Rörken Knix 2010

För dig som kör på eller är intresserad av att köra på bana, stor eller liten

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#46 Inlägg av adrian_vg »

Since-2009 skrev:Jajädransdärlästejag fel:

Stod:

"På Rörken har det varit lite färre deltagare än 2009 men desto fler på den lite mer krävande Järfällabanan. Häromdagen fick vi ett brev, där Järfälla MK hälsar oss välkomna till en nyasfalterad bana nästa vår."
Bara nyasfalterad? Var ju lite rykten om att de skulle bygga ut banan med ytterligare lika mycket som de ha nu och göra den lite kurvigare.

Since-2009 skrev:Fast o andra sidan har jag inget att klaga på gällande Rörkens asfalt, hoppas den klarar vintern bra.
Beror på om de illegala ATV-åkarna sliter sönder banan under vintern med sina dubbdäck eller inte... :?
Since-2009 skrev:Järfälla har jag dock hört att den ska vara rätt hal i det blöta så det blir väl förhoppningsvis bättre. Järfällabanan "ser" dock rätt tråkig ut med hoj men man får väl se till att prova någon gång nästa säsong, bara kört gokart där för en massa år sen.
Nja, beror lite på hur mycket det har regnat. Jag har kört i regn där utan problem. ;-) Det handlar oftast om tvåtaktsolja som gör banan hal, men det regnar ju bort efter ett tag.

Du borde prova banan, den är kul, om än ganska tekniskt avancerad med en större mc än en viffer-800 skulle jag vilja påstå.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar