Bilförare på våren

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Bilförare på våren

#1 Inlägg av Fromm »

Tog ju första turen igår och nåt jag reagerade på var att i princip alla bilister verkade vara på bra humör. De såg mig, de gjorde tummen upp och de visade hänsyn. Måste vara nyhetens behag och en bekräftelse även för dem att våren är här. Blev faktiskt positivt överraskad :D. Har varit endel insändare i tidningen om att "nu startar mcsäsongen" se dem, hoppas verkligen att detta håller i sig i år :roll:
Röd Vfr800 -98

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bilförare på våren

#2 Inlägg av adrian_vg »

Fromm skrev:Tog ju första turen igår och nåt jag reagerade på var att i princip alla bilister verkade vara på bra humör. De såg mig, de gjorde tummen upp och de visade hänsyn. Måste vara nyhetens behag och en bekräftelse även för dem att våren är här. Blev faktiskt positivt överraskad :D. Har varit endel insändare i tidningen om att "nu startar mcsäsongen" se dem, hoppas verkligen att detta håller i sig i år :roll:
Min erfarenhet är precis tvärtom; bilister verkar aldrig vara större klantarslen än på våren - de verkar ta större risker nu när greppet i vägen är bättre.

I Uppsala ska SMC Uppsala om ca en månad ha en "Se oss"-kampanj på Stora Torget bland alla människor. Jag hoppas att det ska väcka upp en del. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Sollén
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: tis mar 01, 2011 21:45
Ort: Sollefteå

Re: Bilförare på våren

#3 Inlägg av Sollén »

Fromm skrev:Tog ju första turen igår och nåt jag reagerade på var att i princip alla bilister verkade vara på bra humör. De såg mig, de gjorde tummen upp och de visade hänsyn. Måste vara nyhetens behag och en bekräftelse även för dem att våren är här. Blev faktiskt positivt överraskad :D. Har varit endel insändare i tidningen om att "nu startar mcsäsongen" se dem, hoppas verkligen att detta håller i sig i år :roll:
Det är kul med sådant folk.
Tyvärr så funkar det inte så, här uppe i norrland. Körde en sväng med farsan i början av veckan och typ varje bilist kollade konstigt och det var några som bara svängde rakt ut och trängde sig före :evil:
Vissa tyckte även att jag inte var riktigt klok, med tanke på att det fanns lite grus på vägarna.
Men ska tillägga att dom som sa så, börjar inte köra förrän gatorna är helt rena. Får inte finnas ett sandkorn på vägen.

Själv vill man ju börja köra så fort man bara kan.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bilförare på våren

#4 Inlägg av adrian_vg »

Sollén skrev:Men ska tillägga att dom som sa så, börjar inte köra förrän gatorna är helt rena. Får inte finnas ett sandkorn på vägen.
Äh, ut och kör så det ryker. Så länge du är avslappnad i kroppen och inte stör bågen när det släpper, så fixar den det själv. Fick fö ett släpp i går i en korsning - greppet kom tillbaka innan jag ens hunnit stelna till. ;*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar