VFR-'86 härva och box mismatch
Postat: ons apr 18, 2012 22:58
Jo , jag håller på att gatifiera min ex Peter Sköld / Lindén Nicco Bakker VFR å jag undrar om någon har koll på de olika härvorna ty det ter sig som jag fått med en härva vilken inte ter sig stämma med elschemat , men med delar av tändningen tändningen ....konstigt ty som jag kommer ihåg det så fick tändningen tidigt, andra eller tredje året, en givare på en av kammarna. Detta har inte jag även om man ser att det från början finns med i gjutningen av framtoppen även om de inte bearbetat för den.
Så vad jag menar är att då min cykel är tidig (d.v.s. utan kamgivare) så bör där inte finnas så många olika härvor (för 4 spolar , utan kamgivare ) vad som finns i härvan är en grö/gul signalsladd för varvtalet ...men i den medföljande boxxen finnes ingen sådan vilken får mig att undra om inte boxxen är från en VF ty en sådan lär inte behöva e separat varvräknarsignal utan kan tappa en sådan från en av spolarna som på raka fyror , kan det vara så ??
Har VFR boxen som schemat antyder men är oklart på , en separat grön/gul varvräknarsignal viken EJ går genom multiplugg varken ur boxxen eller vid mätarna? Min har box ingenting sådant....
Boxxen sedan, den har överensstämmelse på in-signalsidan , men inte på ut ....där stämmer kulörerna men sitter på fel ställen i multipluggen vilken faktiskt passar, båda multipluggarna har färgöverensstämmelse så tillvida att de är röda både i härva å box . Kan VF å VFR ha samma multipluggar i tändningen??
Därutöver så ter sig boxen äldre i utförandet då den har aluminiumgavlar men plastlåda , (precis som på min VF)...inte viket var vanligare i mitten på 80-talet ....helt i inbakad plast....?!?!
p.s. härvan skiljer sig från schemat på andra ställen åxxå även om tändningsgenerationen ter sig vara korrekt
Är nån av er grabbar kännare av dessa pinaler å kan tipsa mig om hur detta skall vara ??
Så vad jag menar är att då min cykel är tidig (d.v.s. utan kamgivare) så bör där inte finnas så många olika härvor (för 4 spolar , utan kamgivare ) vad som finns i härvan är en grö/gul signalsladd för varvtalet ...men i den medföljande boxxen finnes ingen sådan vilken får mig att undra om inte boxxen är från en VF ty en sådan lär inte behöva e separat varvräknarsignal utan kan tappa en sådan från en av spolarna som på raka fyror , kan det vara så ??
Har VFR boxen som schemat antyder men är oklart på , en separat grön/gul varvräknarsignal viken EJ går genom multiplugg varken ur boxxen eller vid mätarna? Min har box ingenting sådant....
Boxxen sedan, den har överensstämmelse på in-signalsidan , men inte på ut ....där stämmer kulörerna men sitter på fel ställen i multipluggen vilken faktiskt passar, båda multipluggarna har färgöverensstämmelse så tillvida att de är röda både i härva å box . Kan VF å VFR ha samma multipluggar i tändningen??
Därutöver så ter sig boxen äldre i utförandet då den har aluminiumgavlar men plastlåda , (precis som på min VF)...inte viket var vanligare i mitten på 80-talet ....helt i inbakad plast....?!?!
p.s. härvan skiljer sig från schemat på andra ställen åxxå även om tändningsgenerationen ter sig vara korrekt
Är nån av er grabbar kännare av dessa pinaler å kan tipsa mig om hur detta skall vara ??