Off-topictråden del9

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#46 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:"Härskarteknik" Ett ord som är uppfunnet av sådana, som inte klarar av att hantera verkligheten.
Blacken.
adrian_vg skrev:
blacken skrev:"Härskarteknik" Ett ord som är uppfunnet av sådana, som inte klarar av att hantera verkligheten.
Blacken.
Härskarteknik är på riktigt och svårt att försvara sig mot om man inter förberedd.
Båda är riktigt bra, dom ska jag spara.
Adrian: Det är hur lätt som helst att försvara sig, det är bara att använda härskarteknik tillbaka t.ex. "hurru din lilla skithög, kom inte här och kom" :twisted:
Eller "Ska jag slita av dig huvudet, och skita ner i halsen på dig?" Funkar åsså i bland..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#47 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:"Härskarteknik" Ett ord som är uppfunnet av sådana, som inte klarar av att hantera verkligheten.
Blacken.
adrian_vg skrev:
blacken skrev:"Härskarteknik" Ett ord som är uppfunnet av sådana, som inte klarar av att hantera verkligheten.
Blacken.
Härskarteknik är på riktigt och svårt att försvara sig mot om man inter förberedd.
Båda är riktigt bra, dom ska jag spara.
Adrian: Det är hur lätt som helst att försvara sig, det är bara att använda härskarteknik tillbaka t.ex. "hurru din lilla skithög, kom inte här och kom" :twisted:
Era förslag på hantering av "härskaren" funkar bra - om man vill bli av med jobbet.

Seriöst, tänk er in i en situation när tex en kvinnlig doktorand får ett erbjudande av sin chef/professor om att få stipendiepengar så hon kan fortsätta sin forskning, men bara om hon ställer upp på sexuella tjänster.
Hon är i en beroendesituation och chefen utnyttjar det för att för sina egna ändamål.

Jag hoppas ni, Blacken och Tyrannosaurus, inser att det ni håller på med nu är just härskateknik, när ni försöker undertrycka mina åsikter och säger att härskartekniker egentligen inte finns och att bara svaga snurrskallar tjoar om det när de inte får som de vill?
I just detta fall handlar det om förlöljligande härskarteknik.

En wikipedia-artikel om detta finns på https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#48 Inlägg av blacken »

Era förslag på hantering av "härskaren" funkar bra - om man vill bli av med jobbet.

Seriöst, tänk er in i en situation när tex en kvinnlig doktorand får ett erbjudande av sin chef/professor om att få stipendiepengar så hon kan fortsätta sin forskning, men bara om hon ställer upp på sexuella tjänster.
Hon är i en beroendesituation och chefen utnyttjar det för att för sina egna ändamål.

Jag hoppas ni, Blacken och Tyrannosaurus, inser att det ni håller på med nu är just härskateknik, när ni försöker undertrycka mina åsikter och säger att härskartekniker egentligen inte finns och att bara svaga snurrskallar tjoar om det när de inte får som de vill?
I just detta fall handlar det om förlöljligande härskarteknik.


:laugh :laugh Klockrent, jag bara väntade på ditt svar, varför tog det så lång tid? Tror du inte att jag visste hur du skulle reagera och skriva? Men om du bara använder ditt sunda förnuft och verkligen tänker till, så kommer du att inse det enkla faktumet att det är "kejsarens nya kläder" i modern tappning som ligger bakom idiotbegreppet "härskarteknik" för man kan bara "härska" över någon om vederbörande tillåter det. Det finns inget som slår sunt förnuft och sanning, man kan aldrig sätta sig på någon som inte tillåter det så enkelt är det. Du har köpt bluffen och tror på den, som alla andra i berättelsen "kejsarens nya kläder". Men alla gör inte det, eller är det åsså "härskarteknik"?

I frågan du ställde så, snälla du är intelligent (ibland så) så var det nu också, det val hon ställs inför avgör hon totalt själv hur hon vill agera, det är garanterat inte den enda möjligheten för henne att uppnå samma mål om hon stod på sig, eller sökte tjänst någon annanstans, så den argumenteringen faller platt i verkligheten. men ibland så måste vi alla göra val som man kanske inte alltid vill göra, för att komma dit man siktar, liasom livet är inte rättvist, annat än på film och hos bortkopplade yrkesdemonstranter av varierad kvalisort.

Om det är så att en arbetsgivare vill tvinga dig att göra något som inte vill göra, så byt jobb eller be vederbörande att dra åt helvet, har rykt ihop med "några" dumma arbetsgivare i vissa "moralfrågor" och hade kvar jobbet efteråt, just för att jag hade rätt och kunde bevisa det. Du avgör om du vill bli knullad i röven eller ej, det kan inget ickeord inte göra ett skvatt åt.
Men varje bax har sina regler som arbetsgivaren har ställt upp, dom måste man acceptera för att kunna jobba där, gillar man inte dom sök inte baxet. Det är inte "härskarteknik" det är att acceptera dom arbetsuppgifterna.
Detta argumenterande är ICKE att undertrycka dina åsikter, det är våra åsikter som vi i ett logiskt resonemang visar på vissa "oigentligheter" och brister i begreppet och ordet "härskarteknik". Inget mer än så, sedan om du vill läsa in annat, så varsågod "do that" det är din rättighet att göra så, men skäll oss icke för något vi de facto icke gör!
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#49 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev::laugh :laugh Klockrent, jag bara väntade på ditt svar, varför tog det så lång tid? Tror du inte att jag visste hur du skulle reagera och skriva? Men om du bara använder ditt sunda förnuft och verkligen tänker till, så kommer du att inse det enkla faktumet att det är "kejsarens nya kläder" i modern tappning som ligger bakom idiotbegreppet "härskarteknik" för man kan bara "härska" över någon om vederbörande tillåter det. Det finns inget som slår sunt förnuft och sanning, man kan aldrig sätta sig på någon som inte tillåter det så enkelt är det. Du har köpt bluffen och tror på den, som alla andra i berättelsen "kejsarens nya kläder". Men alla gör inte det, eller är det åsså "härskarteknik"?

I frågan du ställde så, snälla du är intelligent (ibland så) så var det nu också, det val hon ställs inför avgör hon totalt själv hur hon vill agera, det är garanterat inte den enda möjligheten för henne att uppnå samma mål om hon stod på sig, eller sökte tjänst någon annanstans, så den argumenteringen faller platt i verkligheten. men ibland så måste vi alla göra val som man kanske inte alltid vill göra, för att komma dit man siktar, liasom livet är inte rättvist, annat än på film och hos bortkopplade yrkesdemonstranter av varierad kvalisort.

Om det är så att en arbetsgivare vill tvinga dig att göra något som inte vill göra, så byt jobb eller be vederbörande att dra åt helvet, har rykt ihop med "några" dumma arbetsgivare i vissa "moralfrågor" och hade kvar jobbet efteråt, just för att jag hade rätt och kunde bevisa det. Du avgör om du vill bli knullad i röven eller ej, det kan inget ickeord inte göra ett skvatt åt.
Men varje bax har sina regler som arbetsgivaren har ställt upp, dom måste man acceptera för att kunna jobba där, gillar man inte dom sök inte baxet. Det är inte "härskarteknik" det är att acceptera dom arbetsuppgifterna.
Detta argumenterande är ICKE att undertrycka dina åsikter, det är våra åsikter som vi i ett logiskt resonemang visar på vissa "oigentligheter" och brister i begreppet och ordet "härskarteknik". Inget mer än så, sedan om du vill läsa in annat, så varsågod "do that" det är din rättighet att göra så, men skäll oss icke för något vi de facto icke gör!
Ok, så du ville provocera fram en reaktion?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#50 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev::laugh :laugh Klockrent, jag bara väntade på ditt svar, varför tog det så lång tid? Tror du inte att jag visste hur du skulle reagera och skriva? Men om du bara använder ditt sunda förnuft och verkligen tänker till, så kommer du att inse det enkla faktumet att det är "kejsarens nya kläder" i modern tappning som ligger bakom idiotbegreppet "härskarteknik" för man kan bara "härska" över någon om vederbörande tillåter det. Det finns inget som slår sunt förnuft och sanning, man kan aldrig sätta sig på någon som inte tillåter det så enkelt är det. Du har köpt bluffen och tror på den, som alla andra i berättelsen "kejsarens nya kläder". Men alla gör inte det, eller är det åsså "härskarteknik"?

I frågan du ställde så, snälla du är intelligent (ibland så) så var det nu också, det val hon ställs inför avgör hon totalt själv hur hon vill agera, det är garanterat inte den enda möjligheten för henne att uppnå samma mål om hon stod på sig, eller sökte tjänst någon annanstans, så den argumenteringen faller platt i verkligheten. men ibland så måste vi alla göra val som man kanske inte alltid vill göra, för att komma dit man siktar, liasom livet är inte rättvist, annat än på film och hos bortkopplade yrkesdemonstranter av varierad kvalisort.

Om det är så att en arbetsgivare vill tvinga dig att göra något som inte vill göra, så byt jobb eller be vederbörande att dra åt helvet, har rykt ihop med "några" dumma arbetsgivare i vissa "moralfrågor" och hade kvar jobbet efteråt, just för att jag hade rätt och kunde bevisa det. Du avgör om du vill bli knullad i röven eller ej, det kan inget ickeord inte göra ett skvatt åt.
Men varje bax har sina regler som arbetsgivaren har ställt upp, dom måste man acceptera för att kunna jobba där, gillar man inte dom sök inte baxet. Det är inte "härskarteknik" det är att acceptera dom arbetsuppgifterna.
Detta argumenterande är ICKE att undertrycka dina åsikter, det är våra åsikter som vi i ett logiskt resonemang visar på vissa "oigentligheter" och brister i begreppet och ordet "härskarteknik". Inget mer än så, sedan om du vill läsa in annat, så varsågod "do that" det är din rättighet att göra så, men skäll oss icke för något vi de facto icke gör!
Ok, så du ville provocera fram en reaktion?
Ehhh, vad? :lol: Så du tolkar en förklaring, till att "skapa provokation"? Att kunna "läsa skriften på väggen" kan omöjligt förknippas med att "vilja provocera" två helt diametrala begrepp eller dom är inte ens i samma dimension.
Senast redigerad av blacken den mån feb 25, 2019 13:02, redigerad totalt 1 gånger.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#51 Inlägg av blacken »

Någon som minns?
https://www.expressen.se/nyheter/mathia ... e-varlden/
Det var då det vart rökförbud på Röda Torget, för det var det på alla internationella flygplatser på den tiden. :mrgreen:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#52 Inlägg av blacken »

Nu har den däringa "Cortana" hittat till Skype åsså. :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#53 Inlägg av blacken »

Jag vet mycket väl att det är fel att garva åt andra snubbars olycka, speciellt när det är mycket känsla och dyra pryttlar inblandade. Men när han säger orsaken till kraschen, då brast det för mig i allafall. Skäms så där "Måttligt" bara.
https://www.youtube.com/watch?v=5nPnlhZ8PTI :lol: :laugh
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#54 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Ehhh, vad? :lol: Så du tolkar en förklaring, till att "skapa provokation"? Att kunna "läsa skriften på väggen" kan omöjligt förknippas med att "vilja provocera" två helt diametrala begrepp eller dom är inte ens i samma dimension.
Försöker bara förstå vad du är ute efter. :popcorn
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#55 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Ehhh, vad? :lol: Så du tolkar en förklaring, till att "skapa provokation"? Att kunna "läsa skriften på väggen" kan omöjligt förknippas med att "vilja provocera" två helt diametrala begrepp eller dom är inte ens i samma dimension.
Försöker bara förstå vad du är ute efter. :popcorn
1: Du äter för mycket Popkorn. Du har ofta den där popkornätande snubben i dina textrader
2: man kan säkerligen avge en ohemult lång responsförklaring här. Men lat som man är så nöjer jag mig med följande: Det finns inget att "läsa in" i det mer än att efter jag hade skrivit och loggat ut för att nanna kudde, så slog det mig att på nå`t lattjo sätt så skulle du vilja tolka det som att du hade blivit utsatt för den sk "härskartekniken" Inget mer än det. Men det som slår en mest är att du hakade upp dig på en "teknisk"banalitet och fullständigt ignorerade innebörden av vad jag hade skrivit?
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#56 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#57 Inlägg av blacken »

Ajdå, nu har Gula västarna spridits till oss i Svedala.
https://plus.google.com/communities/115 ... fff2e713c9
Hur ska det sluta, kanske med kafferep :lol: :mrgreen:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#58 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del9

#59 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:1: Du äter för mycket Popkorn. Du har ofta den där popkornätande snubben i dina textrader
2: man kan säkerligen avge en ohemult lång responsförklaring här. Men lat som man är så nöjer jag mig med följande: Det finns inget att "läsa in" i det mer än att efter jag hade skrivit och loggat ut för att nanna kudde, så slog det mig att på nå`t lattjo sätt så skulle du vilja tolka det som att du hade blivit utsatt för den sk "härskartekniken" Inget mer än det. Men det som slår en mest är att du hakade upp dig på en "teknisk"banalitet och fullständigt ignorerade innebörden av vad jag hade skrivit?
Popcorn är nyttigt. :fakta

Tack för förklaringen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Off-topictråden del9

#60 Inlägg av blacken »

Jahapp, nu så vill miljötalibanerna att vi ska sluta att skita åsså.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrik ... ailsignout
Få se vilken av dom som spricker först :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar