Är det sammma laddare till alla Samsung Mobiler?

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Inlägg: 295
Blev medlem: lör jun 03, 2006 23:25
Ort: Småland
Kontakt:

Är det sammma laddare till alla Samsung Mobiler?

#1 Inlägg av burnis »

Ska redigera upp min mobil,,,

Har en S2 som ska bytas mot en S5

Så frågan är om jag kan ha mina tidigare inköpta laddare?


frågar på detta eminenta forum :D!


MvH
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Är det sammma laddare till alla Samsung Mobiler?

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

Galaxy S2 och Galaxy Ace 4 har iaf samma laddare.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Är det sammma laddare till alla Samsung Mobiler?

#3 Inlägg av Maciver »

Det är micro usb på i stort sett alla android telefoner och de laddas med 5 v, så ja, det ska fungera.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Är det sammma laddare till alla Samsung Mobiler?

#4 Inlägg av Jimmy.S »

5V ja, men det skiljer i Ampere.. Kolla på din gamla laddare och jämför med den nya, det brukar stå på dom.
Givetvis fungerar det trots mindre Ampere men det tar längre tid, tvärt om kanske inte är så bra, batterier är brandfarliga saker.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Är det sammma laddare till alla Samsung Mobiler?

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Maciver skrev:Det är micro usb på i stort sett alla android telefoner och de laddas med 5 v, så ja, det ska fungera.
Micro USB säger tyvärr ingenting trots att vad jag förstår alla mobiltillverkare hade slutit nåt avtal om att ha en standard. Men problemet är att det verkar finnas femtielva olika varianter av Micro USB med olika tjocklek, bredd, vinklar osv.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Är det sammma laddare till alla Samsung Mobiler?

#6 Inlägg av Seth »

Tyrannosaurus skrev:
Maciver skrev:Det är micro usb på i stort sett alla android telefoner och de laddas med 5 v, så ja, det ska fungera.
Micro USB säger tyvärr ingenting trots att vad jag förstår alla mobiltillverkare hade slutit nåt avtal om att ha en standard. Men problemet är att det verkar finnas femtielva olika varianter av Micro USB med olika tjocklek, bredd, vinklar osv.
finns faktiskt bara 2 slags micro usb. A och B varav jag bara sett B modellen på Android lurar. Apple har lyckats hålla sig ifrån standardiseringen än så länge
Bilagor
micro_usb_type_a_b.jpg
micro_usb_type_a_b.jpg (20.74 KiB) Visad 8538 gånger
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Är det sammma laddare till alla Samsung Mobiler?

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

Seth skrev:
Tyrannosaurus skrev:
Maciver skrev:Det är micro usb på i stort sett alla android telefoner och de laddas med 5 v, så ja, det ska fungera.
Micro USB säger tyvärr ingenting trots att vad jag förstår alla mobiltillverkare hade slutit nåt avtal om att ha en standard. Men problemet är att det verkar finnas femtielva olika varianter av Micro USB med olika tjocklek, bredd, vinklar osv.
finns faktiskt bara 2 slags micro usb. A och B varav jag bara sett B modellen på Android lurar. Apple har lyckats hålla sig ifrån standardiseringen än så länge
Alla kameror och all möjlig annan elektronik då? Allt ser ut som Micro USB, man har en hel hög man sladdar och ingenting passar till nånting när man behöver det och har lite brådis :twisted:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Är det sammma laddare till alla Samsung Mobiler?

#8 Inlägg av Seth »

Tyrannosaurus skrev:
Seth skrev:
Tyrannosaurus skrev: Micro USB säger tyvärr ingenting trots att vad jag förstår alla mobiltillverkare hade slutit nåt avtal om att ha en standard. Men problemet är att det verkar finnas femtielva olika varianter av Micro USB med olika tjocklek, bredd, vinklar osv.
finns faktiskt bara 2 slags micro usb. A och B varav jag bara sett B modellen på Android lurar. Apple har lyckats hålla sig ifrån standardiseringen än så länge
Alla kameror och all möjlig annan elektronik då? Allt ser ut som Micro USB, man har en hel hög man sladdar och ingenting passar till nånting när man behöver det och har lite brådis :twisted:
finns "mini" usb med. Är faktiskt olika namn på kopplingarna ;)
"Bättre än HD"

Skriv svar