Google+1

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Google+1

#1 Inlägg av Donner »

Nån som har Google +1 ?

Startade mitt ikväll så lite vänner hade inte skadat ;)

Fördel med gmailkonto. Jag kan skicka invites om ni skriver er mail här.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Google+1

#2 Inlägg av HondaHasse »

Japp!

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Google+1

#3 Inlägg av adrian_vg »

Duger inte Facebook längre? ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Google+1

#4 Inlägg av Donner »

adrian_vg skrev:Duger inte Facebook längre? ;-)
FB e snart ute, Google som gäller :wink:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Google+1

#5 Inlägg av adrian_vg »

Donner skrev:FB e snart ute, Google som gäller :wink:
Värsta hajpen är alltså redan på gång. 8-]
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Google+1

#6 Inlägg av Donner »

adrian_vg skrev:
Donner skrev:FB e snart ute, Google som gäller :wink:
Värsta hajpen är alltså redan på gång. 8-]
Japp...vi är steget före :mrgreen:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Google+1

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jaha och till slut har man hela datorn och mobilen så full med appar att det snart inte längre funkar att använda grejerna till det de var avsedda till från början.

Glömmer aldrig när en glad mobilförsäljare kom fram till mig i centrum och frågade hurtigt vad jag hade för mobiltelefon.
Jag tog fram luren, visade och svarade lika hurtigt "Nokia 6310i".
Försäljaren (fortfarande hurtigt) säger nog en replik han ångrade: "Jaha och vad kan den då?"
Jag: "Det går att ringa med den".
Försäljaren gav upp och gick :lol:

Intressant fakta: Min lur är ca. 10 år med fortfarande samma batteri. Nej den håller inte 17 dygn längre "bara" ca. 1 vecka. Inte illa pinkat men wap och bluetoth funkar inte längre eftersom det är för gamla protokoll för dagens teknik.
Är nu faktiskt på gång att köpa en ny mobb med radio, quadband, kamera osv. Men det blir ingen jävla android som man måste ladda 2 gånger/dag, lutar mest åt en Nokia C2.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Google+1

#8 Inlägg av Donner »

Hehe ja du Robban...men det går att lära en gammal hund att sitta :wink:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Google+1

#9 Inlägg av Jimmy.S »

he he, ja så sa min sambo med, jag vill ha en enkel telefon, ingen touch/ android eller liknande, det är inget för mig.... övertalade henne att testa och nu så är det hela hennes liv och hon vägrar ha en vanlig telefon som inta kan någonting :) , fast givetvis så väljer du en telefon som passar ditt användande, för man kan ju inte påstå att en android har lång B tid direkt och det är en stor nackdel om man inte kan ladda den varje/varannat dygn

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

Re: Google+1

#10 Inlägg av Ajax »

Fast hur ofta sover du där det inte finns eluttag idag? Även om jag skulle tälta så skulle jag nog ordna sätt att ladda min telefon på.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Google+1

#11 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ajax skrev:Fast hur ofta sover du där det inte finns eluttag idag? Även om jag skulle tälta så skulle jag nog ordna sätt att ladda min telefon på.
Kan vara en fördel att den håller laddningen i några dar om man t.ex. är ute och rör på sig och kanske inte har laddaren med sig.
Dagens "moderna" telefoner har ungefär samma batterikapasitet som min gamla Nokia 2110i. Skillnaden är att 2110:an arbetar med 6 volt och har betydligt bättre mottagning, det är inte utan anledning som den kallades för "kärnkraftverket".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

Re: Google+1

#12 Inlägg av Ajax »

Tyrannosaurus skrev:
Ajax skrev:Fast hur ofta sover du där det inte finns eluttag idag? Även om jag skulle tälta så skulle jag nog ordna sätt att ladda min telefon på.
Kan vara en fördel att den håller laddningen i några dar om man t.ex. är ute och rör på sig och kanske inte har laddaren med sig.
Det som drar batteri är all datatrafik och program som ligger och sänder och tar emot även när de kanske inte används. När jag är utomlands och då har dataroaming avslagen så har jag betydligt bättre batterikapacitet.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Google+1

#13 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ajax skrev:
Tyrannosaurus skrev:
Ajax skrev:Fast hur ofta sover du där det inte finns eluttag idag? Även om jag skulle tälta så skulle jag nog ordna sätt att ladda min telefon på.
Kan vara en fördel att den håller laddningen i några dar om man t.ex. är ute och rör på sig och kanske inte har laddaren med sig.
Det som drar batteri är all datatrafik och program som ligger och sänder och tar emot även när de kanske inte används. När jag är utomlands och då har dataroaming avslagen så har jag betydligt bättre batterikapacitet.
Ytterligare en anledning att inte ha en androidlur som jag ser det. Inte bara att den mobila datatrafiken kostar 15 kr/Mb (åtminstone med mitt Tele2 Smart abonnemang, men det är skitbilligt att ringa, 69 öre/st oavsett vem, vad eller hur länge), dessutom ligger då luren öppen för att få in virus, spyware, malware mm.

När jag använder wap (xhtml eller vad det heter numera när jag nu ska skaffa ny lur) så kopplar jag upp, kollar det jag ska kolla eller hitta och kopplar sen ner. Alla skitprogram som t.ex. Facebook, chat mm. mm. som ev. ligger som standard i Nokia C2 lär bli bland det första jag kommer att ta bort, samma sak gäller löjliga spel mm. Kamera, radio, wap, MMS och liknande kan däremot vara bra att ha. Åså kan man ju förståss ringa med den även i andra länder eftersom den har quadband.

Något liknande gäller faktiskt med min dator. Ok jag har bredbandsrouter som kopplar upp så fort jag startar, men om jag går ifrån i några timmar så kopplar jag ner och när jag stänger av så har jag en huvudbrytare som dödar både burken, skärmen, högtalarna, modemet och routern. Dessutom varken laddar den eller skickar något utan min medverkan med två undantag, uppdatering av antivirus och sökning av e-mail. Något sånt som Windows Update och liknande finns inte i min dator och kommer inte heller in i den.
Jo jag har faktiskt Skype också och dom som ligger i min lista ser när jag är uppkopplad. Men det går inte att skicka meddelanden till mig utan att först presentera sig eftersom jag tidigare fick för mycket spam. Hur som, mitt Skypenamn är "robiww".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Google+1

#14 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:Jaha och till slut har man hela datorn och mobilen så full med appar att det snart inte längre funkar att använda grejerna till det de var avsedda till från början.

Glömmer aldrig när en glad mobilförsäljare kom fram till mig i centrum och frågade hurtigt vad jag hade för mobiltelefon.
Jag tog fram luren, visade och svarade lika hurtigt "Nokia 6310i".
Försäljaren (fortfarande hurtigt) säger nog en replik han ångrade: "Jaha och vad kan den då?"
Jag: "Det går att ringa med den".
Försäljaren gav upp och gick :lol:

Intressant fakta: Min lur är ca. 10 år med fortfarande samma batteri. Nej den håller inte 17 dygn längre "bara" ca. 1 vecka. Inte illa pinkat men wap och bluetoth funkar inte längre eftersom det är för gamla protokoll för dagens teknik.
Är nu faktiskt på gång att köpa en ny mobb med radio, quadband, kamera osv. Men det blir ingen jävla android som man måste ladda 2 gånger/dag, lutar mest åt en Nokia C2.
Om det är "kult" du söker så har jag både en R 310 i nyskick och en väldans välbevarad GH 388 i komplett box med alla tillbehör..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Google+1

#15 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Om det är "kult" du söker så har jag både en R 310 i nyskick och en väldans välbevarad GH 388 i komplett box med alla tillbehör..
Njä... Jag har själv en 2110i i box med alla tillbehör som bara behöver ett nytt batteri för att funka felfritt :wink:
Kulten kan jag klara mig utan, iaf på mobilsidan, men det ska vara funktionellt utan en massa onödigt krafs :fakta
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar