Lackering av fälgar?

Bygger du om din hoj utöver det normala mekandet kan du dela med dig här.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
landin86
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: mån maj 09, 2011 07:58
Ort: Kävlinge

Re: Lackering av fälgar?

#16 Inlägg av landin86 »

Donner skrev:Mitt Gpr (only for race) låter nästan för lite. :roll:
Aha... Men om jag köper ett sådant, och jag tycker det låter för mycket, så kanske du vill byta? :lol:
Jag kanske ser dig någon gång i Landskrona, (då jag tittar in lite då och då), så hör jag hur mycket ditt låter :wink:
Blå VFR800-01!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Lackering av fälgar?

#17 Inlägg av Donner »

landin86 skrev:
Donner skrev:Mitt Gpr (only for race) låter nästan för lite. :roll:
Aha... Men om jag köper ett sådant, och jag tycker det låter för mycket, så kanske du vill byta? :lol:
Jag kanske ser dig någon gång i Landskrona, (då jag tittar in lite då och då), så hör jag hur mycket ditt låter :wink:
Hjälper ju inte att byta om du köper samma :?:

Du får gärna komma in och lyssna när du vill innan du handlar :wink:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
landin86
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: mån maj 09, 2011 07:58
Ort: Kävlinge

Re: Lackering av fälgar?

#18 Inlägg av landin86 »

Tänkte där kanske är skillnad på modellerna eller något, då han inta berättade om det fanns med dB-killer och utan... Det verkade bara finnas just det han peka på...
Vad trevligt, jag ska bara försöka spara ihop lite pengar, så kommer jag kanske en sväng lite senare :wink:
Blå VFR800-01!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Lackering av fälgar?

#19 Inlägg av HondaHasse »

Och har du vägarna förbi Ödåkra så kan du få höra på ett GPR som har varit med i 5 år ;)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
landin86
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: mån maj 09, 2011 07:58
Ort: Kävlinge

Re: Lackering av fälgar?

#20 Inlägg av landin86 »

HondaHasse skrev:Och har du vägarna förbi Ödåkra så kan du få höra på ett GPR som har varit med i 5 år ;)
Jasså? Vad trevligt... Då kanske det blir en tur norrut för att lyssna på lite trevligt ljud :wink:
Har du haft det i fem år? Då kan man kanske säga att du är nöjd med det? :wink: har det suttit på en och samma hoj, eller du har flyttat runt det?
Hur skulle du beskriva ljudet på en nivåskala? Kunde ju vara lite intressant att höra vad du säger, nu när jag har två betyg i varsen sida av betygskalan :P
Blå VFR800-01!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Lackering av fälgar?

#21 Inlägg av HondaHasse »

Det har suttit på samma hoj hela tiden. Jag är mycket nöjd med det! Det bullar inte så mycket för besiktningen brukar inte ha synpunkter på det. Nu i våras när jag var inne så sa bes-mannen efter provkörningen att det mullrar ju gott :)
Jag vill ju inte att man väcker hela kvarteret när man startar så jag tycker det är lagom mycket ljud i det.
Du är välkommen hit och lyssna, kaffe kan ingå om så önskas ;)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Lackering av fälgar?

#22 Inlägg av tersan »

HondaHasse skrev:Det har suttit på samma hoj hela tiden. Jag är mycket nöjd med det! Det bullar inte så mycket för besiktningen brukar inte ha synpunkter på det. Nu i våras när jag var inne så sa bes-mannen efter provkörningen att det mullrar ju gott :)
Jag vill ju inte att man väcker hela kvarteret när man startar så jag tycker det är lagom mycket ljud i det.
Du är välkommen hit och lyssna, kaffe kan ingå om så önskas ;)
Vi som åkt i närheten av den gule kan intyga att det låter bra, men inte högt.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
landin86
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: mån maj 09, 2011 07:58
Ort: Kävlinge

Re: Lackering av fälgar?

#23 Inlägg av landin86 »

Då jag bor i lägenhet och parkeringarna rätt nära husen, låter det som det är exakt vad jag letar efter :D vill ju kunna starta och köra iväg på morgonen, utan att spräcka rutorna för grannarna :lol:
Tackar ödmjukast för inbjudningarna! jag ska prata med mina två vänner här nere om en tur norrut... Det ser nästan ut att kunna bli en dagstur av det hela :wink: (om det skulle vara okej det följer med en VFR-90 och en Varadero?)
Blå VFR800-01!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lackering av fälgar?

#24 Inlägg av adrian_vg »

landin86 skrev:Då jag bor i lägenhet och parkeringarna rätt nära husen, låter det som det är exakt vad jag letar efter :D vill ju kunna starta och köra iväg på morgonen, utan att spräcka rutorna för grannarna :lol:
Tackar ödmjukast för inbjudningarna! jag ska prata med mina två vänner här nere om en tur norrut... Det ser nästan ut att kunna bli en dagstur av det hela :wink: (om det skulle vara okej det följer med en VFR-90 och en Varadero?)
Jag väcker grannskapet om helgmorgonarna med svartvifferns "race"-system när jag kör iväg på Knix. Tycker jag borde få betalt för tonerna. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
landin86
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: mån maj 09, 2011 07:58
Ort: Kävlinge

Re: Lackering av fälgar?

#25 Inlägg av landin86 »

Haha :lol: ja, det kan man ju tycka :wink:
Dock har jag en massa äldre damer som bor runt mig, så är inte alls så säker på att dom skulle uppskatta en sådan väckning lika mycket som jag! (bara den inte kommer för tidigt, så hade jag inte gnällt på en sådan väckning)!
Men man ska ju inte skrämma livet ur folket, så jag får nog hålla en lite lägre profil :roll:
Blå VFR800-01!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lackering av fälgar?

#26 Inlägg av adrian_vg »

landin86 skrev:Haha :lol: ja, det kan man ju tycka :wink:
Dock har jag en massa äldre damer som bor runt mig, så är inte alls så säker på att dom skulle uppskatta en sådan väckning lika mycket som jag! (bara den inte kommer för tidigt, så hade jag inte gnällt på en sådan väckning)!
Men man ska ju inte skrämma livet ur folket, så jag får nog hålla en lite lägre profil :roll:
Mopedligisterna hos oss är ett större problem. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
landin86
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: mån maj 09, 2011 07:58
Ort: Kävlinge

Re: Lackering av fälgar?

#27 Inlägg av landin86 »

Aha... Det är klurigt det där med mopedister... Men jag kan inte tala rent för illa om dom, då jag varit en själv :roll:
Blå VFR800-01!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lackering av fälgar?

#28 Inlägg av adrian_vg »

landin86 skrev:Aha... Det är klurigt det där med mopedister... Men jag kan inte tala rent för illa om dom, då jag varit en själv :roll:
:D

Hur var det nu med fälgarna, har du kommit fram till nåt konkret?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
landin86
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: mån maj 09, 2011 07:58
Ort: Kävlinge

Re: Lackering av fälgar?

#29 Inlägg av landin86 »

Lite saker har jag kommit fram till...
Att göra så som jag tänkte från början med blåa ekrar och kromat i kanten, det kommer inte bli av, eftersom det såg för blått ut!
Det vita håller jag nog med att man bör nog ha vitt någonannanstans också!
Guld däremot, tror jag det kommer bli när det väl blir av!
Det har dock uppstått en situation... Jag var ute och åkte med kompisar, och jag stolt skulle köra om för att visa att hojen går bra! (och för att inspirera fler att ta mc-kort :wink: )
Sagt och gjort! Sen när vi stannade, så tyckte alla det lät som en moppe som körde om... Så prio ett är nu ett slipon :evil:
Blå VFR800-01!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lackering av fälgar?

#30 Inlägg av adrian_vg »

landin86 skrev:Det har dock uppstått en situation... Jag var ute och åkte med kompisar, och jag stolt skulle köra om för att visa att hojen går bra! (och för att inspirera fler att ta mc-kort :wink: )
Sagt och gjort! Sen när vi stannade, så tyckte alla det lät som en moppe som körde om... Så prio ett är nu ett slipon :evil:
:claugh

Puuuh! Blev lite kall inombords där, du fick det att låta som att du gått omkull eller nåt, och så var det vara viffern som lät som en moppe. Värre besvär kan man ju ha! 8*D Men ja, originaldämparna låter ju inte speciellt mycket faktiskt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar