Sida 18 av 21

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: tis jan 14, 2014 20:01
av Rydh
Svårt sugen på en uppsättning Konica Minolta-kåpor känner jag...

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: ons jan 15, 2014 22:50
av Donner
Mmm lite smutsigt där under var det :) Får kanske tvätta lite men på träffarna brukar vi ju inte vara såååå fulla så vi ligger ner ;)

Mittenkolven är numera blockerad.

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: sön jan 19, 2014 19:48
av Donner
Gaffel monterad, saknar bromslangar annars kunde jag provkört :D

Handtagen är längre än original men går att kapa vid behov, får se hur det blir vid provkörning.

Det är på gränsen att det går fritt men det går. Apex clip-on med höjningssats, fullt justerbar på alla möjliga sätt.

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: sön jan 19, 2014 19:50
av Donner
Lite fler bilder :D

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: sön jan 19, 2014 19:51
av Donner
Fler bilder!

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: sön jan 19, 2014 19:54
av Donner
Några till.

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: sön jan 19, 2014 22:42
av Jimmy.S
Ser ju gott ut :tummenupp

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: mån jan 20, 2014 10:50
av Mister
Verkar vara en del pyssel att byta. Stött på några hinder?

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: mån jan 20, 2014 11:14
av adrian_vg
Var det viffer-original-skivorna du har kvar påmonterade?

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: mån jan 20, 2014 17:30
av Donner
Skivorna är Suzuki, större än original + radialmonterade ok.

Hinder ja.....svårt att hitta övre styrlager men plötsligt dök det upp på en webbsida (kullager.se) så det löste sig plötsligt.

Tändningslåset....där biter man sig i foten. Det är på plats nu men styrlåsfunktionen fick jag offra. Kanske man hade kunnat bygga dit ett Suzukilås och meckat ihop det med HISS fast då blir det olika nycklar och en massa annat tråkigt.

Köpte clip-on från Apex med högsta höjningssatsen och det går precis fritt överallt.

Kvar är bromsslangar/bromsbelägg och framskärm (lacka) samt limma dit Hiss-mojängen.
Byta däcket sen och lacka fälgen.

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: mån jan 20, 2014 18:49
av Conseal
Kul, hoppas det funkar bra när det är klart :)

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: mån jan 20, 2014 21:59
av Donner
Uppstart ikväll, It´s alive :lol: .....tempen gick upp till 118 grader och fläkten startade inte :shock: Stängde av och lät den svalna lite, det bubblade i slangarna. Startade igen.....samma sak. Fyllde på mer vatten och 3:e gången hade all luft försvunnit så att lufta kylsystem tar en stund kan jag säga.
Nu funkar den fint. Vågar inte testa den på väg innan jag fått hem bromsslangar.

@Mister, hittade du felet på din fläkt??

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: tis jan 21, 2014 10:09
av Tommy Gsson
Är den lite lägre fram nu?
Om det är samma fjädringsväg skulle jag flytta DRL:en, jag sänkte min drygt 1cm fram och har tryckt sönder min DRL.
T.

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: tis jan 21, 2014 18:31
av HondaHasse
Var köpte du och vad kostar cliponet och hur mycket höjer det?

Re: VFR 800 i ny skepnad.

Postat: tis jan 21, 2014 22:36
av Donner
Tommy Gsson skrev:Är den lite lägre fram nu?
Om det är samma fjädringsväg skulle jag flytta DRL:en, jag sänkte min drygt 1cm fram och har tryckt sönder min DRL.
T.
Tror inte den är lägre faktiskt, tror även att den fjädrar mindre än den gamla men det lär vi märka :D
HondaHasse skrev:Var köpte du och vad kostar cliponet och hur mycket höjer det?
Usa...Apex, kostar ca 2300kr hemma. Höjer inget på min då det sitter fast under styrkronan men på en originalgaffel lär det höja en hel del. Dom har från 35mm till 50mm tjock gaffel. Vad har VFR...40-42mm? Känns gediget och bra kvalitet.

http://www.apexmfg.com/products/apex-cl ... iew/11/173