Järfälla BKK 2009
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Järfälla BKK 2009
På söndag 30/8 17-21 blir det ett test av BKK körning på Järfälla gocart!
SMC-medlemmar som har varit deltagare på Rörken, Tuvängen eller Hälla fick för ngn vecka sedan ett mail med inbjudan att vara med.
Tyvärr hann jag inte anmäla mig snabbt nog och står på reservplats.
Har kikat på den banan förut och tänkt att det skulle vara kul att köra där.
Den ser ju ut att vara ganska varierad, vilket borde ge bra träning:
Jag kommer att åka dit (om det inte vräker ner regn) för att åtminstone få se hur det funkar.
Kan ju alltid anmäla mig som flaggvakt om jag inte får köra.
Någon annan på forumet som skall dit?
SMC-medlemmar som har varit deltagare på Rörken, Tuvängen eller Hälla fick för ngn vecka sedan ett mail med inbjudan att vara med.
Tyvärr hann jag inte anmäla mig snabbt nog och står på reservplats.
Har kikat på den banan förut och tänkt att det skulle vara kul att köra där.
Den ser ju ut att vara ganska varierad, vilket borde ge bra träning:
Jag kommer att åka dit (om det inte vräker ner regn) för att åtminstone få se hur det funkar.
Kan ju alltid anmäla mig som flaggvakt om jag inte får köra.
Någon annan på forumet som skall dit?
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Järfälla BKK 2009
Gör det! Man kommer att gulla med dig som tack, eller i vart fall kommer det att uppskattas mycket!faceplant skrev:Kan ju alltid anmäla mig som flaggvakt om jag inte får köra.
Ska vara instruktörsaspirant i gul grupp (om jag minns rätt).faceplant skrev:Någon annan på forumet som skall dit?
Hoppas bara det inte regnar. Banan sägs bli såphal vid väta... Om du får en plats, och kan köra, kommer du att få regummerade däck sen; grattis!
Banan är grymt teknisk. Mycket mer så än Rörken.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Järfälla BKK 2009
Arton grader och mulet. Perfekt väder, man blir snuskigt varm i stället efter ett par varv bara.
Eftersom detta nu är officiellt, jag provkörde denna bana under en utvärderingskörning med Rörkengruppen. Grymt kul bana och snirklig som fan. Det finns en doserad kurva efter start- och målrakan som man kan ta i ca 120km/h - om man vågar... Slutet på den doserade kurvan är en jordvall och en skog. Får man till det riktigt bra, och hinner få in tredje växeln från ungefär Webastoreklamskylten, kan man dra järnet ända bort till jordvallen. Röd grupp misstänker jag kommer att kunna komma upp i runt 150knyck, om de vågar som sagt... Förutspår en del avåkningar även om det är torrt väder.
Stäketbanan kan upplevas som lite ryckig, men inte på samma sätt som tex Tuvängen och inte lika överdrivet. Lite svårt att förklara, men den är mjukare på nåt sätt.
Banan tycker jag är suverän att öva gaskontroll, bromsning och blick på. Speciellt blicken, om man inte får till det, i 190graderskurvorna är nåt som möjligen kommer att orsaka sladdspår i en del kalsonger.
Se till att bromsarna är i bra skick innan körning på denna bana! Jag menar verkligen det, de kommer att få det tungt på banan.
Och som sagt, man kommer att samla en del gummi från banan på däcken. När ni kör hem sen, det är inte ramen som gått av och vibrerar, det är alla däckrester man sugit upp och som lagt sig som ett extralager på era egna däck...
Eftersom detta nu är officiellt, jag provkörde denna bana under en utvärderingskörning med Rörkengruppen. Grymt kul bana och snirklig som fan. Det finns en doserad kurva efter start- och målrakan som man kan ta i ca 120km/h - om man vågar... Slutet på den doserade kurvan är en jordvall och en skog. Får man till det riktigt bra, och hinner få in tredje växeln från ungefär Webastoreklamskylten, kan man dra järnet ända bort till jordvallen. Röd grupp misstänker jag kommer att kunna komma upp i runt 150knyck, om de vågar som sagt... Förutspår en del avåkningar även om det är torrt väder.
Stäketbanan kan upplevas som lite ryckig, men inte på samma sätt som tex Tuvängen och inte lika överdrivet. Lite svårt att förklara, men den är mjukare på nåt sätt.
Banan tycker jag är suverän att öva gaskontroll, bromsning och blick på. Speciellt blicken, om man inte får till det, i 190graderskurvorna är nåt som möjligen kommer att orsaka sladdspår i en del kalsonger.
Se till att bromsarna är i bra skick innan körning på denna bana! Jag menar verkligen det, de kommer att få det tungt på banan.
Och som sagt, man kommer att samla en del gummi från banan på däcken. När ni kör hem sen, det är inte ramen som gått av och vibrerar, det är alla däckrester man sugit upp och som lagt sig som ett extralager på era egna däck...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Jag ska dit och dokumentera.. hoppas på spektakulära highsiders och gängkrasher
Vänta .. näe ... det gör sig iofs bra på bild men det blir så långa uppehåll i plåtandet då .. kör snyggt så får jag plåta mycket
Vänta .. näe ... det gör sig iofs bra på bild men det blir så långa uppehåll i plåtandet då .. kör snyggt så får jag plåta mycket
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Där har man ju tillbringat några tusen timmar...
Kanske kommer ut en sväng och tittar på söndag kväll om inte något oförutsett inträffar.
Man kan ju som sagt plåta lite...
Här ett par lågupplösta bilder som min grabb tog för några år sedan...
Gör inte så här med hojarna bara...
Kanske kommer ut en sväng och tittar på söndag kväll om inte något oförutsett inträffar.
Man kan ju som sagt plåta lite...
Här ett par lågupplösta bilder som min grabb tog för några år sedan...
Gör inte så här med hojarna bara...
mvh / Lasse Falk
Inte längre nå'n vit RC36 -90'a. 20-årig klassiker.
Inte längre nå'n vit RC36 -90'a. 20-årig klassiker.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Så det är ni som kört ner allt gummi i asfalten!! Hah!Falk skrev:Där har man ju tillbringat några tusen timmar...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Nope. Kvällskörning eftersom Rörkengruppen tills vidare har hand om Stäketkörningen. Man måste hinna mellan, äta och vila lite.Conseal skrev:Vänta nu ... 17-21 .. jag trodde det skulle vara morgonkörning eftersom det är helg ... vafan!
Passar inte det? Tycker tiden är suverän mellan 17 och 21!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Blev inget tredje/sistapass för mig på banan igår. Halvljuset pajade... Körde i mörker hem sen. Förbaskat jobbigt att bara ha tillgång till helljus.
Senast redigerad av adrian_vg den mån aug 31, 2009 08:19, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=33231#33231Falk skrev:Jag fick aldrig möjlighet att komma ut i går kväll....
BILDER?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Trevligt!adrian_vg skrev:http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=33231#33231
mvh / Lasse Falk
Inte längre nå'n vit RC36 -90'a. 20-årig klassiker.
Inte längre nå'n vit RC36 -90'a. 20-årig klassiker.