Jag tror det bara är 98-01 som är strypta på detta sätt.
Tydligen lite olika sorts bleck som spärrar gasspjälsaxeln, på min såg det ju lite annorlunda ut.
Andersson:
Funderade på din modd och kommer fram till att det inte borde funka så som du har tänkt dig. Vad jag kommer fram till är att spjället då inte öppnar alls.
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
Swedan skrev:Jag tror det bara är 98-01 som är strypta på detta sätt.
Tydligen lite olika sorts bleck som spärrar gasspjälsaxeln, på min såg det ju lite annorlunda ut.
Andersson:
Funderade på din modd och kommer fram till att det inte borde funka så som du har tänkt dig. Vad jag kommer fram till är att spjället då inte öppnar alls.
Jo då det funkar, spjället är öppet helatiden då hojen är offline...
När du startar den så byggs vaccum upp och spjället stänger, sen är det meningen att det ska öppna runt 6-7.000 varv igen.
Jag hade nått knas med mitt så det öppnade och hade sig mest hela tiden, då gav det ifrån sig ett litet oljud som kan liknas med en liten sten som flyger runt inne i luftboxen. Det ljudet är nu borta och spjället är öppet hela tiden.
apex skrev:Oj, uppe under tanken! Ingen strypning verkade dock finnas.
Läste annars i din tråd på sporthoj att största strypningen sitter vid katten, med smala rör för att skapa hastighet.
Mmm det stämmer säket, jag har sökt efter grenrör från 98 års modell men hittar inget, dessa ska vara utan kat, så jag tänker rensa ur min kat vid tillfälle.
Jag kollade på min 93:a, där ser det ut som att det sitter en pinne i fästet till axeln, ska där inte finnas något stopp alls eller? Kan den vara fabriksstrypt för sverigemarknaden? Det är alltså inget ditsatt bleck.