Film på bio!

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Film på bio!

#16 Inlägg av adrian_vg »

Har sett The Martian!

Kul film! Lite bombastisk på slutet, men det ska väl vara så. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Film på bio!

#17 Inlägg av M@rtini »

Länge sen jag var på bio senast, men igår (tisdag) såg jag i alla fall Djungelboken i 3D. Tycker nog bara den var sådär, allt var jättesnyggt alla djuren (även om en del var lite oproportionerliga) och djungeln var väldigt realistiska. Men har svårt för handlingen och en del av scenerna där de slogs. Den lilla killen som spelar Mowgli (Neel Sethi) är jätteduktig och filmens behållning, men tycker ändå bara den får knappt godkänt.

http://www.sf.se/filmer/Djungelboken-3D1/#undefined

Idag (onsdag) såg jag X-men: Apocalypse också den i 3D. Tycker den var bra trots att i stort sett var nya skådespelare till alla karaktärerna (endast Hugh Jackman som är kvar som Wolverine), och man blir inte besviken om man gillat de tidigare filmerna. Förutom Hugh Jackman är de mest kända skådespelarna Jennifer Lawrence som Raven, och Michael Fassbender som Magneto vilka alltid gör bra ifrån sig.

http://www.sf.se/filmer/X-Men-Apocalypse-3D/#undefined
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Film på bio!

#18 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ja visst ja. Jag rapporterade ju tidigare om och recenserade filmen Batman vs Superman (tyvärr i fel tråd viewtopic.php?f=19&t=5563&p=87286 , 4:e posten nerifrån) som inte var någon större höjdare.

I torsdags 30/6 var jag dan efter premiären och såg nya Independens Day (nä, inte den här :wink: ) också i 3D och den var faktiskt helt ok, klart godkänd.
Den hakar på ungefär där den förra slutade och förflyttar oss sen snabbt 20 år framåt i tiden både i filmens värld och i verkligheten eftersom den första kom 1996.

Man märker tydligt att filmtekniken har utvecklats på 20 år och det är en hel del vassare specialeffekter i den nya filmen, åså är det betydligt mer rymdtema, nästan lite Star Trek-inspirerat och människorna har nu sen dom tog kål på rymdgubbarna använt deras teknologi för att utveckla jordens teknik och vi har månbaser, antigravitation, fusiondrive och alla möjliga spaceade grejer.

Problemet är att man inte får någon riktig överblick på rymdgubbarnas skepp. Man får reda på att det är 500 mil i diameter :shock: men vad som är invändigt och utvändigt blir lite diffust.

Den här gången är också rymdgubbarnas drottning med som ser ut som ett mellanting mellan The Borg och Alien, men naturligtvis får hon på tafsen till slut. Men jag ska inte berätta hur för att inte sabba filmen för er som har tänkt se den.

Den här gången är även andra rymdgubbar med som ger filmen en lite annan prägel än den förra. Men i vanlig ordning är jordlingarna lite "triggerhappy" och skjuter på allt som rör sig, även på det som inte är hotfullt.

Slutet på filmen får iaf en helt ny vändning och spårar i mitt tycke ur lite, men öppnar samtidigt för en 3:e uppföljare :lol:

Hur som helst så var den faktiskt klart sevärd även om vissa grejer haltar lite.

Nu väntar jag med spänning till den 20/7 då Star Trek Beyond har premiär. Den ska bara ses. Jag är väl lite av en Trekker även om jag inte är fanatiker som spenderar pengar på en massa kläder och krafs och lägger tid på att lära mig tala Klingon. Sånt får andra roa sig med :lol:

Men jag har iaf alla 12 långfilmer på DVD :mrgreen:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Film på bio!

#19 Inlägg av M@rtini »

Varit på bio igen, den 30/5 var det medlemskväll på filmstaden. Då visades "The Dressmaker", konstigt skruvad storry med väldiga svängningar hit och dit. Fast vill nog ändå anse den sevärd, bra skådespelare Kate Winslet, Liam Hemsworth, och Hugo Weaving bla. är väl de mest kända.
http://www.sf.se/filmer/The-Dressmaker/


Och i förra veckan såg jag "Now you see me 2", tyckte den var bra och rekomenderbar fast korttricket de gjorde i valvet var lite för långdraget och överdrivet.
http://www.sf.se/filmer/Now-you-see-me-2/
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Skarp
Medlem
Inlägg: 83
Blev medlem: lör mar 28, 2015 22:18
Ort: Göteborg

Re: Film på bio!

#20 Inlägg av Skarp »

Kul tråd, det har blivit rätt mycket bio på sista tiden.

Då jag sett alla superhjältefilmer sen den nya vågen av dom kom, dvs MCU och DCEU, så var jag tvungen att se Avengers Infinity War nu på bio. Vilken film, man skulle kunna tro att den skulle vara rörig med så många dyra skådisar i, men dom hade gjort ett riktigt bra jobb med den. Rekommenderas starkt.

Efter det var det Deadpool 2, underbar film :)
"In a serious motorcycle accident you can be hurt or killed or even hurt AND killed. Remember! If you are killed you won't be able to fix your motorcycle." - uncyclopedia

VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s

Användarvisningsbild
Skarp
Medlem
Inlägg: 83
Blev medlem: lör mar 28, 2015 22:18
Ort: Göteborg

Re: Film på bio!

#21 Inlägg av Skarp »

Kom nyss hem från Han Solo filmen. Helt ok film, inte mycket nytt egentligen, dom hade med det man förväntade sig kändes det som.
Donald Glover som Lando Calrisian dock, jäklar alltså, spot in!

Killen som spelade en ung Han Solo var också duktig, man kunde se på både han och Donald att dom studerat Harrison Ford och vad han nu heter som spelade Lando i dom tidigare filmerna. Rörde sig på samma sätt pratade på samma sätt.

Om man är en inbiten star wars nörd bör man se den på bio, annars känner jag att man kan kika på den i bra kvalité hemma senare.
"In a serious motorcycle accident you can be hurt or killed or even hurt AND killed. Remember! If you are killed you won't be able to fix your motorcycle." - uncyclopedia

VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s

Skriv svar