Google+1

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
dubbear
Medlem
Inlägg: 278
Blev medlem: fre maj 22, 2009 14:51
Ort: Göteborg

Re: Google+1

#31 Inlägg av dubbear »

Ajax skrev: Vad är problemet egentligen? Google+ använder sig av googles tjänst för bilder. När det gäller picasa kan du själv välja om du vill dela ut album så att de är fullständigt synliga på internet, om de endast ska vara synliga för de med länken eller om de ska vara helt dolda - gott om valfrihet mao.
Sedan vet du ju själv om att om du postar någonting på ett socialt forum som fb eller google+ så delar du med dig av det till resten av världen. Det är liksom halva poängen.
Problemet är att jag har använt picasa sedan evigheter och har alla mina bilder där.
Alltså 223 album jag nu måste kolla över inställningarna på varje album.

sedan kommer de lite luddiga regler

"Du har nyligen gått med i Google+. Notera följande ändringar i Picasa webbalbum:
Album som du har delat kan i sin tur taggas och delas av andra.
När ett album skapas kan alla som det delas med se vilka andra det delas med.
När du taggar någon får han/hon ett meddelande och kan se bilden och tillhörande album.
Läs mer"

Så album som ja delat med vissa kompisar kan nu bli vidare länkat och alla deras kompisar kan se dom o.s.v
Posta något på facebook har ju alltid vara för att dela det med alla.
picasa har ja för att säkra mina bilder mot bränder eller vad-som.

Dom kunde låtit tjänsterna vara mer isär.
Man kan inte köra vilse om man skiter i var man är
Honda VTR 1000 99
Honda VFR 750 1991 (Såld)
Yamaha RD 250 1981 (Såld)

Bor på http://www.electrobear.com

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Google+1

#32 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
dubbear skrev:Google + länkar även dina picasa bilder till alla du blir kompisar med.
Något att fundera på
Hörde nånstans att man blir påprackad Picasa om man går me di Google+. Vet inte riktigt varför det var så, men kanske nåt att tänka på det också. :)
På tal om externa gallerier.
Jag hade tidigare bilder upplagda på Webshots. Det verkade bra, enkelt och var gratis, man laddade hem ett litet program som man skötte allt med och det funkade också bra... till en början (inte "free trail" utan det var gratis). Men sen fick ägarna storhetsvansinnne, när man gick in på galleriet så sprutade det femtielva pop-ups och klickade man på en bild så sprutade det femtielva pop-ups till osv. Så att se de bilderna man gick in för att se var dömt att misslyckas utan datorn fick jobba övertid för att ta hand om alla pop-ups.
Utöver det slutade Webshots-programmet att funka, "hämta vårt nya fina", jajjemensan och gissa vad som fanns i det...? Mer pop-ups, spyware och fan och hans moster = Webshots, tack och hej leverpastej!

Så jag bestämde mig för att lägga upp ett eget galleri på min webbsida då jag har tilllräckligt med serverutrymme för det. Det kanske inte är så snyggt med jämnstora thumbnails, men det funkar och genererar garanterat inga pop-ups :P

"So no Picasa (eller vad fan det heter) for me" :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar