Off-topictråden del9

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#91 Inlägg av blacken »

"I am NOT an Islomophobic, i am a Decap-aphobic, and a Bomb-ophobic" :lol: :D
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#92 Inlägg av blacken »

En nätsida att se upp med, väldigt proffsig, och en del kommer nog att torska på den. Men företaget finns inte och dom svarar inte på mail http://www.herestoahealthierus.com/ Det är även samma snubbar bakom denna http://www.maphisound.se/ verkar det som den firman finns inte heller, men det finns ett företag som heter "maphi sound" och som ägnar sig åt ljudindustri. det är dom som man får upp när man söker på "maphisound". Vilka rackare det finns!
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#93 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#94 Inlägg av Tyrannosaurus »

Inte att förglömma Greta "Messias" Thunberg. Flicksnärtan är 16 år men har ett intellekt som en 10-12-åring + några bokstavskombinationer + en kändismorsa som har hjärntvättat henne grovt så hon har fått svår s.k. klimatångest. En sak är säker, det är synd om henne för hon mår inte bra och det beror inte på klimatet som aldrig har varit statiskt och som ingen på jorden han göra nåt åt.

Jag funderar på att nån kanske borde göra en orosanmälan till soc, för det som hon utsätts för kan närmast liknas vid barnmisshandel.

Problemet är att galenskaperna uppmuntras av både media och politiker http://www.friatider.se/time-listar-gre ... a-personer
Och sprider sig som gamla tiders domedagsprofetior http://www.friatider.se/klimatextremist ... -koldioxid

"Slutet är nära, varen redo!" :roll:
Undrar var detta ska sluta om det tillåts sprida sig ohämmat? Det kan t.o.m. leda till massjälvmord inte minst bland lättpåverkade ungdomar, vilket har hänt förr i domedagssekter.
Så ett råd i all välmening till er som har barn. Håll koll vad skolan tutar i dom och i förekommande fall se till att dom avprogrammeras från hjärntvätten, för det här kan på riktigt vara farligt för dom.

Jag har själv inga barn, men hade jag haft det och dom kom hem och talade i tungor om klimatångest och jordens undergång så hade jag gått till deras skola och rört upp himmel och helvete.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#95 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
Inte att förglömma Greta "Messias" Thunberg. Flicksnärtan är 16 år men har ett intellekt som en 10-12-åring + några bokstavskombinationer + en kändismorsa som har hjärntvättat henne grovt så hon har fått svår s.k. klimatångest. En sak är säker, det är synd om henne för hon mår inte bra och det beror inte på klimatet som aldrig har varit statiskt och som ingen på jorden han göra nåt åt.

Jag funderar på att nån kanske borde göra en orosanmälan till soc, för det som hon utsätts för kan närmast liknas vid barnmisshandel.

Problemet är att galenskaperna uppmuntras av både media och politiker http://www.friatider.se/time-listar-gre ... a-personer
Och sprider sig som gamla tiders domedagsprofetior http://www.friatider.se/klimatextremist ... -koldioxid

"Slutet är nära, varen redo!" :roll:
Undrar var detta ska sluta om det tillåts sprida sig ohämmat? Det kan t.o.m. leda till massjälvmord inte minst bland lättpåverkade ungdomar, vilket har hänt förr i domedagssekter.
Så ett råd i all välmening till er som har barn. Håll koll vad skolan tutar i dom och i förekommande fall se till att dom avprogrammeras från hjärntvätten, för det här kan på riktigt vara farligt för dom.

Jag har själv inga barn, men hade jag haft det och dom kom hem och talade i tungor om klimatångest och jordens undergång så hade jag gått till deras skola och rört upp himmel och helvete.
Bild
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#96 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#97 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Undrar var detta ska sluta om det tillåts sprida sig ohämmat?
I Sverige får man fortfarande tycka och tänka fritt, så vitt jag vet.
Gretas tyckande är kanske det som behövs för att få fart på de äldre generationerna.

Reaktionen på Gretas engagemang är väldigt likt reaktionerna på The Beatles och Elvis när de kom och orsakade en storm hos den då unga generationen. :)
Den äldre generationen, då som nu, var och är ganska benägna att falla tillbaka på "klipp dig och skaffa ett jobb"-mentaliteten när de känner sig hotade.

Elvis och Beatles-generationen fick med tiden rätt och jag ser ingen anledning till att tro att Gretas generation kommer att bli annorlunda.
Förändring gör ont...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#98 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Undrar var detta ska sluta om det tillåts sprida sig ohämmat?
I Sverige får man fortfarande tycka och tänka fritt, så vitt jag vet.
Gretas tyckande är kanske det som behövs för att få fart på de äldre generationerna.

Reaktionen på Gretas engagemang är väldigt likt reaktionerna på The Beatles och Elvis när de kom och orsakade en storm hos den då unga generationen. :)
Den äldre generationen, då som nu, var och är ganska benägna att falla tillbaka på "klipp dig och skaffa ett jobb"-mentaliteten när de känner sig hotade.

Elvis och Beatles-generationen fick med tiden rätt och jag ser ingen anledning till att tro att Gretas generation kommer att bli annorlunda.
Förändring gör ont...
Mjaaee, det ser ut som du totalt missade poängen som storödlan siktade på. Det är väsensskillnad mellan "heliga greta" och hippitidens revolution mot samhällets normer. Den sedemera slog över i vänsterflummet på 70 talet, och det arvet ifrån dom mupparna ser vi idag i samhället, det har aldrig varit så otryggt, skitigt eller blääääh! tidigare. Allt vad beprövade normer som byggde detta land, skrotades av vänsterflummet om hur man ska vara i ett samhälle och hur det ska fungera, och vi idag betalar dyrt för dom idiotierna i form av ett samhälle som sakta börjar att lösas upp i sin form.

Angående "heliga greta" så kommer hennes strävan att falla ganska så platt till marken i sinom tid, när dom som har "sponsrat" henne, hittar annat att satsa på. För hon har vare sig verkligheten eller vetenskapen bakom sig i sina oreranden, man har huvudet bra långt upp i röven, ifall man tror att hon själv har skapat sin hype.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#99 Inlägg av blacken »

Måste åka och avliva Sadie (min katt) idag :( Hon har fått Höftledsdysplasi, + en del andra livshotande symptom, hon är 19 bast gammal nu. Det jobbiga är att trots sina skador, så är hon pigg i sinnet och försöker att leka ibland, ligger och kromar sig som katter gör när dom stormtrivs. Men hon har svåra smärtor som blir värre och värre, vetkvacken hade inte tid för avlivning innan Påsk, så jag fick med mig morfin till henne, så hon hade smärtlindring över helgen, smått skrattframkallande att se ens katt bli helt stenad, man garvar mellan tårarna, man har en katt som bidde pundare.

jag har suttit vid mina föräldrars dödsbäddar och har förlorat många nära vänner, men detta är fanimig värre , konstigt men man sörjer djurens bortgång mer än människors på något konstigt sätt, ännu skummare, det är många som säger samma sak, däribland mina föräldrar när dom levde. Men det är inte meningen att Sadie ska lida för att husse ska må bra, så det är bara att bita ihop. Lite lustigt det är, det är helt okej att låta ett djur somna in för att det inte ska lida, husse har värk så det skriker om det stup i kvarten, men där gäller inga humana barmhärtighetsregler, utan den fan ska lida länge och väl tydligen. Man måste ha "skitit i det blå skåpet" ordentligt, ser det ut som. :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#100 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Undrar var detta ska sluta om det tillåts sprida sig ohämmat?
I Sverige får man fortfarande tycka och tänka fritt, så vitt jag vet.
Gretas tyckande är kanske det som behövs för att få fart på de äldre generationerna.

Reaktionen på Gretas engagemang är väldigt likt reaktionerna på The Beatles och Elvis när de kom och orsakade en storm hos den då unga generationen. :)
Den äldre generationen, då som nu, var och är ganska benägna att falla tillbaka på "klipp dig och skaffa ett jobb"-mentaliteten när de känner sig hotade.

Elvis och Beatles-generationen fick med tiden rätt och jag ser ingen anledning till att tro att Gretas generation kommer att bli annorlunda.
Förändring gör ont...
Med "tillåts sprida sig ohämmat" menar jag inte att det skulle förbjudas på nåt sätt, utan att det "tillåts" sprida sig ohämmat.
Kollar man synonymordlistan så får man fram: gå med på, godkänna, sanktionera, bevilja, ge tillstånd, lova, medge, tillstädja; möjliggöra, ge möjlighet till; tillåta sig #1 unna sig, kosta på sig #2 ta sig friheten, våga

Jag ser rätt stor skillnad på detta och Beatles-/Elvis-eran. Då handlade det om moralpanik från vuxenvärlden. Farsan använde t.ex. det tyska uttrycket "gedöns" som kanske kan översättas som "skrammel/dunder/oväsen" om Beatles fina melodiösa stämsång :mrgreen: . Undrar vad han hade tyckt om han hade fått höra dagens bokstavliga "gedöns" som man i vissa lägen inte ens kan kalla musik med bästa vilja?

Det här handlar ingalunda om moralpanik från den äldre generationen, utan att man på nåt sätt vill förmå ungdomarna att inte gå ner i en psykos och få ågren. Det är alltså inte att jag är emot deras musiksmak, klädstil eller nåt annat även om det låter och ser ut som fan, men det skiter jag i. Utan det här handlar om destruktiva domedagsprofetior om att jorden snart kommer att gå under och vilken ungdom mår bra av sånt?

Mycket verkar idag gå ut på att vara negativ och må dåligt och det hejas på att hjärtans lust av MSM, kändisar, politiker, bankirer, hela vänsterflumgänget, kapitalisteliten och kanske t.o.m. av läkemedelsbolagen som ser sin chans att få sälja antidepressiva läkemedel.

Som jag sa, "Heliga Greta" är det mest synd om, hon är ett offer under ovanstående, det är dom jag skulle vilja sätta åt. Som jag också sa, det är ta mig fan barnmisshandel att uppmuntra en liten tjej som kanske inte har riktigt alla hemma till sånt. Dom borde uppmuntra henne till att använda sin energi till nåt positivt istället för att predika om jordens undergång.

Enda gångerna man ser moralpanik idag är när nån säger emot domedagsprofeterna. Då kallas man "klimatförnekare" och allt möjligt. Det har verkligen blivit uppochnervända världen idag.

Kom ihåg på 70-talet var folk rädda för en ny istid, på 80-talet var det ozonhålet och att man skulle bli grillad om man gick ut, på 90-talet var det öknarna som bredde ut sig, på 2000-talet var det var det millenniumbuggen och på 2010-talet är det den katastrofala klimatuppvärmningen och vi ska heller inte glömma jordens undergång som var inskrivet i Mayakalendern 2012.

Alla fick fel och domedagstokstollarna kommer också få fel. Vår tid kommer nog gå till historien med tiden som födde flest dårpippis, inte bara när det gäller klimatet. Självklart kommer det bli istider igen, men just nu lever vi i en tempererad period och förra sommaren var varmare än normalt här i Norden, men det har inget med det globala klimatet att göra, utan det är väder. Mupparna kan ju inte ens skilja på miljö och klimat, utan tror att det är samma sak.
blacken skrev:Måste åka och avliva Sadie (min katt) idag :( Hon har fått Höftledsdysplasi, + en del andra livshotande symptom, hon är 19 bast gammal nu.
Beklagar katten, men 19 bast är ingen dålig ålder för en katt. Hur pigg kommer du själv vara när du är runt 100? :twisted: (kan tänka mig att det är motsvarande ålder ungefär)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Off-topictråden del9

#101 Inlägg av vroom »

Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#102 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#103 Inlägg av blacken »

Dom var före sin tid di snubbarna.
https://www.youtube.com/watch?v=pdTX5TP ... e=youtu.be
Om man set till det politiska landskapet idag.. :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#104 Inlägg av blacken »

Diggar våran placering på "Kartan"/grafen. :lol:
https://sv.wikipedia.org/wiki/World_Values_Survey
Frågan är bara, e det "Bu eller Bä?"..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#105 Inlägg av blacken »

Det är visligt att "ha på fötterna" när man yttrar sig offentligt i ett vetenskapligt ämne.
http://klimatsans.com/2019/05/10/baklax ... reenpeace/
Snacka om att bli totalt förnedrad på ett offentligt medium, den näsbrännan torde väl med stor marginal, svida länge och väl på deras "Greenpeace" näsor. Ibland är livet gott att leva :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar