Plockat bort strypningen idag.

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Richie
Donator 2007
Inlägg: 110
Blev medlem: mån nov 06, 2006 10:28

#16 Inlägg av Richie »

Fanns ingen på min tysklandsinport heller
VFR 800FI -98

Användarvisningsbild
R
Donator 2007
Inlägg: 73
Blev medlem: lör feb 24, 2007 02:25
Ort: Segmon

#17 Inlägg av R »

Inte på min heller...
//Robin

VFR800FiX

www.lortis.se

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#18 Inlägg av apex »

Det måste jag ju kolla.... trimma är kul! :D

Blir det mer ös då?
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

#19 Inlägg av Andersson »

apex skrev:Det måste jag ju kolla.... trimma är kul! :D

Blir det mer ös då?
På höga varv så ska det väl ge mer effekt....men jag tycker inte jag märkt så mycket.

I och för sig inte så ofta jag är över 8.000 :?
Hojen såld

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#20 Inlägg av elias »

Men, över 8 000 händer juh allt?
Bild

Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

#21 Inlägg av Andersson »

elias skrev:Men, över 8 000 händer juh allt?
Ja men vid normal körning och framgungande på kurviga landsvägar behövs inga 8000 :roll:
Hojen såld

Swedan
Medlem
Inlägg: 194
Blev medlem: lör jul 01, 2006 13:43
Ort: Boxholm

#22 Inlägg av Swedan »

Jag tror det bara är 98-01 som är strypta på detta sätt.
Tydligen lite olika sorts bleck som spärrar gasspjälsaxeln, på min såg det ju lite annorlunda ut.
Andersson:
Funderade på din modd och kommer fram till att det inte borde funka så som du har tänkt dig. Vad jag kommer fram till är att spjället då inte öppnar alls.
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."

Hojlös

Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

#23 Inlägg av Andersson »

Swedan skrev:Jag tror det bara är 98-01 som är strypta på detta sätt.
Tydligen lite olika sorts bleck som spärrar gasspjälsaxeln, på min såg det ju lite annorlunda ut.
Andersson:
Funderade på din modd och kommer fram till att det inte borde funka så som du har tänkt dig. Vad jag kommer fram till är att spjället då inte öppnar alls.
Jo då det funkar, spjället är öppet helatiden då hojen är offline...
När du startar den så byggs vaccum upp och spjället stänger, sen är det meningen att det ska öppna runt 6-7.000 varv igen.

Jag hade nått knas med mitt så det öppnade och hade sig mest hela tiden, då gav det ifrån sig ett litet oljud som kan liknas med en liten sten som flyger runt inne i luftboxen. Det ljudet är nu borta och spjället är öppet hela tiden.
Hojen såld

Swedan
Medlem
Inlägg: 194
Blev medlem: lör jul 01, 2006 13:43
Ort: Boxholm

#24 Inlägg av Swedan »

Ok Ska kolla på min när jag byte luftfiltret....
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."

Hojlös

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#25 Inlägg av apex »

Exakt VAD plockar man bort för att se axelstoppet? Inget?

Är det på höger lr vänster sida?

HUR plockar man bort det....demonterar sadel , luftfilter etc, etc??

Thanx in advance! 8)
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#26 Inlägg av Henning »

Andersson skrev: Ja men vid normal körning och framgungande på kurviga landsvägar behövs inga 8000 :roll:
Va!? Nu... nu förstår jag inte!
Full jas JÄMT är det väl? ;)

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

#27 Inlägg av Andersson »

apex skrev:Exakt VAD plockar man bort för att se axelstoppet? Inget?

Är det på höger lr vänster sida?

HUR plockar man bort det....demonterar sadel , luftfilter etc, etc??

Thanx in advance! 8)
Man kan se det under tanken utan att plocka bort nått.

Vänster sida.

Ska du ta bort det så är det till att lyfta tanken en bit.
Hojen såld

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#28 Inlägg av apex »

Oj, uppe under tanken! Ingen strypning verkade dock finnas.

Läste annars i din tråd på sporthoj att största strypningen sitter vid katten, med smala rör för att skapa hastighet.
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

#29 Inlägg av Andersson »

apex skrev:Oj, uppe under tanken! Ingen strypning verkade dock finnas.

Läste annars i din tråd på sporthoj att största strypningen sitter vid katten, med smala rör för att skapa hastighet.
Mmm det stämmer säket, jag har sökt efter grenrör från 98 års modell men hittar inget, dessa ska vara utan kat, så jag tänker rensa ur min kat vid tillfälle.
Hojen såld

Användarvisningsbild
Palin
Medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: fre jun 09, 2006 21:50
Ort: Karlskrona

Strypning på 93:a

#30 Inlägg av Palin »

Jag kollade på min 93:a, där ser det ut som att det sitter en pinne i fästet till axeln, ska där inte finnas något stopp alls eller? Kan den vara fabriksstrypt för sverigemarknaden? Det är alltså inget ditsatt bleck.

Skriv svar