Ny bak på vfr
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Jo sånt är alltid kul, men samtidigt vill jag höja ett varningens finger och att du bör tänka på talesättet "if it ain't broken, don't fix it".Invalido skrev:funderar redan på nästa års projekt.. porta toppen o lite godis kanske
På en VFR kan man dessutom få bekymmer med kamdrivningskuggarnas ingrepp om man planar vilket brukar ingå i toppjobb. Det är möjligt att dom tillåter att ta någon tiondel (vet ej), men sånt MÅSTE man ABSOLUT kolla innan.
Jag rev iofs mina toppar, men då hade hojen gått ca. 8000 mil och kammarna började säga upp sig och ventilerna var väl inte heller helt täta längre. Men sen hade jag strul i tre år innan jag fick ordning på allt.
Motorn är fortfarande inte helt optimerad, den skulle behövas mer bänkning då det kan ligga upp till 10-15 bakhjulshavremoppar och sover i förgasarna.
Egentligen borde jag ta en heldag i bänken med åtminstone tre förgasarrivningar men jag drar mig för det eftersom det är kopiöst mycket jobb. Jag har ju ingen boxram så dom ska ut åt sidan och det är inte lite trångt
Ett sprut skulle sitta bra, då kunde man bara koppla in en dator och justera. Vi får se, det kanske kommer, har hört en kille som kanske kan bygga och programmera ett åt mig.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
jag kan intemycket om sådant men där finns en kille i skåne som kan det mästa http://www.mp-racing.se/Tyrannosaurus skrev:Jo sånt är alltid kul, men samtidigt vill jag höja ett varningens finger och att du bör tänka på talesättet "if it ain't broken, don't fix it".Invalido skrev:funderar redan på nästa års projekt.. porta toppen o lite godis kanske
På en VFR kan man dessutom få bekymmer med kamdrivningskuggarnas ingrepp om man planar vilket brukar ingå i toppjobb. Det är möjligt att dom tillåter att ta någon tiondel (vet ej), men sånt MÅSTE man ABSOLUT kolla innan.
Jag rev iofs mina toppar, men då hade hojen gått ca. 8000 mil och kammarna började säga upp sig och ventilerna var väl inte heller helt täta längre. Men sen hade jag strul i tre år innan jag fick ordning på allt.
Motorn är fortfarande inte helt optimerad, den skulle behövas mer bänkning då det kan ligga upp till 10-15 bakhjulshavremoppar och sover i förgasarna.
Egentligen borde jag ta en heldag i bänken med åtminstone tre förgasarrivningar men jag drar mig för det eftersom det är kopiöst mycket jobb. Jag har ju ingen boxram så dom ska ut åt sidan och det är inte lite trångt
Ett sprut skulle sitta bra, då kunde man bara koppla in en dator och justera. Vi får se, det kanske kommer, har hört en kille som kanske kan bygga och programmera ett åt mig.