krog på Söder, Mariatorget. Eller Högbergs på Götgatsbacken, också på Söder.
Ytterligare ett annat ställe är Mest också på Söder, Götgatan 44 intill Medborgarplatsen.

Fördelen med dessa tre ställen är att de är ganska stora så man lär inte behöva boka bord, speciellt inte om man är där i vettig tid. Det finns även en annan fördel att vara på Söder eftersom restaurangerna i princip ligger vägg i vägg där och är det fullt eller för dyrt på ett ställe så går man helt enkelt till nästa.

Att ta sig till Söder från mässan är heller inget problem, man kliver av pendeltåget på Stockholms Södra, det är två stationer från Älvsjö och en station före Centralen.
När man kommer ut från stationen är det sen bara att välja och vraka, första stället ligger redan inne i stationen. Men det är väl ingen större höjdare även om dom brukar ha livemusik där.

Väljer man Söder och kanske något av ställena ovan lär det inte heller behövas någon deadline eftersom man inte lär behöva boka bord såsom är fallet med Östgötakällaren och Moldau, som iofs också ligger på Söder. Dessa ställen är förvisso bra och har fantastiskt god öl på fat, men det kan bli problem om det blir många eftersom dom har begränsat med platser.

Så vad tycks?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#19 Inlägg av HondaHasse »

Låter bra! Du bestämmer var vi träffas och vilken tid så får vi se vart vi hamnar till slut :)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#20 Inlägg av Tyrannosaurus »

HondaHasse skrev:Låter bra! Du bestämmer var vi träffas och vilken tid så får vi se vart vi hamnar till slut :)
Nja eftersom det är en del folk som inte är från hufvudstaden så kan det kanske vara lämligt att träffas någonstans centralt istället för att nämna en adress. Kanske t.o.m. att man åker direkt från mässan om inte folk ska till något hotellrum eller vandrarhem eller nåt för att ordna något.
Jag ser iaf inget behov att åka hem först och muggar åså finns både på mässan och restaurangerna.

Så det är väl bara att vi säger någon tid när folket börjar tröttna på att knalla runt på mässan, träffas vid entrén och åker in till byn i samlad trupp.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#21 Inlägg av HondaHasse »

Nja vi som kommer i bil som ska bo på hotell måste ta oss dit och checka in och parkera bilen innan vi kan ge oss ut och dricka öl.
Kan vi inte bestämma vilken t-banestation vi ska träffas vid istället?

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#22 Inlägg av Tyrannosaurus »

HondaHasse skrev:Nja vi som kommer i bil som ska bo på hotell måste ta oss dit och checka in och parkera bilen innan vi kan ge oss ut och dricka öl.
Kan vi inte bestämma vilken t-banestation vi ska träffas vid istället?
Nu blev det svårt. Det finns i princip tre stationer som är lämpliga för området, Medborgarplatsen, Mariatorget och Södra station, men alla ligger längs olika linjer. Södra station, utgång "Swedenborgsgatan" ligger iofs i mitten mellan de två T-banestationerna och har inbyggd krog med uteservering inne, där man kan sitta och vänta utan att riskera att törsta ihjäl :wink:
Tid, t.ex. 20.00 (?)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#23 Inlägg av HondaHasse »

Låter bra! Hittar vi inte får vi väl fråga nån inföding eller nåt ;)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
TokTant
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: fre feb 12, 2010 17:32
Ort: Nära HBG

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#24 Inlägg av TokTant »

Vad blir det nu då?? Och vilken tid??? Har inte varit på så många ställen på Götgatan - men jag minns att jag ätit plankstek på något som jag tror hette broder Tuc (kan vara den som heter Tucken idag??) - och det var GOTT!! Vi kommer som sagt ganska sent, men vi är säkert hungriga eller iaf garanterat törstiga!!!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#25 Inlägg av HondaHasse »

TokTant skrev:Vad blir det nu då?? Och vilken tid??? Har inte varit på så många ställen på Götgatan - men jag minns att jag ätit plankstek på något som jag tror hette broder Tuc (kan vara den som heter Tucken idag??) - och det var GOTT!! Vi kommer som sagt ganska sent, men vi är säkert hungriga eller iaf garanterat törstiga!!!
Vi träffas ju på Södra Station och sen bestämmer vi väl där vart vi tar vägen om jag fattat rätt :)
Vi kan väl skicka ett sms till dig när vi bestämt vart vi går?

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#26 Inlägg av Tyrannosaurus »

HondaHasse skrev:
TokTant skrev:Vad blir det nu då?? Och vilken tid??? Har inte varit på så många ställen på Götgatan - men jag minns att jag ätit plankstek på något som jag tror hette broder Tuc (kan vara den som heter Tucken idag??) - och det var GOTT!! Vi kommer som sagt ganska sent, men vi är säkert hungriga eller iaf garanterat törstiga!!!
Vi träffas ju på Södra Station och sen bestämmer vi väl där vart vi tar vägen om jag fattat rätt :)
Vi kan väl skicka ett sms till dig när vi bestämt vart vi går?
Jo precis, dit hittar alla oavsett från vilket håll man kommer och om man inte hittar så kan man som HondaHasse sa fråga en inföding :wink:
Tid: 20.00 alltså, samma tid som mässan stänger, men man kan ju gå lite tidigare.
För den som vill ansluta senare är det bara att ringa eller SMS:a så får ni en adress och ev. vägbeskrivning. Jag nås i förekommande fall på 0707283687

Broder Tuck (det heter så fortfarande vad jag vet) är också ett alternativ som har ganska gott om plats. Avstånd från stationen är kanske 500 meter eller så. Inom den radien finns det f.ö. nog något hundratal ställen, så det är bara att välja *skål* :lol:

[EDIT] Fyll gärna på listan på sidan 1 hur många det blir vid mötesplatsen så vi vet när vi är fulltaliga. Även om mötesplatsen har ett "vattenhål" till bra pris så är det nog trevligare, bättre mat och bättre öl på andra ställen. [/EDIT]
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#27 Inlägg av HondaHasse »

Jag tycker ju att nån inföding väljer ställe, dom brukar vara duktiga på sånt :wink:

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#28 Inlägg av Tyrannosaurus »

HondaHasse skrev:Jag tycker ju att nån inföding väljer ställe, dom brukar vara duktiga på sånt :wink:
Det är det som är problemet. Den här infödingen går på krogen kanske 3-4 gånger/vinter och Söder har så stort och likvärdigt utbud att det nästan är svårt att välja. Samtliga uppräknade ställen inkl. BT är helt ok. En av mina favo är ÖK, men blir vi många kan det vara svårt att få plats.
Ett ställe man inte ska välja om man vill kunna snacka lite är Gröne Jägaren, det är ofta rätt fullt, gapigt, hög musikvolym, ekar och äcklig Åbro-öl.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#29 Inlägg av HondaHasse »

Vi lantisar har ju inte en aning. God mat, god öl, vettiga priser och att man kan snacka med varandra tycker jag är de viktigaste sakerna.

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: På Två Hjul, fredagsöl?

#30 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jaha folket... Vi syns på mässan imorgon och kanske på en runda efteråt med start från Stockholm Södra, utgång Swedenborgsgatan.
Om man kommer med tåget från mässan (söderifrån) gå ut framåt i färdriktningen. Om man kommer från Centralen (norrifrån) gå ut bakåt mot färdriktningen. Efter spärrarna finns en liten krog inne i hallet, går inte att missa.

Vi syns där imorgon fredag kl. 20.00 för vidare utflykter :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar