Fighterbygge

Bygger du om din hoj utöver det normala mekandet kan du dela med dig här.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Invalido

#16 Inlägg av Invalido »

kennet skrev:Det börjar se bra ut :D känner du ingen som kan svetsa ett snyggt expansionskärl i aluminium ist. för orginalet :roll:
tackar!
nja kanske hade fixat det...men ska köpa ett mindre,har hittat ett ställe att gömma det på :P

Invalido

#17 Inlägg av Invalido »

Typ så här :P
Bild Bild Bild
eller?? :lol:

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#18 Inlägg av TG »

Börjar se riktigt fräckt ut!!

Hur har du tänkt med ljuddämpare??
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Invalido

#19 Inlägg av Invalido »

Tegfors skrev:Börjar se riktigt fräckt ut!!

Hur har du tänkt med ljuddämpare??
vet inte riktigt...bygga upp ett eller en tratt kanske :roll:

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#20 Inlägg av TG »

Invalido skrev:
Tegfors skrev:Börjar se riktigt fräckt ut!!

Hur har du tänkt med ljuddämpare??
vet inte riktigt...bygga upp ett eller en tratt kanske :roll:
Får köpa ett slutrör på biltema a´la volvo 240 trimmad 3,5 tum :D
Bara ett brett rör... :twisted: eller ett ovalt som sitter upp under sadeln...

eller kanske det "nya" som sitter på 1000RR.... Det skulle kunna vara riktigt snyggt :D :twisted:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Invalido

#21 Inlägg av Invalido »

får se vad det blir...men inte orginal så mycket kan jag säga... men det blir bland det sista jag gör så får gå pula lite på det :wink:

Invalido

#22 Inlägg av Invalido »

ännu en lyckad dag :P
Bild Bild
nu väntar jag bara på innerskärmen o min lampa för att få klart baken

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#23 Inlägg av TG »

Trevligt, trevligt!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
stefan
Donator 2009
Inlägg: 302
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:44
Ort: Huddinge

#24 Inlägg av stefan »

Kommer att bli skitläcker!!!

//S
CBR 600rr -07

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#25 Inlägg av Conseal »

Är personligen inte så förtjust i tyskrövsstuken men du är ju inte klar så det är dumt att ta ut något i förväg .. har potential att bli något éget iallafall
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Invalido

#26 Inlägg av Invalido »

Conseal skrev:Är personligen inte så förtjust i tyskrövsstuken men du är ju inte klar så det är dumt att ta ut något i förväg .. har potential att bli något éget iallafall
tysk röv :D då sticker den ju rakt upp...denna har samm lutning som r6 o r1 orginal.... kommer yamaha r6 r1 från tyskelandet??? :shock:kan ju se ut som att den sticker rakt upp men det kan bero på kameravinklen.. till vänster om min hoj står en r1 som jag gämfört med :wink:

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#27 Inlägg av Tyrannosaurus »

Invalido skrev:
Conseal skrev:Är personligen inte så förtjust i tyskrövsstuken men du är ju inte klar så det är dumt att ta ut något i förväg .. har potential att bli något éget iallafall
tysk röv :D då sticker den ju rakt upp...denna har samm lutning som r6 o r1 orginal.... kommer yamaha r6 r1 från tyskelandet??? :shock: kan ju se ut som att den sticker rakt upp men det kan bero på kameravinklen.. till vänster om min hoj står en r1 som jag gämfört med :wink:
Jo jag antar att det kommer bli någon form att skylt och baklampa nedanför, då kommer "tyskröven" (viilket det inte är, men det är nära :wink: ) att bli mindre påfallande.

Det är iaf bra att du har en 750 och inte 800. För en näckad hoj med kylarna på sidan hade nog inte varit snyggt.

Föresten, du snackade om vad du skulle ha för rör. Med den höga röven kan det nog bli grymt med ett rör som kommer fram under och sen en smidigt lampa och skylt under det. Då visar du ju också enkelsvingen ordentligt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Invalido

#28 Inlägg av Invalido »

Tyrannosaurus skrev:
Invalido skrev:
Conseal skrev:Är personligen inte så förtjust i tyskrövsstuken men du är ju inte klar så det är dumt att ta ut något i förväg .. har potential att bli något éget iallafall
tysk röv :D då sticker den ju rakt upp...denna har samm lutning som r6 o r1 orginal.... kommer yamaha r6 r1 från tyskelandet??? :shock: kan ju se ut som att den sticker rakt upp men det kan bero på kameravinklen.. till vänster om min hoj står en r1 som jag gämfört med :wink:
Jo jag antar att det kommer bli någon form att skylt och baklampa nedanför, då kommer "tyskröven" (viilket det inte är, men det är nära :wink: ) att bli mindre påfallande.

Det är iaf bra att du har en 750 och inte 800. För en näckad hoj med kylarna på sidan hade nog inte varit snyggt.

Föresten, du snackade om vad du skulle ha för rör. Med den höga röven kan det nog bli grymt med ett rör som kommer fram under och sen en smidigt lampa och skylt under det. Då visar du ju också enkelsvingen ordentligt.
har R6an eller R1an tysk röv????
Bild Bildsamma

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#29 Inlägg av Tyrannosaurus »

Invalido skrev:
Tyrannosaurus skrev:
Invalido skrev: tysk röv :D då sticker den ju rakt upp...denna har samm lutning som r6 o r1 orginal.... kommer yamaha r6 r1 från tyskelandet??? :shock: kan ju se ut som att den sticker rakt upp men det kan bero på kameravinklen.. till vänster om min hoj står en r1 som jag gämfört med :wink:
Jo jag antar att det kommer bli någon form att skylt och baklampa nedanför, då kommer "tyskröven" (viilket det inte är, men det är nära :wink: ) att bli mindre påfallande.

Det är iaf bra att du har en 750 och inte 800. För en näckad hoj med kylarna på sidan hade nog inte varit snyggt.

Föresten, du snackade om vad du skulle ha för rör. Med den höga röven kan det nog bli grymt med ett rör som kommer fram under och sen en smidigt lampa och skylt under det. Då visar du ju också enkelsvingen ordentligt.
har R6an eller R1an tysk röv????
Bild Bild
Nej men din påminner lite om det, troligen beroende på att den än så länge är ren. Den kommer nog se mindre tyskrövad ut när mer grejer kommer på plats.

Hur gör du föresten när du skruvar? Enhandsfattning eller börjar armen bli bättre eller har du hjälp?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Invalido

#30 Inlägg av Invalido »

tror de e kameravinklen som gör det hela...skruvar med vänstran...borra har jag fått hälp med då jag inte klarar hålla i borren o trycka samtidigt.annars e det jag som bygger,det e ju det som ska vara grejen att man bygger själv :P .armen blir bättre men det e seeeegt o går långsamt... men e glad att det ej blev värre..
tack för att du fråga :P

Skriv svar