Off-topictråden del9

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#136 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:" The Tree Seashells" igen
https://www.youtube.com/watch?v=bAM2dEEulBk :lol:
Visste inte att dom förekom även i Star Trek, men det har aldrig klatgjorts vad dom är till för :lol:
Det är ungefär som med "The Rabbitsfoot" i Mission Impossible.
Genomgången var intressant, men det var mycket trappor, dom brukar ju använda "turbolifts" for dom verkar ha många våningar https://www.youtube.com/watch?v=yxZzspZZdYQ :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#137 Inlägg av blacken »

Farsan berättade för mig att när han o morsan var unga, så hade folk inte råd med en bil, så majoriteten av Svenska arbetarefolket, körde hoj, för det var billigaste färdmedlet då. Det finns massor utav mer eller mindre häpnadsväckande och dråpliga historier om diverse färder med knarren, och hur mycket det gick att lasta på densamma. '

Men senare så vart ju bilen billig att inneha och knarren svindyr, men jag får intrycket att det håller på och vända tillbaka på ett lattjo sätt. I den kravallghettofavelan jag bor i, (en av dom värsta i Svedala) så skulle en Volvo -88 245, kostar mig som billigaste försäkring ca; 5000:- bupp,trafik/år! dyraste bolaget ville ha 11200:- någonting, trafik! Men en Suzuki SV 1000 04 kostar 295:- bupp i månaden, för HALV! Trafik skulle kosta 240:- ! Och det är en sportknarr med en runt 130 kus under sadeln. I och för sig så ska man inte klaga, för att köra hoj är kul och kan man komma undan billigt, så är det inte fel men lustigt är det ändå tycker man.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#138 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Men en Suzuki SV 1000 04 kostar 295:- bupp i månaden, för HALV! Trafik skulle kosta 240:- ! Och det är en sportknarr med en runt 130 kus under sadeln. I och för sig så ska man inte klaga, för att köra hoj är kul och kan man komma undan billigt, så är det inte fel men lustigt är det ändå tycker man.
Det är väl bara att konstatera att du börjar bli lite till åren och då sjunker försäkringen :mrgreen: :wink:
Sen har du ju "moppen" inlåst och det är en fördel ur bolagens synpunkt, men det är ändå ca. 3500 bupp/år.

Jag roade mig för nåt/några år sen att kolla vad dom skulle ha för en VFR1200F/K1300S och trots både relativt lugnt område, ståldörr, massa lås och larm så slutade det på 8+ papp/år. Kunde konstatera att det är bra business att behålla "ödlan" och dega 600 pesetas/år för hel eftersom både "ödlan" och jag är veteraner. Men faktum är att jag tror dom skiter i mig och tittar bara på "ödlans" ålder. Men det är en pigg veteran till skillnad på ägaren :cEvil:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Off-topictråden del9

#139 Inlägg av M@rtini »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Men en Suzuki SV 1000 04 kostar 295:- bupp i månaden, för HALV! Trafik skulle kosta 240:- ! Och det är en sportknarr med en runt 130 kus under sadeln. I och för sig så ska man inte klaga, för att köra hoj är kul och kan man komma undan billigt, så är det inte fel men lustigt är det ändå tycker man.
Det är väl bara att konstatera att du börjar bli lite till åren och då sjunker försäkringen :mrgreen: :wink:
Sen har du ju "moppen" inlåst och det är en fördel ur bolagens synpunkt, men det är ändå ca. 3500 bupp/år.

Jag roade mig för nåt/några år sen att kolla vad dom skulle ha för en VFR1200F/K1300S och trots både relativt lugnt område, ståldörr, massa lås och larm så slutade det på 8+ papp/år. Kunde konstatera att det är bra business att behålla "ödlan" och dega 600 pesetas/år för hel eftersom både "ödlan" och jag är veteraner. Men faktum är att jag tror dom skiter i mig och tittar bara på "ödlans" ålder. Men det är en pigg veteran till skillnad på ägaren :cEvil:
Nu bor jag förvisso inte i 08 området och har väl också börjat komma upp i någorlunda mogen ålder, men min 1200 årsmodell -12 kostar bara ca. 2950 kr/år helförsäkrat. Så inte så farligt dyrt fast den är rätt så potent och inte så värst gammal tycker jag. :banana
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#140 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ytterligare en anledning att inte skaffa Facebook, alternativt säga upp det om man redan har det.

Facebook uppmanar öppet till hot och våld!

