Off-topictråden del8

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#541 Inlägg av Conseal »

blacken skrev:
adrian_vg skrev:Var justa.
Visa respekt.

Ok?
Censur, censur,censur,censur osv,osv...
Håll det snyggt så behöver det inte tas bort ..


Sent from my iPhone using Tapatalk
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#542 Inlägg av Tyrannosaurus »

vroom skrev:Se även Linnea Claesson's åsikter på hennes konto @assholesonline
på tal om @AHOL, kolla den här menyn (den går att klicka upp) och det humorbefriade puckot som klagade https://www.expressen.se/nyheter/stockh ... matsedel-/

På frågan "Vill du säga något till anmälaren?" från journalisten borde rektorn istället ha svarat:
- "Ja, ett ord, löjlpotta".
Tjejer behöver inte vara feminister för att göra sina röster hörda det handlar om yttrande frihet och att få respekt.
Håller med fullt ut. Tyvärr har yttrandefriheten blivit en bristvara i konungariket Sverige 2017 eftersom så fort något stackars offer känner sig kjänkt så ska yttrandefriheten inskränkas. Det PK-folket missar är att kränkthet är en väldigt subjektivt och ska man anpassa yttrandefriheten efter vad något stackars pucko någonstans i landet kan bli kränkt av så lär det definitivt inte bli mycket yttrandefrihet kvar.
Det finns en sketch med Magnus och Brasse som heter Manuscensorerna (hittar den inte på YouTube - kanske för att den är så samhällskritisk). Det som blir kvar när dom har censurerad klart är: "Och... Samt... Kanske... Men... Nej..." :P

Vad det gäller feminism så är det en milsvid skillnad mellan det och jämställdhet mellan könen vilket jag är absolut för. Feminister anser istället att könet bara är en socialkonstruktion - Oh yeah! Om jag blir tillräckligt kränkt, fixar då naturen att jag kan föda barn?

Herregud vilka dårar det finns där ute :roll:
Problemet är att det är dom styr samhället och det offentliga debattklimatet i t.ex. SVT :(
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Off-topictråden del8

#543 Inlägg av vroom »

Tyrannosaurus skrev: Det finns en sketch med Magnus och Brasse som heter Manuscensorerna (hittar den inte på YouTube - kanske för att den är så samhällskritisk). Det som blir kvar när dom har censurerad klart är: "Och... Samt... Kanske... Men... Nej..." :P

Vad det gäller feminism så är det en milsvid skillnad mellan det och jämställdhet mellan könen vilket jag är absolut för. Feminister anser istället att könet bara är en socialkonstruktion - Oh yeah! Om jag blir tillräckligt kränkt, fixar då naturen att jag kan föda barn?

Herregud vilka dårar det finns där ute :roll:
Problemet är att det är dom styr samhället och det offentliga debattklimatet i t.ex. SVT :(
M&B (rip ) speglar dagens samhällsklimat och fan vad man garvade.

Hann tänka nåt om delade smaker när din bild dök upp.. :lol:
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#544 Inlägg av Tyrannosaurus »

vroom skrev:
Tyrannosaurus skrev:Det finns en sketch med Magnus och Brasse som heter Manuscensorerna (hittar den inte på YouTube - kanske för att den är så samhällskritisk). Det som blir kvar när dom har censurerad klart är: "Och... Samt... Kanske... Men... Nej..."
M&B (rip ) speglar dagens samhällsklimat och fan vad man garvade.
Jag försökte leta rätt på Manuscensorerna på nätet, men det enda som dyker upp är korta smaka-på-klipp följt av en massa porr och "skriv in ditt kontokortsnummer" - skulle inte tro det :P

:ot Tur att min dator (OS:et) ger långpip åt virus och hijacks, så jag kan hacka runt lite som jag vill utan risk. Alla program inkl. webbläsaren ligger i egna paket och är helt separerade från resten av systemet och jag har ställt in att temp Internet files, cookies, history, nedladdningar mm. försvinner när jag stänger webbläsaren, undantaget om jag aktivt sparar nåt, men det påverkar ändå inte resten av datorn.
Den enda lilla nackdelen är att jag inte kan köra bankID. Om jag laddar ner det så frågar datorn bara "vad vill du göra med den här filen?" Så jag får helt enkelt ta skeden i vacker hand och använda dosa och kod - å vad jobbigt - Inte!

:btt Det konstiga är att det mesta av "Varning för barn" finns på YouTube https://www.youtube.com/watch?v=P0oUCP_xG2A , men inte just den sketchen. Den kanske har råkat ut för manuscensurering :P :lol:

Jag har hela skivan "Varning för barn" där Manuscensorerna ingår på vinyl. Om jag hade haft en USB-plättlag så hade jag kunnat digitalisera den. Men tyvärr inte, jag har inte ens en vanlig plättlagg.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#545 Inlägg av Conseal »

https://open.spotify.com/track/1ebIrMB7 ... aAnSR3z2sQ

Manuscensorerna


Sent from my iPhone using Tapatalk
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#546 Inlägg av Tyrannosaurus »

Testade att skapa ett Spotify-konto. Står att det ska komma nåt meddelade i Firefox som man ska tillåta - Händer ingenting. Alternativt ska man gå in på "about:preferences#content" = Nada!

Jag börjar misstänka att Spotify vill installera nåt spyware eller liknande och sånt tillåter jävlar inte BSD :twisted:

Sökte på kul efter Spotify i repositoryn (programarkivet) som heter AppCafe på BSD-språket = "No PBIs found!"

Det är väl nackdelen med mitt system. Fördelen är att jag kan gå in på vilka konstiga sidor jag vill och ladda ner musik och långfilmer (tog senast hem "Passengers" och "War for planets of the apes"). Det formligen sprutar pop-uper (trots både block och Ad-Block Plus ABP) med snusk, spel och "vill du ladda hem vårt jättefina (virus)program?"

Jaaa! Laddar hem skiten bara för att jävlas med dom. Kommer ner en .exe-fil och dubbelklickar.
Datorn: "Vilket program hade du tänkt öppna det här med?"
Jag: "Vi provar att köra den i 'Ark'".
Datorn: #%#&&%)=%(%#¤%"½!!"#%#&/()/(=(?/?)?/()=%/()/#%¤%¤"!! "Vad hade du tänkt göra med det här?"

Snacka om att jag utmanar dom att skicka virus, hijackers mm.
- Come-on make my day :twisted:
- :cBomb:
- Knock out! :P :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#547 Inlägg av Tyrannosaurus »

Lite (omedveten) humor från SVT.

FFF = Finn Felet i Filmen https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsa ... a-eller-av

Facit om någon/några dagar.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#548 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#549 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tyrannosaurus skrev:Lite (omedveten) humor från SVT.

FFF = Finn Felet i Filmen https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsa ... a-eller-av

Facit om någon/några dagar.
I slutet av filmen: "Polisen avgör vilket väglag som råder".

11414 ring ring, hej polisen, kan ni fixa torrt sommarväglag så jag kan ta ut hojen? Det säger SVT :wink:

Facit: Nej, det är vädret som avgör vilket väglag som råder :P
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#550 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
Tyrannosaurus skrev:Lite (omedveten) humor från SVT.

FFF = Finn Felet i Filmen https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsa ... a-eller-av

Facit om någon/några dagar.
I slutet av filmen: "Polisen avgör vilket väglag som råder".

11414 ring ring, hej polisen, kan ni fixa torrt sommarväglag så jag kan ta ut hojen? Det säger SVT :wink:

Facit: Nej, det är vädret som avgör vilket väglag som råder :P
Men det har du väl lärt dig, att Svenska länsman är ofelbara och allsmäktiga i allt.
Det är ju som vid "lane splitting" att det är upp till den enskilda länsmannen vad som är olagligt den gången, den stunden, den dagen, enligt den ofelbara Svenska staten som är såååå "Mån" om att allt ska vara rättvist för alla.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#551 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Men det har du väl lärt dig, att Svenska länsman är ofelbara och allsmäktiga i allt.
Det är ju som vid "lane splitting" att det är upp till den enskilda länsmannen vad som är olagligt den gången, den stunden, den dagen, enligt den ofelbara Svenska staten som är såååå "Mån" om att allt ska vara rättvist för alla.
Visst ja, glömde. Det är väl det som kallas likhet inför lagen.

Nästa gång man blir stoppad för nån löjlig förseelse borde det bara vara att säga att man "har gjort avsteg från lagen". Om Dan "kn***a i Bangkok" Eliasson får så får väl jag också.

Om det inte funkar så får man väl den här köra varianten:
Jag: Man får väl börja ägna mig åt mindre grov brottslighet.
Länsman: Ja, det tycker jag låter bra.
Jag: Ja, som att kasta sten på er, elda lite bilar, skolor osv. Då blir man bjuden på korv och fika istället för att få böter.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#552 Inlägg av blacken »

Då blir man bjuden på korv och fika istället för att få böter.
"Censur"
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#553 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
Då blir man bjuden på korv och fika istället för att få böter.
"Censur"
Vafödåda? https://www.youtube.com/watch?v=f397zrwXkok
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del8

#554 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:
Då blir man bjuden på korv och fika istället för att få böter.
"Censur"
Vafödåda? https://www.youtube.com/watch?v=f397zrwXkok
Av det som jag hade tänkt säga i frågan. :mrgreen:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#555 Inlägg av Tyrannosaurus »

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Låst