Arlanda TT (Test Track)

För dig som kör på eller är intresserad av att köra på bana, stor eller liten

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
ulf svedberg
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: fre jul 08, 2011 04:12
Ort: vejbystrand
Kontakt:

Arlanda TT (Test Track)

#1 Inlägg av ulf svedberg »

Gick för första gången i mitt hojåkarliv en kurs i att köra hoj!
SMC genomför dessa AK (Avancerad kurser) på bl.a. arlanda banan. den är tämligen nybyggd och används mycket av polisen för övningar mm
jag har haft lappen sen 1972 och kört i princip alla år ganska mycket. Trodde jag kunde detta och funderade om jag hade nåt mer att lära efter 40 års tränande. Oj vad nyttigt och lärorikt det var. Det var lite mycket väntande mellan passen men annars tyckte jag man fick valuta för pengarna (1800 kr) mycket skickliga instruktörer med bra feedback.
Banan är knappt 2 km lång med mycket kurvor och lite raksträckor. den är tekniskt krävande och för att få ut max fart så gäller det att klättra som en apa från vänster till höger sidan av hojen.
Att få chansen att träna på gränsen av sin förmåga och ta sig ett steg längre fram utan att möta trafik, utan att ha rullgrus, inga äckliga träd i vägen var makalöst roligt. Banan var 7kt kul att köra med mycket kast från en sidan till den andra.
Kan rekommenderas starkt!
Jag valde snabb grupp och gillar man att svänga fort i skarpa kurvor och klänga mycket så är det den som gäller. möjligen kan man ta medel om man är osäker men inte långsam!!
har någon annan erfarenhet från banan att dela med sig av?? Såg inga fler VFR, mest sporthojar och nakna busar? var var ni?
Twist the throttle!!!!!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Arlanda TT (Test Track)

#2 Inlägg av Conseal »

Vill påstå att alla smcs körningar både på stor och liten bana är att rekomendera och sjukt kul.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Arlanda TT (Test Track)

#3 Inlägg av adrian_vg »

SMC Uppsala och Stockholm kommer i år även att köra grundkurs Knix på Tuvängen (Södertälje) och som vanligt på Rörken (Uppsala).

Rörkenkörningar:
http://www.svmc.se/Distrikt/uppsala/Kalendarium/#Knix
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
ktm450
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: tis apr 29, 2008 08:02
Ort: Stockholm

Re: Arlanda TT (Test Track)

#4 Inlägg av ktm450 »

jag var där med frugan på lördagen, kan bara hålla med det var sjukt kul och lärorikt..
Vfr-03, Suzuki DR650 se-98

Insanity is the road to freedom

Skriv svar