Trilskande avgaspackningar

Här lägger vi egenhändigt ihopknåpade beskrivningar vid diverse servicearbeten.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Skriv svar
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Trilskande avgaspackningar

#1 Inlägg av blacken »

Dom häringa kan få en att bli skogstokig ibland, när man ska få dit dom.
Bild
Geggla på något som är seg geggigt och inte härdar typ nå`t fett av varierad kvalisort.
Bild
Och smacka dig skiten, dom sitter ganska bra och ramlar inte ner för ingenting
Bild
Bild
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Trilskande avgaspackningar

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Geggla på något som är seg geggigt och inte härdar typ nå`t fett av varierad kvalisort.
Det funkar bra även om det luktar lite bränd gegga när man startar, men det kan det vara värt för att slippa trilskas och gegglukten går bort rätt fort.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Trilskande avgaspackningar

#3 Inlägg av vroom »

Hur tjocka är kopparpackningarna? Har en ide om att ta en alupackning på 5mm och en i koppar ihopa i vardera främre avgasport för att få ut avgaskröken en bit från kylarslangen..kommer bränna hål annars.
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Trilskande avgaspackningar

#4 Inlägg av blacken »

vroom skrev:Hur tjocka är kopparpackningarna? Har en ide om att ta en alupackning på 5mm och en i koppar ihopa i vardera främre avgasport för att få ut avgaskröken en bit från kylarslangen..kommer bränna hål annars.
Hmm? dom är "kollapsiga" om man får säga så, dvs dom blir platta för att täta, liasom det ska inte vara något problem med avgas/kylslang normalt sett på viffer. Skulle se om det är något annat som dribblar om det är risk att kylslang bränner hål.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Trilskande avgaspackningar

#5 Inlägg av vroom »

blacken skrev:
vroom skrev:Hur tjocka är kopparpackningarna? Har en ide om att ta en alupackning på 5mm och en i koppar ihopa i vardera främre avgasport för att få ut avgaskröken en bit från kylarslangen..kommer bränna hål annars.
Hmm? dom är "kollapsiga" om man får säga så, dvs dom blir platta för att täta, liasom det ska inte vara något problem med avgas/kylslang normalt sett på viffer. Skulle se om det är något annat som dribblar om det är risk att kylslang bränner hål.
sorry b det blev synapskollaps i huvudorganet mitt..får inte plats med två ringar oavsett material :gnissla
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Trilskande avgaspackningar

#6 Inlägg av vroom »

pust.. avgaset på plats efter 3timmars slit. Borde bli tätare vid portar och krökar den här gången när man bytt avgas/ grafitpackningar. Hade en läcka på fyrans avgasport och märkte det inte förrän vinteridet.. startmotorn hade blivit nersotad där läckan uppstått.

Fick linda av nåt varv för att minska diametern från 41.5 till ca 40mm så den kunde tryckas in i porten. Dremlade bort svetspunkterna som höll plåtremsan och fäste med ledartråd innan jag knipsade/ slipade till rätt mått. Orolig att det skulle rullas upp men det gick bra ändå och kunde ta bort fästtråden. Lite packningssilikon tätade där jag slipat ner och höll packningen på plats i porten.
Bilagor
avgaspackning.jpg
avgaspackning.jpg (54.95 KiB) Visad 7008 gånger
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Skriv svar