Knix Uppsala 2012

För dig som kör på eller är intresserad av att köra på bana, stor eller liten

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Knix Uppsala 2012

#1 Inlägg av adrian_vg »

Måndagen sjunde maj (2012-05-07) är det Knixpremiär på Rörken!

Samma upplägg som förra säsongen, körning om fyra pass mellan kl 18-22. Anmälningen öppnar 1715, om vädret är bra, kom i tid!

Man måste inte kunna köra "snyggt" innan, då hela idéen med Knix är man ska bli bättre och fortbilda sig.

Alla hojar välkomna, oavsett sort, bara den är gatlegal.

Mer info på http://www.svmc.se/Distrikt/uppsala/Sch ... ng/Rorken/ och kalender för körningarna på http://www.svmc.se/Distrikt/uppsala/Kalendarium/#Knix.

Välkomna!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
DevilsChild
Medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: tor aug 11, 2011 20:50
Ort: Åkersberga

Re: Knix Uppsala 2012

#2 Inlägg av DevilsChild »

Om det inte regnar på måndag så dyker jag upp, blir första rörkenkörningen för i år i så fall. :)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#3 Inlägg av adrian_vg »

DevilsChild skrev:Om det inte regnar på måndag så dyker jag upp, blir första rörkenkörningen för i år i så fall. :)
Välkommen!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#4 Inlägg av adrian_vg »

Kom även om det ser ut att bli regn - mindre deltagare men lika många instruktörer > bättre chans till mer personlig instruktion. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
DevilsChild
Medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: tor aug 11, 2011 20:50
Ort: Åkersberga

Re: Knix Uppsala 2012

#5 Inlägg av DevilsChild »

Åker hemifrån om en halvtimma, litar på att prognoserna om max nollkomma-någonting i nederbörd stämmer!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#6 Inlägg av adrian_vg »

DevilsChild skrev:Åker hemifrån om en halvtimma, litar på att prognoserna om max nollkomma-någonting i nederbörd stämmer!
Vilket det gjorde. :D

Kul att se tre viffrar på banan, om än inte i samma pass. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
DevilsChild
Medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: tor aug 11, 2011 20:50
Ort: Åkersberga

Re: Knix Uppsala 2012

#7 Inlägg av DevilsChild »

Jajamen, det blev en jättebra kväll. Otur i turen med att körschemat blev intensivare var att jag inte hann med att prata med dig eller Ajax i någon större utsträckning. Hade vart kul att höra lite mer om era hojar. :)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#8 Inlägg av adrian_vg »

DevilsChild skrev:Jajamen, det blev en jättebra kväll. Otur i turen med att körschemat blev intensivare var att jag inte hann med att prata med dig eller Ajax i någon större utsträckning. Hade vart kul att höra lite mer om era hojar. :)
Kommer fler tillfällen. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#9 Inlägg av adrian_vg »

Körningarna på Rörken Ring fortsätter på måndagkvällarna augusti ut, och byter sen till söndagar 10-14 hela september.

Sista körningen för säsongen blir alltså den 30 september.

Vecka 35, dvs 27 augusti och 2 september, finns chans för två körningar samma vecka. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#10 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Körningarna på Rörken Ring fortsätter på måndagkvällarna augusti ut, och byter sen till söndagar 10-14 hela september.

Sista körningen för säsongen blir alltså den 30 september.

Vecka 35, dvs 27 augusti och 2 september, finns chans för två körningar samma vecka. :)
Det var trevligt att råkas. Tyvärr stack han som tog emot anmälningarna ut huvudet när det var tre framför oss och sa "nu är det fullt". Nåja, bättre lycka nästa gång, vi fick iaf en skön hojtur på fina småvägar. Utom vägen in till Rörken, den var HEMSK! Knapp så man skulle vilja köra crosshoj på den :evil:

Föresten, man kan inte kräva att bromsar och fjädringskomponenter är att samma höga snitt på en gammal Kawa 400 -82 som på en hoj från 2006 eller nåt :wink:
Jag tycker grejerna känns bra med tanke på vad det är för bambustaket det sitter på. Eller som Kjelle (Wheeler Dealer) så när jag var där och bytte framdäck...
Jag: Det sitter ett friskt Michelin Commander bak då ska man väl ha ett motsvarande fram.
Kjelle: Det är H-däck (klarar 210 km/h) och rejält overkill på den hojen. Här, jag har ett bra Pirelli S-däck här som dessutom är betydligt billigare.
J: Hur kommer det att påverka vägegenskaperna?
K: Du har ju också varit med på Kawas tidiga 80-tal, vilka vägegenskaper? Dom kan inte bli sämre av ett nytt däck.
J: Nä visst nä, ok vi tar Pirellit.

Fotnot: Det kommer inte bli några större investeringar på den här hojen eftersom hon inte ska ha den så länge. Jag kommer bara se till att den är trafiksäker och fungerar bra, och det är/gör den.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#11 Inlägg av tersan »

Tyrannosaurus skrev:...Här, jag har ett bra Pirelli S-däck här som dessutom är betydligt billigare.
J: Hur kommer det att påverka vägegenskaperna?
K: Du har ju också varit med på Kawas tidiga 80-tal, vilka vägegenskaper? Dom kan inte bli sämre av ett nytt däck.
:-D
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#12 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Det var trevligt att råkas. Tyvärr stack han som tog emot anmälningarna ut huvudet när det var tre framför oss och sa "nu är det fullt". Nåja, bättre lycka nästa gång, vi fick iaf en skön hojtur på fina småvägar. Utom vägen in till Rörken, den var HEMSK! Knapp så man skulle vilja köra crosshoj på den :evil:
De flesta brukar klara av den vägen bra, även nybörjarna i grön grupp. Jag brukar ta vägen i 120, åtminstone fram till stugan vid bron. ;-)
Tyrannosaurus skrev:Föresten, man kan inte kräva att bromsar och fjädringskomponenter är att samma höga snitt på en gammal Kawa 400 -82 som på en hoj från 2006 eller nåt :wink:
Tycker du jag var hård när jag kollade Mijas hoj? Kollade bara på samma saker som vi normalt gör vid besiktningarna. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#13 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Föresten, man kan inte kräva att bromsar och fjädringskomponenter är att samma höga snitt på en gammal Kawa 400 -82 som på en hoj från 2006 eller nåt :wink:
Tycker du jag var hård när jag kollade Mijas hoj? Kollade bara på samma saker som vi normalt gör vid besiktningarna. :)
Mja, jag har fått lära mig att fruntimmer ju har en förmåga att lyssna mer till andra än sina egna karlar :wink:
Så nu kommer jag få ägna tid åt att förklara att den faktiskt inte behöver nya gaffelfjädrar, stålomspunnen bromsslang och Öhlinare bak, speciellt inte på en nybörjarhoj :wink:

Det enda som jag funderar på är om man kanske skulle se om det går att hitta en H4-insats som passar (5 3/4") fram istället för den minst sagt usla klotlampan som sitter där.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Knix Uppsala 2012

#14 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Mja, jag har fått lära mig att fruntimmer ju har en förmåga att lyssna mer till andra än sina egna karlar :wink:
Så nu kommer jag få ägna tid åt att förklara att den faktiskt inte behöver nya gaffelfjädrar, stålomspunnen bromsslang och Öhlinare bak, speciellt inte på en nybörjarhoj :wink:
En oberoende åsikt väger alltid tungt. ;-) Beklagar om jag ställde till det för dig. Men stålomspunnet är alltid en bra idé, kan göra under för Mijas hoj!
Tyrannosaurus skrev:Det enda som jag funderar på är om man kanske skulle se om det går att hitta en H4-insats som passar (5 3/4") fram istället för den minst sagt usla klotlampan som sitter där.
Speciellt nu när det börjar bli lite mörkare!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar