Google+1

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Google+1

#16 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Om det är "kult" du söker så har jag både en R 310 i nyskick och en väldans välbevarad GH 388 i komplett box med alla tillbehör..
Njä... Jag har själv en 2110i i box med alla tillbehör som bara behöver ett nytt batteri för att funka felfritt :wink:
Kulten kan jag klara mig utan, iaf på mobilsidan, men det ska vara funktionellt utan en massa onödigt krafs :fakta
Då är ju R 310:an gjuten. Bästa nallen någonsin..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Google+1

#17 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Om det är "kult" du söker så har jag både en R 310 i nyskick och en väldans välbevarad GH 388 i komplett box med alla tillbehör..
Njä... Jag har själv en 2110i i box med alla tillbehör som bara behöver ett nytt batteri för att funka felfritt :wink:
Kulten kan jag klara mig utan, iaf på mobilsidan, men det ska vara funktionellt utan en massa onödigt krafs :fakta
Då är ju R 310:an gjuten. Bästa nallen någonsin..
Nja det finns väl ett mellanting mellan R 310 / 2110i och flipperspel som androider. Min gamla 6310i med trippelband har gjort alldeles utmärkt tjänst och gör det fortfarande, men tyvärr klarar den inte wap längre åså kan man ju kanske förnya sig "lite" efter 10 år :wink:
Faktum är att 6310:an har en funktion som de flesta nyare inte har vad jag vet. Det är en liten säker funktion som heter "Plånbok". Det är en extrafunktion som ligger under lösenord i nallen (man kommer alltså inte åt den när den är påslagen som vanligt utan behöver en kod till) där man kan ha lite mer känslig info.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Google+1

#18 Inlägg av tersan »

Tyrannosaurus skrev:Faktum är att 6310:an har en funktion som de flesta nyare inte har vad jag vet. Det är en liten säker funktion som heter "Plånbok". Det är en extrafunktion som ligger under lösenord i nallen (man kommer alltså inte åt den när den är påslagen som vanligt utan behöver en kod till) där man kan ha lite mer känslig info.
Det finns appar med den funktionen att ladda ner... :wink:
VFR750F -92, grön

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Google+1

#19 Inlägg av Råttis »

Jaha vad är nu Google + 1.......?

Nu är det så här att man ju inte med på fajan, orkar inte uppdatera när jag iväg på resor så man kan få besök i hemmet och hur mycket jag *** ****** efter den sista kebbaben som slank ner efter sista stoppet på rundan..... :cBomb:

/Råttis

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Google+1

#20 Inlägg av blacken »

Nja det finns väl ett mellanting mellan R 310 / 2110i och flipperspel som androider. Min gamla 6310i med trippelband har gjort alldeles utmärkt tjänst och gör det fortfarande, men tyvärr klarar den inte wap längre åså kan man ju kanske förnya sig "lite" efter 10 år :wink:
Faktum är att 6310:an har en funktion som de flesta nyare inte har vad jag vet. Det är en liten säker funktion som heter "Plånbok". Det är en extrafunktion som ligger under lösenord i nallen (man kommer alltså inte åt den när den är påslagen som vanligt utan behöver en kod till) där man kan ha lite mer känslig info.
Joo, det börjar att bli svårt att få tag i "riktiga" nallar nuförtiden, men om det är retro som gäller, vad sägs om ""Ericsson Hotline" fy den lede, vilken klump att släpa runt på. Förståss den var ett exellent armstöd vid långa promenader .:). Men om det är trippelband som eftersöks, så har du faktiskt Ericsson W 810 om du skulle lyckas att få tag i en. Mera allsidig och stryktåligare vanlig nalle finns ej att tillgå, en av Ericssons riktigt braiga modeller, förmodligen deras bästa efter R 310:an.
Nja det finns väl ett mellanting mellan R 310 / 2110i och flipperspel som androider
Nee. det finns inget som Nokia har, som ens kommer i närheten av den, om man ser till funktionalitet, kvalitè, stryktålighet.mm.mm. Enda downsiden är att den är lite stor kanske och lite primitiv, liasom så kan man "bara" ringa i den.Inga appar, inga dataspel, inget "flash in the pan", och en liten display.
Men för hojåkare är den perfa, det kan regna hur mycket som helst, inga problem bara att använda den som vanligt, skulle man tappa den vid färd "njema problema" bara att damma av den som inget hade hänt, även om den hamnade i en vattenpöl, Dvs underförstått att man hittar den..:) och man kan ringa problemfritt med den, i områden där alla andra inte ens fräser i luren.. :)
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Google+1

#21 Inlägg av adrian_vg »

Kan vi återgå till Google+1 nu? :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Google+1

#22 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Kan vi återgå till Google+1 nu? :)
Nä för de senaste dagarna har min 6310:a börjat balla ur och tappar ibland kontakten med SIM-kortet :cCry:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Google+1

#23 Inlägg av Donner »

Råttis skrev:Jaha vad är nu Google + 1.......?

