Sida 2 av 4

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: fre nov 23, 2012 08:23
av HondaHasse
Min "VFR 1800" ska jag sätta dragkrok på och se om jag inte kan lacka lite saker mattsvarta, för mycket blankt som måste putsas ;-)
Släpet skulle jag ha lackat i vinter men det får vänta, lackningen som jag har bestämt mig för kostar en slant. Kanske det blir rollern så det blir blått, rött kan jag ju inte ha det för då blir det ju snabbare än hojen sägs det.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: fre nov 23, 2012 09:49
av Tommy Gsson
HondaHasse skrev: kan lacka lite saker mattsvarta, för mycket blankt som måste putsas ;-)
PlastiDip rekommenderas.
Har använt det på på en V2K åt en kompis, blev snyggt.
T.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: fre nov 23, 2012 12:05
av HondaHasse
Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen :D

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: fre nov 23, 2012 15:36
av Tommy Gsson
HondaHasse skrev:Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen :D
Typ kopplingskåpor funkar bra, mer än oljetemperatur rekommenderas ej.
T.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: lör nov 24, 2012 14:00
av Maciver
Man kanske skulle köpa och spraya "magen" på hojen och det där konstiga som sitter framför avgasrören.

Sitter även och funderar på att sätta nät framför avgasrören :roll:

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: lör nov 24, 2012 16:41
av Rydh
Mest korvkioskmods som finns i mitt huvud då jag som sagt har begränsade mekkunskaper. Men nya grepp och ett KN-filter ska på plats i vinter. Värmehandtag har jag funderat på samt att göra något åt handtagsvinkeln/höjden. En scott-oiler kanske?

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: lör nov 24, 2012 18:07
av adrian_vg
Rydh skrev:Mest korvkioskmods som finns i mitt huvud då jag som sagt har begränsade mekkunskaper. Men nya grepp och ett KN-filter ska på plats i vinter. Värmehandtag har jag funderat på samt att göra något åt handtagsvinkeln/höjden. En scott-oiler kanske?
Pdoiler pratas det om i en annan tråd!

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: lör nov 24, 2012 21:36
av Rydh
adrian_vg skrev:
Rydh skrev: Pdoiler pratas det om i en annan tråd!
Såg det precis efter min post :-) Får jag bara hjälp med elen så såg det ju högst intressant ut!

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: sön nov 25, 2012 12:33
av adrian_vg
Rydh skrev:Såg det precis efter min post :-) Får jag bara hjälp med elen så såg det ju högst intressant ut!
Tänkte lite åt samma håll. Att ansluta Pdoilern till baklampan som det föreslås, borde vara en smal sak med två strömtjuvar.

Priset är ju iaf rätt för oljaren!

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: sön nov 25, 2012 13:04
av Rydh
adrian_vg skrev:
Priset är ju iaf rätt för oljaren!
:tummenupp

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: sön nov 25, 2012 23:34
av Tyrannosaurus
HondaHasse skrev:Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen :D
Vad farao är det där? Hittade något som heter F6B på Honda MC under kategorin Custom.

Då är frågan:
1. Är det någon slags ny variant på Valkyrie? (kallades F6C [Flat Six Custom] i Europa)
2. Är det någon slags ny variant på Rune?
3. Men om det är produktionsvarianten av EVO6 (scrolla ner lite) så är det en STOR besvikelse!

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån nov 26, 2012 08:07
av Tommy Gsson
Tyrannosaurus skrev:
HondaHasse skrev:Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen :D
Vad farao är det där? Hittade något som heter F6B på Honda MC under kategorin Custom.

Då är frågan:
1. Är det någon slags ny variant på Valkyrie? (kallades F6C [Flat Six Custom] i Europa)
2. Är det någon slags ny variant på Rune?
3. Men om det är produktionsvarianten av EVO6 (scrolla ner lite) så är det en STOR besvikelse!
Vilken av dom vill du modifiera din V(FR) till? Framgår inte riktigt :mrgreen:
T.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån nov 26, 2012 09:45
av tersan
adrian_vg skrev:
Rydh skrev:Får jag bara hjälp med elen så såg det ju högst intressant ut!
...Att ansluta Pdoilern till baklampan som det föreslås, borde vara en smal sak med två strömtjuvar.
Hmm... led inte ner andra stackare i strömtjuvsträsket nu... :wink: Ska man modda elsystemet bör man göra det ordentligt, annars får man problem förr eller senare.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån nov 26, 2012 11:24
av adrian_vg
tersan skrev:Hmm... led inte ner andra stackare i strömtjuvsträsket nu... :wink: Ska man modda elsystemet bör man göra det ordentligt, annars får man problem förr eller senare.
Varför är inte strömtjuvar ordentligt? Då ser man iaf vart ledningarna går, än om man ska dra flera meter extra kabel till tändning edyl och riskera att ev larm och/eller startspärr ballar ur.

Re: Hur vill du modifiera din VFR?

Postat: mån nov 26, 2012 12:54
av tersan
adrian_vg skrev:Varför är inte strömtjuvar ordentligt? Då ser man iaf vart ledningarna går, än om man ska dra flera meter extra kabel till tändning edyl och riskera att ev larm och/eller startspärr ballar ur.
Bortsett från att strömtjuvar är fula och ett bra tecken på att en okunnig varit i farten, så har de oftast dålig kontakt redan från början. Med åren blir det ännu sämre... dessutom gör man åverkan på ursprungskabeln. Det är ju inte alltid så att kretsen man kopplar in sig på är dimensionerad för fler förbrukare heller...

Min erfarenhet från elproblem är det oftast är snabblösningar som får larm etc att krångla. Använder man rätt material och kopplar klokt så håller det minst lika bra som original.