Ny bak på vfr

Bygger du om din hoj utöver det normala mekandet kan du dela med dig här.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011
Inlägg: 525
Blev medlem: fre jun 29, 2007 17:31
Ort: Vintrosa

#61 Inlägg av Karlsson »

Vore kul att se modden IRL! ...för du kommer väl med till Gränna?
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Invalido

#62 Inlägg av Invalido »

får se om jag hinner fixa med allt.. har bestält lite fler saker att byta på den :lol: .. funderar redan på nästa års projekt.. porta toppen o lite godis kanske :roll:

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#63 Inlägg av Tyrannosaurus »

Invalido skrev:funderar redan på nästa års projekt.. porta toppen o lite godis kanske :roll:
Jo sånt är alltid kul, men samtidigt vill jag höja ett varningens finger och att du bör tänka på talesättet "if it ain't broken, don't fix it".
På en VFR kan man dessutom få bekymmer med kamdrivningskuggarnas ingrepp om man planar vilket brukar ingå i toppjobb. Det är möjligt att dom tillåter att ta någon tiondel (vet ej), men sånt MÅSTE man ABSOLUT kolla innan.

Jag rev iofs mina toppar, men då hade hojen gått ca. 8000 mil och kammarna började säga upp sig och ventilerna var väl inte heller helt täta längre. Men sen hade jag strul i tre år innan jag fick ordning på allt.
Motorn är fortfarande inte helt optimerad, den skulle behövas mer bänkning då det kan ligga upp till 10-15 bakhjulshavremoppar och sover i förgasarna.

Egentligen borde jag ta en heldag i bänken med åtminstone tre förgasarrivningar men jag drar mig för det eftersom det är kopiöst mycket jobb. Jag har ju ingen boxram så dom ska ut åt sidan och det är inte lite trångt :evil:

Ett sprut skulle sitta bra, då kunde man bara koppla in en dator och justera. Vi får se, det kanske kommer, har hört en kille som kanske kan bygga och programmera ett åt mig.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Invalido

#64 Inlägg av Invalido »

Tyrannosaurus skrev:
Invalido skrev:funderar redan på nästa års projekt.. porta toppen o lite godis kanske :roll:
Jo sånt är alltid kul, men samtidigt vill jag höja ett varningens finger och att du bör tänka på talesättet "if it ain't broken, don't fix it".
På en VFR kan man dessutom få bekymmer med kamdrivningskuggarnas ingrepp om man planar vilket brukar ingå i toppjobb. Det är möjligt att dom tillåter att ta någon tiondel (vet ej), men sånt MÅSTE man ABSOLUT kolla innan.

Jag rev iofs mina toppar, men då hade hojen gått ca. 8000 mil och kammarna började säga upp sig och ventilerna var väl inte heller helt täta längre. Men sen hade jag strul i tre år innan jag fick ordning på allt.
Motorn är fortfarande inte helt optimerad, den skulle behövas mer bänkning då det kan ligga upp till 10-15 bakhjulshavremoppar och sover i förgasarna.

Egentligen borde jag ta en heldag i bänken med åtminstone tre förgasarrivningar men jag drar mig för det eftersom det är kopiöst mycket jobb. Jag har ju ingen boxram så dom ska ut åt sidan och det är inte lite trångt :evil:

Ett sprut skulle sitta bra, då kunde man bara koppla in en dator och justera. Vi får se, det kanske kommer, har hört en kille som kanske kan bygga och programmera ett åt mig.
jag kan intemycket om sådant men där finns en kille i skåne som kan det mästa http://www.mp-racing.se/

Skriv svar