Nu är det så här att man ju inte med på fajan, orkar inte uppdatera när jag iväg på resor så man kan få besök i hemmet och hur mycket jag *** ****** efter den sista kebbaben som slank ner efter sista stoppet på rundan..... :cBomb:

/Råttis
Är man intresserad av Facebook eller liknande sociala saker så är Google+ ett alternativ men man skall nog vara lite intresserad för att ha glädje av det. Men det fungerar på ett liknande sätt.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
HandLegger
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: sön jun 19, 2011 18:01

Re: Google+1

#24 Inlägg av HandLegger »

Donner skrev:Nån som har Google +1 ?

Startade mitt ikväll så lite vänner hade inte skadat ;)

Fördel med gmailkonto. Jag kan skicka invites om ni skriver er mail här.
Handlegger här!
Tar gärna en invite.

gartsjo@gmail.com
vfr1200fd

Användarvisningsbild
dubbear
Medlem
Inlägg: 278
Blev medlem: fre maj 22, 2009 14:51
Ort: Göteborg

Re: Google+1

#25 Inlägg av dubbear »

Ja drog iväg en en invite tror jag
Man kan inte köra vilse om man skiter i var man är
Honda VTR 1000 99
Honda VFR 750 1991 (Såld)
Yamaha RD 250 1981 (Såld)

Bor på http://www.electrobear.com

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Google+1

#26 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Kan vi återgå till Google+1 nu? :)
Nä för de senaste dagarna har min 6310:a börjat balla ur och tappar ibland kontakten med SIM-kortet :cCry:
Det var inga större problem. Det visade det sig att det var damm bakom batteriet som även hade letat sig in i SIM-kortshållaren.
Lösning: Öppna, blåsa rent, fixat :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
dubbear
Medlem
Inlägg: 278
Blev medlem: fre maj 22, 2009 14:51
Ort: Göteborg

Re: Google+1

#27 Inlägg av dubbear »

Tyrannosaurus skrev:
Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Kan vi återgå till Google+1 nu? :)
Nä för de senaste dagarna har min 6310:a börjat balla ur och tappar ibland kontakten med SIM-kortet :cCry:
Det var inga större problem. Det visade det sig att det var damm bakom batteriet som även hade letat sig in i SIM-kortshållaren.
Lösning: Öppna, blåsa rent, fixat :D
Vilken tur.

Google + länkar även dina picasa bilder till alla du blir kompisar med.
Något att fundera på
Man kan inte köra vilse om man skiter i var man är
Honda VTR 1000 99
Honda VFR 750 1991 (Såld)
Yamaha RD 250 1981 (Såld)

Bor på http://www.electrobear.com

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Google+1

#28 Inlägg av adrian_vg »

dubbear skrev:Google + länkar även dina picasa bilder till alla du blir kompisar med.
Något att fundera på
Hörde nånstans att man blir påprackad Picasa om man går me di Google+. Vet inte riktigt varför det var så, men kanske nåt att tänka på det också. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

Re: Google+1

#29 Inlägg av Ajax »

dubbear skrev:Google + länkar även dina picasa bilder till alla du blir kompisar med.
Något att fundera på
Fast det är väl i princip likadant på facebook va?!
adrian_vg skrev: Hörde nånstans att man blir påprackad Picasa om man går me di Google+. Vet inte riktigt varför det var så, men kanske nåt att tänka på det också. :)
Vad är problemet egentligen? Google+ använder sig av googles tjänst för bilder. När det gäller picasa kan du själv välja om du vill dela ut album så att de är fullständigt synliga på internet, om de endast ska vara synliga för de med länken eller om de ska vara helt dolda - gott om valfrihet mao.
Sedan vet du ju själv om att om du postar någonting på ett socialt forum som fb eller google+ så delar du med dig av det till resten av världen. Det är liksom halva poängen.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Google+1

#30 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Vad är problemet egentligen? Google+ använder sig av googles tjänst för bilder. När det gäller picasa kan du själv välja om du vill dela ut album så att de är fullständigt synliga på internet, om de endast ska vara synliga för de med länken eller om de ska vara helt dolda - gott om valfrihet mao.
Sedan vet du ju själv om att om du postar någonting på ett socialt forum som fb eller google+ så delar du med dig av det till resten av världen. Det är liksom halva poängen.
Det är ganska mycket FUD när det talas om de sociala nätverken. Man vill ju hålla till på det flashigaste och bästa nätverket. Fejjan baktalar Google+ och tvärtom.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar