VFR800, RVF750 turbo mm
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- DevilsChild
- Medlem
- Inlägg: 90
- Blev medlem: tor aug 11, 2011 20:50
- Ort: Åkersberga
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Ser trångt ut, hade själv nog fått ångest om jag skulle börja rota i det där.
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Började så smått och montera alla kåpor igen efter omlackning och framflyttning av hela kåpsetet 2 cm, grymt trångt med HRC airscope för dubbla insprut men behöver ha in luften till intercoolern, dekalmannen har gjort bra jobb.
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2141
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Nice.wargen skrev:Började så smått och montera alla kåpor igen efter omlackning och framflyttning av hela kåpsetet 2 cm, grymt trångt med HRC airscope för dubbla insprut men behöver ha in luften till intercoolern, dekalmannen har gjort bra jobb.
Gillar även ditt mekarbord, genialt i all sin enkelhet.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Haha visst är det ett enkelt mekarbord!! gjorde underredet i aluprofil(mitt första alusvetsjobb för att lära mig hur aluminium funkar när man svetsar) Min kamrat har ockuperat lyften med sin vfr86 så vad gör man inte....
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Fick i dag hop Tractioncontrolen med abs:en och skall försöka bli färdig till Lelle veckan,,går åt mycket datakraft när man håller på ....
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
idag passerade jag 200 hk ´195 kg,,,, grymt 1,1 kg laddtryck
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
VFR750F -92, grön
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2141
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
+1tersan skrev:
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Mappade i dag om hela insprutningen och hade problem med Vtec och turbo laddningen. hadde vtec inställt på 5000 varv och när vtecen kickade in så tappade jag effekt och hade svårt att få motorn till att gå jämt. trodde det berodde på stiften men köpte honda orginal stift 1340 kr för 4 st..ahhhhh på Ebay 340 kr men hade inte tid att vänta. men det visade sig att kammar och insug mm passar bäst att lägga vtec på 6850 varv och nu kickar turbon in vid 5000 rpm och när vtec lägger in så kommer framhjulet fint på 3:e vxäxeln men tyvärr orkar inte kopplingen med vridmomentet på 4:an men effekten närmar sig 250 i motorn vid 1.2 kg laddtryck och leverantören trodde att kopplingen skulle hålla för 250hk, tror att jag skall föröka landa på 0,8 kg laddtryck torde ge 160 pigga bakhjulshästar (ca190-200motorhästar) men den var kul att få prova....bifogar en bild på det färdiga bygget och turbon ligger fint under sadeln gå inte att se den !!!
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Ja jäklar
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
- HondaHasse
- Donator 2018
- Inlägg: 2245
- Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Nu vill vi ju se och höra detta fantastiska bygge irl! När får jag in din anmälan????wargen skrev:Skall försöka boka in VFR träffen enl önskemål(om jag inte sprängt motorn innan )
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Iskallt!wargen skrev:Mappade i dag om hela insprutningen och hade problem med Vtec och turbo laddningen. hadde vtec inställt på 5000 varv och när vtecen kickade in så tappade jag effekt och hade svårt att få motorn till att gå jämt. trodde det berodde på stiften men köpte honda orginal stift 1340 kr för 4 st..ahhhhh på Ebay 340 kr men hade inte tid att vänta. men det visade sig att kammar och insug mm passar bäst att lägga vtec på 6850 varv och nu kickar turbon in vid 5000 rpm och när vtec lägger in så kommer framhjulet fint på 3:e vxäxeln men tyvärr orkar inte kopplingen med vridmomentet på 4:an men effekten närmar sig 250 i motorn vid 1.2 kg laddtryck och leverantören trodde att kopplingen skulle hålla för 250hk, tror att jag skall föröka landa på 0,8 kg laddtryck torde ge 160 pigga bakhjulshästar (ca190-200motorhästar) men den var kul att få prova....bifogar en bild på det färdiga bygget och turbon ligger fint under sadeln gå inte att se den !!!
Hur hårt är kopplingsgreppet med de hårdare kopplingsfjädrarna? Jobbig att hantera?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Kopplingen är inte besvärlig alls, men jag har inte orginal utan ett brembo och det är lite mer tryck i den, det enda är att den dom små stålringarna i kopplingen för att dreven i växellådan skall röra sig även fast man trycker in kopplingen så att man kan få i en växel enkelt är borttagna och det gör att man, tycker jag skall jag tillägga kan växla enkare utan koppling MHV Wargen
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Den är besvärlig om den den slirar som du skriver i ditt förra inlägg.wargen skrev:Kopplingen är inte besvärlig alls, men jag har inte orginal utan ett brembo och det är lite mer tryck i den, det enda är att den dom små stålringarna i kopplingen för att dreven i växellådan skall röra sig även fast man trycker in kopplingen så att man kan få i en växel enkelt är borttagna och det gör att man, tycker jag skall jag tillägga kan växla enkare utan koppling MHV Wargen
Kan du fixa det genom hårdare fjädrar, utan att kopplingsgreppet blir väldigt hårdjobbad?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: VFR800, RVF750 turbo mm
Jag tror att jag skall skruva ner 150 bakhjulshästar och då funkade kopplingen bra. så nu skall jag bara mappa hyfsat klart kan aldrig vara bra för motor med 1,2 kg laddtryck. är faktiskt lite nervös när man laddar på.