Publicera inte:
Hot som kan leda till dödsfall (och andra former av allvarligt våld), där hot definieras som något av följande:
- Uppmaningar att utföra allvarliga våldshandlingar (såvida inte målet är en organisation eller individ som täcks av policyn om farliga individer och organisationer).
- Uttalanden som uppmanar till allvarliga våldshandlingar (såvida inte målet är en organisation eller individ som täcks av policyn om farliga individer och organisationer).
- Långtgående eller hotfulla uttalanden som uppmanar till allvarliga våldshandlingar (såvida inte målet är en organisation eller individ som täcks av policyn om farliga individer och organisationer).
- Uttalanden som förespråkar våld (såvida inte målet är en vuxen offentlig person som fällts för eller beskyllts för vissa brott eller är en medlem av en farlig organisation).
- Uppmanar till medelfarligt våld (såvida inte målet är en medlem av en farlig organisation).
- Långtgående eller hotfulla uttalanden som uppmanar till våldshandlingar (såvida inte målet är en vuxen offentlig person som fällts för eller beskyllts för vissa brott eller är en medlem av en farlig organisation).
- Långtgående eller hotfulla uttalanden som uppmanar till våldshandlingar (såvida inte målet fällts för vissa brott eller är en medlem av en farlig organisation).


https://www.facebook.com/communitystand ... _violence/

Så tydligen får man uppmana till hot och våld mot personer och organisationer som Facebook anser som farliga. Farliga för vem??? För Facebook tro??? Dags att lägga ner skiten, @$$book verkar ha överlevt sig själv.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#141 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Men en Suzuki SV 1000 04 kostar 295:- bupp i månaden, för HALV! Trafik skulle kosta 240:- ! Och det är en sportknarr med en runt 130 kus under sadeln. I och för sig så ska man inte klaga, för att köra hoj är kul och kan man komma undan billigt, så är det inte fel men lustigt är det ändå tycker man.
Det är väl bara att konstatera att du börjar bli lite till åren och då sjunker försäkringen :mrgreen: :wink:
Sen har du ju "moppen" inlåst och det är en fördel ur bolagens synpunkt, men det är ändå ca. 3500 bupp/år.

Jag roade mig för nåt/några år sen att kolla vad dom skulle ha för en VFR1200F/K1300S och trots både relativt lugnt område, ståldörr, massa lås och larm så slutade det på 8+ papp/år. Kunde konstatera att det är bra business att behålla "ödlan" och dega 600 pesetas/år för hel eftersom både "ödlan" och jag är veteraner. Men faktum är att jag tror dom skiter i mig och tittar bara på "ödlans" ålder. Men det är en pigg veteran till skillnad på ägaren :cEvil:
Ähhm, ville bara belysa att tydligen verkar det så att vissa saker och fenomen i samhället verkar att vändas tillbaka som det var förr. Sedan att ni behagar att å det grövsta förnedra en yngling i sina bästa år med fullkomligt infama påståenden om ehuru vedebörande ynglig har passerar sitt "bäst före datum" eller ej. Hut! människa. :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#142 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:Ytterligare en anledning att inte skaffa Facebook, alternativt säga upp det om man redan har det.

Facebook uppmanar öppet till hot och våld!

Publicera inte:
Hot som kan leda till dödsfall (och andra former av allvarligt våld), där hot definieras som något av följande:
- Uppmaningar att utföra allvarliga våldshandlingar (såvida inte målet är en organisation eller individ som täcks av policyn om farliga individer och organisationer).
- Uttalanden som uppmanar till allvarliga våldshandlingar (såvida inte målet är en organisation eller individ som täcks av policyn om farliga individer och organisationer).
- Långtgående eller hotfulla uttalanden som uppmanar till allvarliga våldshandlingar (såvida inte målet är en organisation eller individ som täcks av policyn om farliga individer och organisationer).
- Uttalanden som förespråkar våld (såvida inte målet är en vuxen offentlig person som fällts för eller beskyllts för vissa brott eller är en medlem av en farlig organisation).
- Uppmanar till medelfarligt våld (såvida inte målet är en medlem av en farlig organisation).
- Långtgående eller hotfulla uttalanden som uppmanar till våldshandlingar (såvida inte målet är en vuxen offentlig person som fällts för eller beskyllts för vissa brott eller är en medlem av en farlig organisation).
- Långtgående eller hotfulla uttalanden som uppmanar till våldshandlingar (såvida inte målet fällts för vissa brott eller är en medlem av en farlig organisation).


https://www.facebook.com/communitystand ... _violence/

Så tydligen får man uppmana till hot och våld mot personer och organisationer som Facebook anser som farliga. Farliga för vem??? För Facebook tro??? Dags att lägga ner skiten, @$$book verkar ha överlevt sig själv.
Pjaa, du vet väl att "Vi är alla jämlika, men en del av oss är mera jämlika än ni andra" Är det som gäller i Sveriges land i dagens läge.
Sedan så kan man allvarligt fundera över hur dom fungerar, det är omöjligt att kunna maila dom utan att vara med i skiten.
Sedan så undrar jag hur detta stycke "Uppmaningar att utföra allvarliga våldshandlingar (såvida inte målet är en organisation eller individ som täcks av policyn om farliga individer och organisationer)" kan överensstämma med Svensk grundlagstiftning, som uttryckligen förbjuder ALL form av hot och våldsuppmaning? Och här så uppmanar "Trynbok" att göra just så, kan ej få in det i min skalle hur det är möjligt och tillåtet i Sverige? :twisted:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#143 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Sedan att ni behagar att å det grövsta förnedra en yngling i sina bästa år med fullkomligt infama påståenden om ehuru vedebörande ynglig har passerar sitt "bäst före datum" eller ej. Hut! människa. :lol:
Jag hoppas nu inte att farbror blev upprörd, för det kan inte vara bra för farbrors blodtryck :laugh
blacken skrev:Sedan så kan man allvarligt fundera över hur dom fungerar, det är omöjligt att kunna maila dom utan att vara med i skiten.
Letade faktiskt efter en mailadress eller kontaktformulär på deras sida för att påtala detta, men oavsett vad man tryckte på så kom det "logga in".
Sedan så undrar jag hur detta stycke "Uppmaningar att utföra allvarliga våldshandlingar (såvida inte målet är en organisation eller individ som täcks av policyn om farliga individer och organisationer)" kan överensstämma med Svensk grundlagstiftning, som uttryckligen förbjuder ALL form av hot och våldsuppmaning? Och här så uppmanar "Trynbok" att göra just så, kan ej få in det i min skalle hur det är möjligt och tillåtet i Sverige? :twisted:
Man kanske skulle prova på att göra en polisanmälan :twisted:
Det är ju så många som okynnesanmäler allt möjligt skit, så en anmälan om uppmaning till hot och våld kanske skulle vara på plats.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#144 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#145 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag måste faktiskt säga att lite elakt är det att driva med klimat-Greta.

Det är ju inne idag att ha offermentalitet där alla "minoriteter" som kvinnor(?), svarta (vet inte vem som har målat dom - svart är en färg) som heller inte är nån minoritet eftersom det finns fler mörkhyade än ljushyade på Jorden (vi lever väl i en global värld med världsmedborgare :P , HBTQLPUVXYZÅÄÖDET*-personer (jävla tur att det fortfarande finns folk som tänker på artens fortlevnad istället bara sin egen njutning) osv.

Men faktum är att klimat-Greta verkligen är ett offer som förutom diverse bokstavskombinationer också har kändisföräldrar som utsätter henne för PK-skjutjärnsjournalister, slemmiga falskt leende politiker och profithungriga imperialistiska råkapitalister.

Eller som jag avslutande ett mail till (S)(V)T (nä jag fick inget svar - konstigt (?) :roll: *gäsp!*
Anders Ygeman föreslog att en stjärna och planet skulle döpas till "Greta" och "Hopp". Jag förstår inte hur ångest och panik ska inge "hopp".
Vänligen missförstå mig inte. Jag angriper absolut inte Greta Thunberg, utan tycker synd om henne för det kan inte vara lätt för en 16-årig flicka att på fullt allvar tro att Jorden ska gå under inom några år. Problemet är att vuxenvärlden istället för att lugna uppmuntrar och spär på hennes ångest- och panikkänslor.


Men videon var kul iaf och jag kan tänka mig att den snart blir nedtagen av Youtubes censur, det är ju Google som äger det. Jag försöker numera använda https://duckduckgo.com så mycket som möjligt istället för Guurgel.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#146 Inlägg av blacken »

Jag försöker numera använda https://duckduckgo.com så mycket som möjligt istället för Guurgel.
Har åsså allvarligt funderat på det, men "Orkafaktorn" ställer till det för "Gamla farbröder". :lol:
För övrigt, visst e det synd om battingen att bli så utnyttjad, men hon är ändå 16 bast, lite måste ju glappa i pannbenet då, kan tyckas i allafall.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#147 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#148 Inlägg av blacken »

I Expressen idag :"Är det skönt att ha en isbit i munnen när man suger av?" Liasom det är ju obegripligt vad som rör sig i vissa pannben, men uppenbart är det inte intelligensen som får styra i dom samma. Tjejen har en isbit i trynet, killen stoppar in dasen i det, tjejen frågar undrande "Vart tog den vägen?" :lol: :lol: ...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#149 Inlägg av adrian_vg »

Och "nyheter" och "artiklar" som dessa är varför jag inte längre läser kvällstidningar längre. :huvet :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#150 Inlägg av adrian_vg »

Lite vardagsgnäll när jag ändå är här:

En sk€ten mikroströmbrytare för frambromsen kostar 514 kr plus frakt till det österrikiska järnet vars namn inte ska nämnas.

Man kan dunka huvudet i väggen för mindre summor än så.
Jag slår vad om att det är samma fabrik i Kina som tillverkar alla de där mikroswitcharna, och borde därmed gå att byta för en spottstyver om man skippar den orange påsen och officiella loggan.

Ikväll monterar jag av strömbrytaren, delar den och ser om inte lite elektronikrengöring gör susen...

Till Dominatrixen kostade den under en hundring inkl frakt för nån säsong sen.
Dito till min senaste viffer för ytterligare några säsonger sen...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar